Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wheely King 4x4 - fra truck til crawler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wheely King 4x4 - fra truck til crawler

    Greit å ha en tråd der jeg kan legge ut trinn for trinn hva jeg gjør med bilen. Er 99% original nå fra esken, eneste jeg har gjort er å skrudd av en plate under for og få mer flex. Er litt usikker på planene fremover, er to alternativer jeg leker litt med:

    no#1: Crawler conversion kit http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=87633

    no#2: Flytte batteri fremmover (+tyngdepunk, -flex fremme)

    Uansett hvilket alternativ jeg velger er jeg ganske sikker på at jeg må ha:
    * Ny ESC (forsinkelse på revers er rævva)
    * Nye dekk/felger
    * Nytt karosseri
    * Nytt batteri og lader (Nimh)
    * Ny motor (original er 27t)
    Noe annet?

    Er det noen som har råd til hvilket alternativ jeg bør velge, eller hvilke deler jeg bør kjøpe, hvor de kan kjøpes og pris så er det bare å poste her. Bilder av bilen kommer, la bare med bilde av den platen jeg har fjernet under.
    Attached Files

  • #2
    Jeg har novak rooster crawler esc i 2 av bilene mine. Veldig fornøyd med den. Har ikke den motoren, men mange som har den og er fornøyd. Tror 55t er passe i den bilen. Men det er det andre som vet bedre siden jeg ike har den bilen.
    Rock Claws er dekk jeg er godt fornøyd med.
    CowRC
    NORCC.COM

    Comment


    • #3
      hei.

      På min wk crawler har jeg gjort ting på billigste måte.(til nå)

      *Flyttet bateriet fram på ramma (strips)
      *Montert lathe 55 turns motor
      *Laget nye linker til akslene(gjengestang) + link-ender (uni-balls) som du får kjøpt hos din lokale rc-butikk.
      *nye mellomaksler, der brukte jeg "stikk-aksler" fra en tamiya bensinbil. husker ikke navnet på den men har delenr: 0444162
      *Etter detta bildet ble tatt, bruker jeg andre typer dekk. Det er å annbefale! prøver nå : rc4wd rock stompers 2.2

      Jon Einar Nylund (83mod)
      keep on crawling.....!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lefsa Racing View Post
        *Etter detta bildet ble tatt, bruker jeg andre typer dekk. Det er å annbefale! prøver nå : rc4wd rock stompers 2.2
        Du får både disse og soft versjonen til bra pris hos 4x4rc.no


        Ser kult ut da.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Originally posted by NoBrainer View Post
          Du får både disse og soft versjonen til bra pris hos 4x4rc.no


          Ser kult ut da.
          Jeg prøver nå den softe versonen. å det er nok den som funker best til crawling.
          Jon Einar Nylund (83mod)
          keep on crawling.....!

          Comment


          • #6
            Takker for svar
            Last edited by KleppStasjon; 5 December 2008, 07:16.

            Comment


            • #7
              Jeg benytter CrawlerMaster 1000kv motor og Castle Creations Sidewinder Sport ESC.
              Så det finnes andre kombinasjoner, men jeg er sikker på at den som har blitt nevnt er ganske god...
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Man har ikke behov for børsteløst i en crawler, men det er min mening.
                CowRC
                NORCC.COM

                Comment


                • #9
                  Har skrudd bilen fra hverandre, klarer ikke skru den sammen igjen
                  Last edited by KleppStasjon; 5 December 2008, 07:17.

                  Comment


                  • #10
                    Nå er det vel ikke bilens skyld at du ikke får den sammen igjen. Men likevel, jeg synes du har kommet langt når du har plukket den sund.
                    Gjør som følger:
                    Kjøp eller lag en ramme (originalrammen er nærmest ubrukelig)
                    Lag en motorplate - legg hele gearkassen på siden - mye bedre tyngdepunkt
                    Lås differensialen i akslingene
                    Lag eller kjøp et servofeste som flytter styreservo ned på frontakslingen
                    Lag nye linker av 4 mm gjengestang og evt tre et alu-rør utenpå
                    Koble ihop akslinger/gear med en litt lengre mellomaksling
                    Monter radioutstyr på en høvelig plass
                    Legg batteriet på de øvre frontlinkene.
                    Resultat: en meget kapabel crawler.
                    Kurt Johansen- Steinkjer

                    Comment


                    • #11
                      Kanskje eg sko kommt innom ein dag i neste uga å sitt på ann ? xD
                      Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                      Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                      TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

                      Comment


                      • #12
                        Har fått fiksan
                        Last edited by KleppStasjon; 5 December 2008, 07:18.

                        Comment


                        • #13
                          Tar kanskje turen ud på fredag då.. Mor kjøre meg, så stikke hu bare å shoppe imens Men nok OT..
                          Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                          Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                          TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

                          Comment


                          • #14
                            Chassis : http://www.neweramodels.com/item.cgi...t&part_id=8874
                            Linker : http://www.neweramodels.com/item.cgi?part_id=8920
                            Servofeste : 2x http://www.neweramodels.com/item.cgi?part_id=8887
                            Linkfeste oppe : 2x http://www.neweramodels.com/item.cgi?part_id=8886

                            Så bruker jeg akslinger fra WK'en (er det vanskelig å låse disse?) og girkasse fra WK'en. Kommer på 1500,- + eventuelt toll. Hvordan høres den pakken ut? Er vel like greit å kaste seg ut i det med en gang? eller...

                            Comment


                            • #15
                              Akslinger låses med limpistol Hvis ikke du har kan jeg sikkert ta med pistol og lim på fredagen
                              Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                              Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                              TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X