Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Honnør"...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Honnør"...

    Nå som jeg satt å tenkte litt, ettersom jeg i grunn sitter endel i forskjellige forum på nettet, når det gjelder både bil, RC, Trening osv osv.
    Så, var det noe som gnistret litt når det gjelder "Honnør".
    På en eller annen måte få til sånn at man kan /rose/ andre spillere for feks, ved at en person har hjulpet en annen...

    Si at en person lurer på noe angående fuel, så er det en annen person som ønsker å hjelpe han med dette. Å er trådstarteren fornøyd med svaret, ja. Da kan han gi personen honnør for svaret.
    Dette kan da gies utfra feks, forskjellige grader, om åssen svaret er begrunnet og hvor mye hjelp trådstarteren fikk utav svaret.



    La oss si noe sånt:

    Honnør-poeng
    kan opparbeides i forumet ved å gi gode svar på innlegg.
    Honnør-poeng kan gis til brukere som har bidratt med et løsningsforslag til en problemstilling. Informasjonenen skal kunne hjelpe trådstarter og andre besøkende som har samme problemstilling. Poengene registreres av trådstarter, eventuelt av moderator.

    Honnør-poeng kan gis i tre ulike grader avhengig av kvaliteten på svaret:
    • Pekepinn (5 Honnør-poeng)
      Svaret består av stikkord, link eller kort setning som gir en pekepinn på hvordan problemet kan løses dersom man har de rette kunnskapene.
    • Løsning (20 Honnør-poeng)
      En kort beskrivelse for hva som må gjøres for å løse problemet.
    • Godt forklart løsning (50 Honnør-poeng)
      Svaret er en detaljert fremgangsmåte som veileder enhver person uavhengig av kunnskapsnivå til å løse problemet. (Generell datakunnskaper forventes dog).
    Moderator kan justere poengene dersom svaret passer bedre til en annen poengtype.

  • #2
    Og la oss si at trådstarter er en fersking som spør om hvilken fuel han skal bruke på sin nye Savage.

    Første svar som kommer inn er JERO 12%nitro.

    Trådstarter jubler og gir honnør poeng i hytt og pine. Uten å ha kunnskap om svaret i det hele tatt er riktig.

    I RC så er det nesten ikke fasitsvar, så dette kan du nok bare glemme.
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      Herregud....... LATTERLIG ide......

      Comment


      • #4
        Er vel enig at dette kan bli vanskelig å gjennomføre.
        Men på en annen side, virker som om det er mest om å gjøre for enkelte å få flest mulig innlegg på telleren. Dette vil jo gjøre at enkelte "spyr ut" med alle mulige slags innlegg.
        Kunne det vært en ide å skjule inleggstelleren?
        Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


        Comment


        • #5
          Nå tenkte jeg det at man kan bearbeide en sånn "honnør" funksjon. Som virkelig gjør det verdig å svare å hjelpe.
          Men dere halv gamle sullikker som syntes dette var latterlig ide, kom med noe bedre selv.

          Comment


          • #6
            Originally posted by HaitekNørd View Post
            Nå tenkte jeg det at man kan bearbeide en sånn "honnør" funksjon. Som virkelig gjør det verdig å svare å hjelpe.
            Men dere halv gamle sullikker som syntes dette var latterlig ide, kom med noe bedre selv.
            Hva skal vi med slik funksjon?
            Alle får svar på det dem spør etter her alikevel, trenger ingen kroning av hvem som gir best svar her.
            Alle her inne som kan bidra med å hjelpe andre er konger!

            Comment


            • #7
              enig i Marder Beetle
              MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

              Comment


              • #8
                Originally posted by HaitekNørd View Post
                Nå tenkte jeg det at man kan bearbeide en sånn "honnør" funksjon. Som virkelig gjør det verdig å svare å hjelpe.
                Men dere halv gamle sullikker som syntes dette var latterlig ide, kom med noe bedre selv.

                Jeg gammel ha ha ha ha, blir aldri for gammel til å leke med rc

                Det vil bare ikke funke rett og slett. Du vil få en gjeng med idioter til å komme ut med svar i hytt og pine hele tida bare for å få "cred".
                Da blir det hele bare tåpelig desverre.

                Funker kun sammen med fasitsvar, ellers så blir det synsing hele tida.

