Announcement

Collapse
No announcement yet.

En begynner guid til Crawling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vi snakker ikke om det ,,,,,får bare dårlig samvittighet.

    Chassi med linker + litt til ca200$
    NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
    RC4WD Team Driver

    Comment


    • #17
      $200 for alt utenom Radioutstyr?
      Mvh. Ole Martin Pettersen ( '88 ), Klepp RC
      [[ Dekk: YMT | Bil: FG Ecoline | Motor: Zenoah 23cc | Radio/servo: Futaba 3PK ]]

      Comment


      • #18
        Originally posted by OMartin
        $200 for alt utenom Radioutstyr?
        Nei for chassi linker og servomounts. Ikke resten.
        NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
        RC4WD Team Driver

        Comment


        • #19
          Originally posted by WildTriaL
          Originally posted by madjava
          Tenkte som så at E-maxx'n har bra mulighet for å ta seg fram i terrenget utan stive akslinger spesiellt viss det ikkje er påbudt med stive akslinger.

          Viss den kan behalde sine fleksible bærearmer og i tillegg få flex, totalt 12 støtdempere, burde den jo verte uovervinnelig.
          For og være ærlig så vil en std E-Maxx komme rimelig
          dårlig ut i en bigscale løype mot en Stick eller NN. Flexen du
          klare og få er ikke i nærheten av hva disse har. Du må i tilleg gire
          ned endel hakk og sette inn en motor med høyre kraft, som tåler
          og gå sakte uten og miste kraften. Inget vondt ord om Maxx'en.
          Kjører selv en E-Maxx cloning i bigscale.
          Vel, sia du har ein EC oppe å går, kan du jo teste ut korleis den fungerer med støtdemper istadenfor avstivinga du bruker på bærearmane. Viss du prøver bare framme først med 2 eller 4 støtdempere og så bak oxo. Var vel bare ein ide som eg ynskje svar på liksom.
          Magne - 70 mod
          Alt som er radiostyrt må prøvast...

          Comment


          • #20
            madjava jeg er ikke helt sikker på hva du mener her, min
            MaxxMantis er bygget om etter de Crawlingreglene vi har
            og er en fullblods Bigscalerockcrawler, som vil hevde seg
            rimelig bra i denne klassen. (her er det bare sjaførens evner
            det kommer anpå) he he.
            Bilen er mest sannsynelig til salgs også.
            NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
            RC4WD Team Driver

            Comment


            • #21
              for hvor mye (vis du skal selge den da) skal kjøpe en crawler i løpta året
              FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

              Comment


              • #22
                Originally posted by sindre_savage
                for hvor mye (vis du skal selge den da) skal kjøpe en crawler i løpta året
                Bilen er solgt for lenge siden!!!!!!!
                NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
                RC4WD Team Driver

                Comment


                • #23
                  Har tenkt på å bygge crawler av en Mad Force,hva må gjøres for at det blir en grei crawler ? Åssen motor osv
                  Skal bygges om til Elektro

                  Mvh

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Sintech View Post
                    Har tenkt på å bygge crawler av en Mad Force,hva må gjøres for at det blir en grei crawler ? Åssen motor osv
                    Skal bygges om til Elektro

                    Mvh
                    Nå er jeg langt ifra noen ekspert på crawling, men jeg vet iafall at det .nesten. er umulig å bruke nitro i crawling!
                    Jeg kan se for meg at det nesten er billigere å kjøpe en Tamiya* enn å bygge om en nitrobil. Enklere er det vel også.
                    -Men mulig er det hvis du legger inn litt innsatsvilje. Hvis du vil bygge om Mad Force'n, ville jeg satt inn to motorer av typen Integy Lathe, 55 T eller 65 T. Lavere giring, lengre links og dempere, låse diffene bak og foran.
                    Og det er sikkert mye mer som jeg ikke husker i farta




                    *Clodbuster, Maxclimber, Rockbuster, Touraeg eller F-350
                    Lars Henrik Østengen -91
                    Risør, Aust-Agder

                    Comment


                    • #25
                      Super ClodBuster

                      Beklager for dobbeltposting, men det blir mer oversiktlig både for meg og leserne (hvis dere har en regel for det her da).

