Announcement

Collapse
No announcement yet.

En begynner guid til Crawling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    med teskje så går alt inn etterhvert

    må vel på en dekk shop å få tak i noe slikt da..... her i trondheim har vi nu å fått en god smakpå sommeren. så er vel på tide å gjøre ferdig AX10'n
    Raptor 50, T-Rex CCPM, ARC Jupiter, CombatWing- RIP, SlowStick, Mini FunatanX, Nikko Rocket Racer- RIP, Losi LST, Losi XXX-CR, Losi XXX-4 G+, Hyper 7 PCR, 2xNikko Hercules
    Bjørnar Kvello Hansen, 1977

    Comment


    • #62
      Jeg skal nå bestille Crawlingchassis til Clod`en , men lurer på om Rørramme chassiet til new era er noe ? det er dette det er snakk om :

      Lurer også på hvilken fartsregulator jeg burte ha, skal bare ha noe billig og brukenes....
      Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
      Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
      TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

      Comment


      • #63
        For å få en crawler til å fungere bra,så er lavt tyngdepunkt et must,det chassiet der gjør det stikk motsatte,nemlig gir deg skyhøyt tyndepunkt.
        Men det ser jo kult ut da.

        Ta heller en titt på NN chassi fra www.tcs.com
        Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

        Comment


        • #64
          Er rockbull 3 noe bra da ?
          Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
          Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
          TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

          Comment


          • #65
            Tror jeg holder meg til Rørammechassiet, siden det har utseende + bakkeklaring, skal bare være første crawler, så vil at den skal være litt mulig og rive opp plene Osv med....

            Men ang. esc, noen billige og ambefale ? vurderer 2x Hbx esc`er
            Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
            Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
            TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

            Comment


            • #66
              Her er chassiet som skal bestilles i kveld eller i morra :
              Det er et Hustler SE Super Class tube chassis
              Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
              Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
              TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

              Comment


              • #67
                Originally posted by WildTriaL View Post
                Du bruker slike avballanseringsvekter for lettmetallfelger med lim på.
                Og limer dem på felgen.
                Holder det med en runde med vekter? eller er det bare å lesse på?

                AX10... hvor setter man batteriet for å få ned vekten da? over servoen?
                Raptor 50, T-Rex CCPM, ARC Jupiter, CombatWing- RIP, SlowStick, Mini FunatanX, Nikko Rocket Racer- RIP, Losi LST, Losi XXX-CR, Losi XXX-4 G+, Hyper 7 PCR, 2xNikko Hercules
                Bjørnar Kvello Hansen, 1977

                Comment


                • #68
                  Hei Bjørnar, tror det er bare oss to i TRCBK med crawler for tiden. Jeg har ca 100 gram i hvert forhjul jeg. Du bør også borre et par 5mm hull i felgene og klippe innleggene i stjerneform for å få bedre utnyttelse av dekket. I tillegg har jeg splittet opp batteriet slik at jeg har 3+3 celler. De har jeg på hver aksling. Videre har jeg laget 2 aluplater som jeg har stripset fast til de to 3kant linkene. På de har jeg montert esc og mottager. Da kan du fjerne topplata på chassiet. I tillegg lønner det seg å flytte gummien som er på demperstanga fra yttersiden til inni dempern.
                  Jeg kommer til å ta med AX10'n min på banen så du kan få se på den. Det er ikke store forandringene man trenger å gjøre på AX10 for å øke fremkommeligheten betraktelig.
                  Stian Skogstad TRCBK
                  Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by stian s View Post
                    Hei Bjørnar, tror det er bare oss to i TRCBK med crawler for tiden. Jeg har ca 100 gram i hvert forhjul jeg. Du bør også borre et par 5mm hull i felgene og klippe innleggene i stjerneform for å få bedre utnyttelse av dekket. I tillegg har jeg splittet opp batteriet slik at jeg har 3+3 celler. De har jeg på hver aksling. Videre har jeg laget 2 aluplater som jeg har stripset fast til de to 3kant linkene. På de har jeg montert esc og mottager. Da kan du fjerne topplata på chassiet. I tillegg lønner det seg å flytte gummien som er på demperstanga fra yttersiden til inni dempern.
                    Jeg kommer til å ta med AX10'n min på banen så du kan få se på den. Det er ikke store forandringene man trenger å gjøre på AX10 for å øke fremkommeligheten betraktelig.
                    Bare ekstra vet i forhjulene? får se om jeg får på hjula i helgen da. så blir det up up and away.....
                    Raptor 50, T-Rex CCPM, ARC Jupiter, CombatWing- RIP, SlowStick, Mini FunatanX, Nikko Rocket Racer- RIP, Losi LST, Losi XXX-CR, Losi XXX-4 G+, Hyper 7 PCR, 2xNikko Hercules
                    Bjørnar Kvello Hansen, 1977