                Hvem skal vudere om ett råd er bra eller dårlig? En rc komite`? Brukerne kan ihvertfall ikke gjøre det. Siden man er "nerd" og spør så har han jo ikke grunnlag for å vite om svaret er riktig. Hvis han hadde det, ja da hadde han jo ikke trengt å spørre i det hele tatt.

                Derfor er det ett tåpelig forslag.

                Ikke vondt ment mot deg i det hele tatt.
                TEAM ELEFUN

                Comment


                • #9
                  Originally posted by extra View Post
                  Du vil få en gjeng med idioter til å komme ut med svar i hytt og pine hele tida
                  Klippet litt ut av innlegget... Og ja. Det er jo bare å se på denne tråden...
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by xilian View Post
                    Klippet litt ut av innlegget... Og ja. Det er jo bare å se på denne tråden...
                    Sitter i samme båt jeg og deg da.

                    Comment


                    • #11
                      PS..: jeg støtter ikke forslaget om poeng-setting av hjelpsomme folk, da det blir bare surr og rør ...
                      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                      - NiceShot.no

                      Comment


                      • #12
                        Vel dette er jo rimelig dumt. At brukere gir poeng til hvernadre blir bare dumt, siden brukere kan gi det uten grunn, dermed ordne det slik at venner av dem får høyere status for ingenting.

                        Men moderatorene kan gjøre dette, gi poeng og ta ifra. Dette blir gjort PÅ www.mopedportalen.com som jeg var en veldig aktiv bruker av før. Der kan du få poeng for å gi et skikkelig bra svar, eller bli tatt ifra poeng for å svare dårlig. Skalaen kan bli noe ala -100 til +100.

                        Hvorfor vi skal ha dette? Fordi da vet vi om brukeren som svarer er en seriøs bruker.

                        Bare et forslag.
                        Last edited by Dammed; 19 November 2007, 20:08.
                        Damir Medic 88 mod, lokalisert i Sarpsborg. Bosnisk versjon med Norsk software...

                        Snart eier av et rc fly.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Dammed View Post
                          Vel dette er jo rimelig dumt. At brukere gir poeng til hvernadre blir bare dumt, siden brukere kan gi det uten grunn, dermed ordne det slik at venner av dem får høyere status for ingenting.

                          Men moderatorene kan gjøre dette, gi poeng og ta ifra. Dette blir gjort PÅ www.mopedportalen.com som jeg var en veldig aktiv bruker av før. Der kan du få poeng for å gi et skikkelig bra svar, eller bli tatt ifra poeng for å svare dårlig. Skalaen kan bli noe ala -100 til +100.

                          Hvorfor vi skal ha dette? Fordi da vet vi om brukeren som svarer er en seriøs bruker.

                          Bare et forslag.
                          Det er også et bra forslag som gjør det mer verdig i å svare. Et slags bonus for å kunne "rate" svaret, utfra en Crew medlem som har peiling.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by HaitekNørd View Post
                            Det er også et bra forslag som gjør det mer verdig i å svare. Et slags bonus for å kunne "rate" svaret, utfra en Crew medlem som har peiling.
                            Men hvorfor det?
                            Alle her inne som driver med Radiostyrt har da en viss peiling.
                            Og er det noe nykommere lurer på ang .dette, så får de alltids svar fra mer enn en bruker her på forumet.

                            En annen ting er å legge spørsmålene i rett forumsdel, slik at man får rett erfaren bruker til å svare.
                            Hjelper lite å spørre f.eks båtfolk om fly.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by extra View Post
                              Jeg gammel ha ha ha ha, blir aldri for gammel til å leke med rc

                              Det vil bare ikke funke rett og slett. Du vil få en gjeng med idioter til å komme ut med svar i hytt og pine hele tida bare for å få "cred".
                              Da blir det hele bare tåpelig desverre.

                              Funker kun sammen med fasitsvar, ellers så blir det synsing hele tida.

                              Hvem skal vudere om ett råd er bra eller dårlig? En rc komite`? Brukerne kan ihvertfall ikke gjøre det. Siden man er "nerd" og spør så har han jo ikke grunnlag for å vite om svaret er riktig. Hvis han hadde det, ja da hadde han jo ikke trengt å spørre i det hele tatt.

                              Derfor er det ett tåpelig forslag.

                              Ikke vondt ment mot deg i det hele tatt.

                              Hva kan jeg bidra med her tro............absolutt ingen ting ser jeg, kan ikke sies bedre enn det extra bidro med her.......

                              100% enig......
                              sigpic
                              Tlf 4691 0501

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X