Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya CR-01 Land Cruiser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bilen ankommet landet Norge, så får vi se når den kommer til meg da...

    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #17
      Har sjekket ut Castle Creations ESC'n og den var utrolig bra.
      Med programvaren og slikt, kunne man stille inn det meste som jeg ikke trodde var noen vits. Skal bli artig å se hvordan dette fungerer i bilen.

      Nå har bilen vært i landet i 3 dager, så i morgen har jeg tro på at den kommer hjem til meg. Gleder meg veldig mye...

      Holder på med å sette opp 4 hjulsstyringen og annet akkurat nå, så får jeg se hvordan det fungerer etterhvert.

      Må i tillegg få loddet på DEANS kontakt på ESC'n, slik at jeg fikk brukt den.

      Har slitt litt med CompentRC, men jeg håper det løser seg etter kun kort tid. Må returnere en feilsendt del. Mangler å få kontakt med selger, men det går sikkert bra.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #18
        hehe, liker ikke den karen jeg heller, mener han har vert med i denne hobbien i ca 2 år.. ikke mye erfaring på denne karen nei..
        Sunnfjord RC Klubb
        Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

        Comment


        • #19
          Må bygge litt først, så får vi sette ordentlig sammen etterpå....

          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #20
            Sliter litt.

            Bakakslingen er vesentlig tyngre å dra rundt en forrakslingen.
            Girkassa får jeg ikke skrudd sammen.

            Baksakslingen lager liksom en slik tikkelyd, samt at den er tung å dra rundt. Noen tips? Den er full av fett og satt sammen på samme måte som forakselen.

            Girkassa har jeg fulgt beskrivelsen på. Mangler liksom å få metallplata inntil resten av girkassa. Hvis jeg bruker makt, så går ikke girene rundt.

            Her trengs det tips fra de som kan dette!!!
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #21
              Fikset dette.

              Hadde brukt en 10mm skrue istedet for en 8mm skrue på akslingen, derfor gikk den ikke rundt.
              Girkassa så måtte jeg bruke 2 rørleggertenger for å presse de 2 store kulelagerene på plass, da gikk alt så mye bedre etterpå.

              Bilen er ferdig sammensatt, da mangler det kun å fikse felger og karroseri.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #22
                Hei hei

                lurer på å kjøpe meg crawler. kjøre litt offroad for morro skyld. vil ha en enkel og slitesterk bil. vil du anbefale meg cr-01?
                Kyosho TF-5 5,5T BL, Team Associated B4, Tamiya Pajero 65T
                Dx3R

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Eirik86 View Post
                  Hei hei

                  lurer på å kjøpe meg crawler. kjøre litt offroad for morro skyld. vil ha en enkel og slitesterk bil. vil du anbefale meg cr-01?
                  Da vil jeg anbefale at du snakker med folka på http://www.norcc.com/ det er de som kan ting, ikke jeg.



                  Har sjekket ut noen andre forum og de diskuterer rett og slett om CR-01 er mere Trial enn Crawl. At man heller burde kjøpe Axial eller noe truescale for crawling. Men jeg må bare få snudd bakakselen min,så skal jeg ut og teste litt...

                  Gleder med som bare det ihvertfall....

                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #24
                    Mangler nå lakkering av karrosseriet, men ellers er jeg ferdig.

                    Anbefaler ikke TopCad sin Alu Drive Shaft, men prøv heller denne Alu Drive Shaft.

                    Jeg har ingen erfaring med den sistnevnte, men den først går i tusen biter hele tiden og er man ute i skogen er det litt kjipt. Men begge disse er bedre enn orginalen. Ved litt forberedelser, så fungerer TopCad sin som bare det. Hadde bare tenkt at når man kjøpte en "forbedret" utgave av orginalen, så burde den faktisk sitte sammen. Litt klinking og litt lim så går det meste.

                    Oljedemperene fra 3Racing måtte tettes før de fungerte. Men det er sikkert vanlig.

                    Har installert 4 hjulsstyring

                    Har installert lyskit også, 2 stykk, fikk den elektroniske bryteren fra CompentRC til slutt, bare en misforståelse....og litt uflaks kanskje.

                    Satte inn gule tønnefjærer forran og bak, men dette må jo testes ut, slik at jeg finner ut hva som faktisk fungerer best.

                    Ellers er jeg fornøyd med bilen. Trenger litt justering for å bli bra, men slik er det jo med det meste.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #25
                      Her har du driv aksler som holder Dem er dyre, men det er til både foran og bak.
                      CowRC
                      NORCC.COM

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X