Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skjer med at moderatorer sletter innlegg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Godt du er enig idet jgroneng..!


    Feks. igår så jeg et innlegg på bilder og film til LS, og det var bilder av en som hadde laget et piggdekk, og type0 sendte inn et innlegg og skulle spørre om hvilke skruer han brukte, og han fikk aldri svar på dette, fordi en av moderatorene hadde slettet innlegget..

    *Selvsagt, det er OT og svada, men uansett, betyr dette at type0 kanskje måtte ha startet en ny tråd, for å spørre om det samme spørsmålet?

    *Eller sende en PM til personen med piggdekket og spørre om det der?

    - Om valget ble det første, så hadde det jo blitt bare mye mer surr her på forumet pga en haug av tråder med de simpleste spørsmålene..!

    - Om valget ble det andre, så hadde dette foregått imellom type0 og den andre personen på PM.

    Men jeg så også spørsmålet til type0, og jeg ville gjerne også vite hvilke skruer han brukte, med tanke på at det så meget sikkert ut.
    Skulle jeg også da ha sendt en PM til han for å spørre om det?
    Også må han sitte og kanske svare en haug av folk som vil ha svaret, istede for at dette bare kunne ha blitt skrevet inn som svar i post og bilde tråden med en gang, og alle hadde fått svaret??

    Synes dette er helt på tryne av moderatorene.. Dere lager ibunn og grunn MER arbeid for dere selv ved at dere skal styre skuta som det dere gjør idag..!

    Også må jeg legge til en ting ang. O.T osv..

    Jeg og flere av andre medlemmer her vet jeg synes det er meget
    dobbeltmoraliserende det at dere moderatorer kan gå over streken i hytt og pine, og når først vi medlemmer gjør det, så slår dere ned på oss..

    Kan dere forklare meg og alle andre hvorfor dere gjør ALT dette på denne måten?
    Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

    Comment


    • #17
      Kunne jogså vert en grei løsning å latt svadaen ligge en ukes tid for så å slette det etterpå. Synes det ble veldig oversiktlig og greit i LS bilder og film-tråden nå når all OT er slettet, men det kan jo vere greit å lese OT og svare før slikt blir sletta da.
      sigpic
      Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

      Comment


      • #18
        Og om dette ble så utrolig OT.. hvor har det da blitt av skravletråden?
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

        Comment


        • #19
          Borte jo

          Large Scale er nok ikke mer å skravle om

          Comment


          • #20
            Originally posted by Marder Beetle View Post
            Borte jo

            Large Scale er nok ikke mer å skravle om
            Nei, og snart blir vel hele forumet borte også når det er sånn det går..
            Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

            Comment


            • #21
              Jeg enig med muztang.

              Det blir mer ryddig om bilder og filmtråden kan være av typen "Diskusjoner, bilder og film".
              Bilder, film og diskusjoner av dette. Hva er vitsen med å poste bilder av doningen sin om det ikke er lov å diskutere rundt bildet?


              Det er IKKE off topic å kommentere et bilde eller spørre om diverse detaljer i bildene. Det er min mening.

              Og jeg finner det veldig frekt å bare slette et innlegg uten å gi en melding om det (utenom i grove tilfeller av innlegg som oser av off topic). Greit nok at en bruker er moderator, men de kan ikke bruke moderatormyndigheten sin til å forfekte egne interesser eller bare "for å være først ute" med et svar. (Noe jeg har observert ved en rekke anledninger). Eller bare slette innlegg siden det bare har ET hårstrå som berører ut i off-topic sonen. For eksempel om man skal gi et tips om en kamerainnstilling som gir best bilde av doningen.

              Og når man ikke en gang kan besvare et spørsmål angående modereringen på en saklig måte over PM, ja da har man bevist at man er uskikket til å være moderator in the first place.

              Det er da vanlig praksis i norsk rettsystem for eksempel å få vite hva man har gjort galt... det samme skulle da gjelde når man stiller en moderator et spørsmål.

              Det er bare enkelte ganger man setter et spørsmålstegn ved alderen til visse medlemmer her inne.

              Flere av moderatorene gjør en kjempejobb, det skal dere ha. Men som moderatorer så bør dere også være voksne nok til å svare på tiltale på en voksen måte.
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • #22
                vi har noen fine funksjoner her på forumet å en av dem er søke funksjonen
                bruker man den kan man finne mange fine og fornuftige svar gitt av personer med mye erfaring og som ble lagt inn her for lenge siden.
                de mest erfarne gutta har desverre blitt borte fra forumet.
                da snakker jeg om de som har 15-30 års erfaring innen RC og RC- bil racing. de som har vært med siden tidenes morgen og som kan fortelle oss alle og en hver mye om både det ene og det andre.

                en annen fin funksjon er PM.
                har man et spørsmål til en person som legger inn et innlegg så er det ikke noe i veien for å sende en PM., jeg har fått mange PM ér med spørsmål om mye rart opp igjennom tiden her på forumet å det er alltid like moro å kunne hjelpe noen ved å gi dem et direkte svar. når man har sendt den PM til en person å fått svar kan man sende tilbake en ny melding å få et svar hvis det er mer man lurer på eller om man ikke forsto deler av svaret
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Crazy beetle View Post
                  vi har noen fine funksjoner her på forumet å en av dem er søke funksjonen
                  Som tydeligvis ikke fungerer som den burde.