                    Comment


                    • #70
                      Det er mange som har vekter i bakhjulene også har jeg lest. Får dekkene mine snart og tenkte å teste med ca 80g i hvert hjul.
                      CowRC
                      NORCC.COM

                      Comment


                      • #71
                        Da har jeg endelig fått testet den. Hadde bare vekt i fremhjula. aner ikke hvor mange gram det ble , men tok en runde med slike vekter de bruker på å balansere bil dekk.

                        nå må jeg bare få flyttet batterivekten ned.... noen som har bilder av gode løsninger? har tenkt å bruke samme pakker jeg har på Buggy og E-Maxx'ene mine, så vil helst slippe å spltte i 2x3 pakker.

                        PS ! vi var 3 stk som testet den, en på 3 år, en på 5,5 år og undertegnede... ALLE syntes det var SKIKKELIG morro!!!!!! ANBEFALES
                        !!
                        Last edited by bit_king; 6 July 2008, 19:46.
                        Raptor 50, T-Rex CCPM, ARC Jupiter, CombatWing- RIP, SlowStick, Mini FunatanX, Nikko Rocket Racer- RIP, Losi LST, Losi XXX-CR, Losi XXX-4 G+, Hyper 7 PCR, 2xNikko Hercules
                        Bjørnar Kvello Hansen, 1977

                        Comment


                        • #72
                          Da har jeg testet litt til....
                          skjønte nå hva du mente med å ha gummi knottene innom demper stopperne... og skjønner godt at det er anbefalt nå etter test

                          Har vel også insett at jeg må lage meg delt batteripakke med 3 celler i hver og sette ved siden av servo'n.

                          synes forøvrig at jeg har lite sving på bilen, men det er vel servo-radio oppsett problematikk. ser jeg har litt å gå på før hjulene tar i ramma.
                          Raptor 50, T-Rex CCPM, ARC Jupiter, CombatWing- RIP, SlowStick, Mini FunatanX, Nikko Rocket Racer- RIP, Losi LST, Losi XXX-CR, Losi XXX-4 G+, Hyper 7 PCR, 2xNikko Hercules
                          Bjørnar Kvello Hansen, 1977

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by bit_king View Post
                            Da har jeg testet litt til....
                            skjønte nå hva du mente med å ha gummi knottene innom demper stopperne... og skjønner godt at det er anbefalt nå etter test

                            Har vel også insett at jeg må lage meg delt batteripakke med 3 celler i hver og sette ved siden av servo'n.

                            synes forøvrig at jeg har lite sving på bilen, men det er vel servo-radio oppsett problematikk. ser jeg har litt å gå på før hjulene tar i ramma.
                            Hvis du skal ha 1500mah batterier så kan du ha dem ved siden av servon. Men skal du ha større celler(tror det heter sub c) så får du ikke plass på siden av servon. Hvis du ser på "Min AX10" tråd ser du hvor jeg har batteriene mine. En på framaxel og en på bakaxel. Det ble merbart bedre.
                            CowRC
                            NORCC.COM

                            Comment


                            • #74
                              Går helt fint å ha batteriene på siden av servoen, men da må man lage seg en ny servoplate, for så å snu servoen opp ned. Du ser det på bildene av min AX10 her http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...t=27724&page=6
                              Du får imidlertid kun plass til 3 celler da. Axial har også en ferdig laget plate for dette.
                              Stian Skogstad TRCBK
                              Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by stian s View Post
                                Går helt fint å ha batteriene på siden av servoen, men da må man lage seg en ny servoplate, for så å snu servoen opp ned. Du ser det på bildene av min AX10 her http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...t=27724&page=6
                                Du får imidlertid kun plass til 3 celler da. Axial har også en ferdig laget plate for dette.
                                http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXTCY2&P=Z
                                Det var jo akkurat det jeg prøvde å få frem med det jeg skrev. At man ikke får 6celler der uten å gjøre noe. En annen mulighet er å kjøpe akselbreddere. Da får man antagelig plass til 3 celler på hcer side av akslingen. Men mulig beste løsningen er å ha 3 framme og 3 bak. Ikke vet jeg
                                Last edited by Krisstuz; 7 July 2008, 09:41.
                                CowRC
                                NORCC.COM

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X