                      Men her kommer spørsmålet mitt da:
                      Denne bilen snakker jeg om. Hva må jeg gjøre med den for å gjøre den om til en god crawler? Har mast en del på Hilux gjennom PM her, men syntes at andre også burde si sin mening. (Du kan selvfølgelig også svare på dette spørsmålet Hilux )
                      1.Det følger med en 3-step ESC. Hva betyr dette?
                      2.Den har 4-hjulsstyring. Men det står at jeg burde kjøpe en 2Ch. radio. Det stemmer vel ikke hvis jeg skal ha 4-hjulsstyring?
                      3. Hva bør jeg gjøre med den for å få den til en rimelig god crawler, untatt det vanlige som motorer, låste differ osv?
                      Lars Henrik Østengen -91
                      Risør, Aust-Agder

                      Comment


                      • #26
                        For å gjøre den om til en bra crawler,bør du gjøre en hel del.Som f.eks:
                        Du må ha nytt chassi,bygge om til 4 link,med lengre linker,sette i elektronisk fartsregulator,kjøpe hjuladaptere/breddere,slik at du kan bruke emaxx/savagefelger og dekk av bedre kvalitet/gummiblanding.Du bør ha justerbare motorfester,slik at du kan dreve om akslene.

                        Dette er bare noe du bør gjøre for å få den til å bli en duganes crawler.

                        Jeg anbefaler deg egentlig å ta en titt på www.rccrawler.com

                        Der er det mange byggetråder og bilder av ombygde clodbustere og andre biler for den sakens skyld.
                        Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by paul View Post
                          For å gjøre den om til en bra crawler,bør du gjøre en hel del.Som f.eks:
                          Du må ha nytt chassi,bygge om til 4 link,med lengre linker,sette i elektronisk fartsregulator,kjøpe hjuladaptere/breddere,slik at du kan bruke emaxx/savagefelger og dekk av bedre kvalitet/gummiblanding.Du bør ha justerbare motorfester,slik at du kan dreve om akslene.

                          Dette er bare noe du bør gjøre for å få den til å bli en duganes crawler.

                          Jeg anbefaler deg egentlig å ta en titt på www.rccrawler.com

                          Der er det mange byggetråder og bilder av ombygde clodbustere og andre biler for den sakens skyld.
                          Kan du gi meg en link til et godt, men ikke altfor dyrt chassis? Ikke et sånt som får bilen til å se totalt unormal ut heller.
                          Og hva er 4-link? Og linker, hvem lager dem? Har ikke utstyret til å lage de selv...
                          Følger det ikke med en ESC da?
                          Og disse hjulbredderene, mener du det som på biler kalles spacere, som gjør at dekket kan sitte lengre ut på akslen? Kunne du gi en link?
                          Lars Henrik Østengen -91
                          Risør, Aust-Agder

                          Comment


                          • #28
                            ta en titt på denne.Her står alt du trenger å vite.

                            This article is currently being updated. Please see the following vendors for your parts needs: www.orcrc.com/crawlmart/crawlmart.htm www.jpcustomrcs.c
                            Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

                            Comment


                            • #29
                              Det står ingenting om hva 4-link er... Og hvilket chassis ville dere anbefale? har sett på Rockbull, New Era Rhino, Gecko 2 og Junfac R-1 Stealth. På noen av disse følger det med alt av links og sånt da.
                              Men som sagt, har dere noen erfaring med noen av disse, og kunne ev. anbefale?

                              Og er det noen her som kan lage links?
                              Lars Henrik Østengen -91
                              Risør, Aust-Agder

                              Comment


                              • #30
                                Har hatt både gecko (det var sikkert versjon 1) og rockbull , begge de funka bra , holder vell en knapp på Gecko`n , kanskje versjon 2 er ennå bedre .
                                080368 Morten Jenssen
                                NORCC NorwegianRCCrawlers

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X