                  Originally posted by Crazy beetle View Post
                  de mest erfarne gutta har desverre blitt borte fra forumet.
                  Lurer på hva grunnen til at dem forlater forumet er gitt

                  Men PM er en kjekk måte å få ett konkret svar på noe av den du føler har mest peiling til å komme med riktig og lett forstålig svar.
                  Har jo selv god erfaring med bruk av PM jeg vet du Jan Ivar

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Crazy beetle View Post
                    en annen fin funksjon er PM.
                    har man et spørsmål til en person som legger inn et innlegg så er det ikke noe i veien for å sende en PM., jeg har fått mange PM ér med spørsmål om mye rart opp igjennom tiden her på forumet å det er alltid like moro å kunne hjelpe noen ved å gi dem et direkte svar. når man har sendt den PM til en person å fått svar kan man sende tilbake en ny melding å få et svar hvis det er mer man lurer på eller om man ikke forsto deler av svaret
                    Det er jeg litt enig i, og har gjort det selv mye.
                    Men i endel situasjoner kan det være greit å spørre om dette i tråden, så andre som også lurer på dette får et svar.
                    # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Mariuslk View Post
                      Det er jeg litt enig i, og har gjort det selv mye.
                      Men i endel situasjoner kan det være greit å spørre om dette i tråden, så andre som også lurer på dette får et svar.

                      ja for all del spørr i tråden. det er lov det å så lenge det handle om topic men begynenr man å stille off topic spørsmål kan innlegget bli sletta.
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                      alt under 1200 cc er en startmotor.
                      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Marder Beetle View Post
                        Som tydeligvis ikke fungerer som den burde.


                        Lurer på hva grunnen til at dem forlater forumet er gitt

                        Men PM er en kjekk måte å få ett konkret svar på noe av den du føler har mest peiling til å komme med riktig og lett forstålig svar.
                        Har jo selv god erfaring med bruk av PM jeg vet du Jan Ivar

                        AT de mest erfarne forsvinner kan vi takk flere brukere for.
                        når en person som har kjørt modellbiler i løps sammenheng i 25 år legger inn et svar for så å få en masse dritt slengt i tynet av en jypplig som har kjørt bil i 2 mnd da sier det seg selv at de ikke gidder å være til hjelp.
                        jeg gidder heller ikke hjelpe en person som slenger med leppa uansett om det er her på forumet eller Naboen. om naboen hadde kommer inn å spurt meg om hjelp til å fikse Renault´n hans for så å begynne å slenge med leppa å fortelle meg hvordan jeg skal gjøre jobben min så hadde han fått verktøyet å klar beskjed om at detta kan du pokker ta meg fikse sjæl vis du er så ille god.

                        det er det samme i dette tilfellet. det utrolig mange som har forsvunnet fra forumet som ville hatt veldig mye fornuftig å komme med og som kunne besvart alle med gode råd og tips. men desverre gidder de ikke bruke tiden sin på dette forumet da de er lei av å blir fortalt hvordan ting skal være av en gjeng med små frekke fjortiser som ikke har filla peiling på hva de snakker om. vi hadde personer med flere NM titler i lomma som var aktive bruker her på forumet og som kom med løsninger på de utroligste ting men de er som sagt borte å holder nå verdi full informasjon for seg selv.
                        info som kunen hjulpet mabge til et mer problem fritt bil hold. kanskej mer fart i elektro motoren eller lavere runde tider på banen rett å slett fordi man hadde fått fine set up tips.

                        sånn er ståe Marder!!!
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                        alt under 1200 cc er en startmotor.
                        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                        Comment


                        • #27
                          Kunne ikke forklart det bedre selv.
                          Dette er synd, når slik skjer.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Crazy beetle View Post
                            ja for all del spørr i tråden. det er lov det å så lenge det handle om topic men begynenr man å stille off topic spørsmål kan innlegget bli sletta.
                            Da vil jeg gjerne ha en grunn på hvorfor mitt spørsmål ang. olje bruk på min kommende Baja ble slettet, når emne allerede var ang. olje.. !
                            Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Muztang289 View Post
                              Da vil jeg gjerne ha en grunn på hvorfor mitt spørsmål ang. olje bruk på min kommende Baja ble slettet, når emne allerede var ang. olje.. !
                              Det er vel noen med en "rette tast" for mye!! Hehe med risk for slette basillen som har intagit forumet!!!!
                              En PESSIMIST er en OPTIMIST men med erfaring!!!!
                              Kjører Leopard!!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by patrix View Post
                                Det er vel noen med en "rette tast" for mye!! Hehe med risk for slette basillen som har intagit forumet!!!!
                                Det tar ikke jeg for et svar..
                                Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X