Announcement

Collapse
No announcement yet.

HBX Crawler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    4 hjulsstyring er greit det.
    Har kjørt med det selv en god stund.
    Det er flere som heller kjører forhjulsstyring og noe som kalles DIG bak.
    Jeg synes det siste alternativet er lettere å holde styr på.

    DIG'n låser bare bakhjulene slik at man bremser ordentlig. Da kan man gjøre krappere svinger og man kan "henge" på kanten av "stup", slik at man har bedre kontroll.

    Det jeg synes er fordelen med 1:10, er at hvis man blir lei av crawling, så kan man bruke delene til f.eks. et skalabygg. Altså en bil som etterligner en 1:1 bil.
    Det andre er at det er en større gjeng som driver med 1:10 og da er kundekretsen større, hvis du går lei og vil bli kvitt bilen. Det andre er at det er lettere å få tak i deler til f.eks. Axial i Norge og du slipper å vente så lenge. Samt at siden det er flest som driver med 1:10, så finnes det en masse gode tips til forbedringer.

    Men artig om du / dere prøver den. Men det er ikke alltid at billig er greit å prøve, grunnet begrensninger eller for svake "punkter".
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #17
      Men artig om du / dere prøver den. Men det er ikke alltid at billig er greit å prøve, grunnet begrensninger eller for svake "punkter".



      Ja ser den at det ikke alltid lønner seg å kjøpe billig. Jeg får nok sjekke litt mere, men siden jeg aldri har hatt noen crawler før så gidder jeg heller ikke bruke mange lapper i tilfelle jeg ikke synes det er så gøy som jeg trodde
      Stefan Lund 1973
      Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

      Comment


      • #18
        Men hvis du snakker med noen på Gjøvik, så kanskje du kna låne en bil mens de kjører. De har innendørsbane og visstnok noen som driver dette ganske aktivt.

        Da slipper du å bruke penger i det hele tatt på bil før du ser om du liker det.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #19
          He he blir litt langt bor i Holum som er rett utenfor Mandal. Det jeg bruker i bensin til Gjøvik er jo nesten det bilen koster
          Stefan Lund 1973
          Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

          Comment


          • #20
            I dette tilfellet føler jeg at det ikke er dumt å kjøpe billig. Virker holdbar som fy med solide deler.
            2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

            Comment


            • #21
              Originally posted by Hans O View Post
              I dette tilfellet føler jeg at det ikke er dumt å kjøpe billig. Virker holdbar som fy med solide deler.
              Only time will show!

              Av erfaring: jo, det er dumt å kjøpe billig.

              Selv om bilen ser solid bygget ut så kan hundrelappene fyke om elektronikken ryker!

              Comment


              • #22
                vi får se...
                2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                Comment


                • #23
                  Da ble det handel. Endte opp med Losi Night Crawleren. Den virker solid og drar seg opp alle veier. Dette var skikkelig gøy så blir nok ikke lei dette med det første. Fikk en god pris på Smallsize i Kr.sand. Koselig fyr som driver butikken han slengte med et 2 cell 5000mah Lipo. Skulle ha 2998,- for bilen også fikk jeg med ett batteri som kostet 498,-
                  Attached Files
                  Stefan Lund 1973
                  Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

                  Comment


                  • #24
                    Gratulerer med crawler da!

                    Tror du vil bli fornøyd med bilen etter noen få endringer om du skulle finne dette interressangt!
                    Futaba 3PM-X
                    Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
                    Losi XXX-S | HPI Savage
                    | Tamiya CC01 Pajero

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Hans O View Post
                      vi får se...
                      Se der ja

                      Comment


                      • #26
                        Takk for det. Vil gjerne vite hva slags forbedringer som bør gjøres. Fint med noen tips for en grønnskolling som meg innen crawling.
                        Stefan Lund 1973
                        Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

                        Comment


                        • #27
                          Grattis med bil

                          Night Crawleren er god som den er, men vil du gjøre den bedre kan du legge vekter i hjulene (vekter man balanserer motorsykkelhjul med) og endre batteriplassering. Sjekk ut losi comp crawler, så skjønner du hva jeg mener. Jeg lagde meg en liten brakett i aluminium slik at jeg fikk plassert et 2 cell, 1350 mah, lipobatteri likt som på comp crawleren (bildet viser et 1600mah NiMh).

                          Lykke til
                          Attached Files

                          Comment


                          • #28
                            Hørtes ikke dumt ut. Får ordne med noen lodd og flytte litt på batteriet ja. Men er du fornøyd med styreservoen. Jeg synes den er noe svak spørs om jeg ikke må skaffe meg en kraftigere.
                            Stefan Lund 1973
                            Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by stefan View Post
                              Hørtes ikke dumt ut. Får ordne med noen lodd og flytte litt på batteriet ja. Men er du fornøyd med styreservoen. Jeg synes den er noe svak spørs om jeg ikke må skaffe meg en kraftigere.
                              Du inser fort at du må ha kraftig(e) servo(er) på disse bila.

                              Kjører selv med 2 stk Hitec på 24kg på min ax
                              Futaba 3PM-X
                              Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
                              Losi XXX-S | HPI Savage
                              | Tamiya CC01 Pajero

                              Comment


                              • #30
                                Såpass mye som 24 kg, det blir jo en liten formue å bytte servo
                                Så en på 31 kg den kostet 1600,- men hvor kraftig bør jeg ha.
                                Stefan Lund 1973
                                Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X