Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wraith - kit eller RTR?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wraith - kit eller RTR?

    Sikler fælt på en slik bil nå. Leser på amerikanske forum at elektronikken på RTR ikke er verdt sin vekt i brukt dopapir. Holder 2-5 batteripakker så er motor, ESC og servo kokt. I tillegg til svakheter med linker og stag. Ergo, kjøp kit og bygg den skikkelig fra starten av. Er det virkelig tilfelle at de er så dårlige?
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

  • #2
    Kommer jo an på hvor man legger lista.

    Har hatt Wraith og har nå SCX10. Mitt valg ble RTR bil + oppgraderingspakke med linker. Er kjempefornøyd med elektronikken til mitt hobbybruk. De originale linkene er VELDIG myke, men de fungerer nå likevel – og de knekker ikke. Oppgraderingslinkene ligger faktisk fortsatt i posen sin...

    Kit er best men RTR er helt OK spør du meg.
    sigpic Kenneth Skulstad
    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

    Comment


    • #3
      imo, det kommer helt ann på bruken din.

      skal du bare kjøre ett par ganger i måneden og bare en batteripakke på skogstier med noen små steiner holder rtr fint.
      er heller ikke umulig og oppgradere en rtr til røffere bruk men da må du demontere så montere bilen igjenn.

      pris messig er nok rtr billigere men, skal du begynne og oppgradere blir kit billigere i lengden.

      fordelen med kit er som du sier, du kan bygge den holdbar slik at den takler nesten alt + at du får mere innsikt i hvordan bilen funker i tilfelle noe ryker.
      har selv en wrait og jeg kjøpte kit.
      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

      Comment


      • #4
        Etter hva jeg leser er det litt forskjell på Wraith og SCX10 når det kommer til holdbarhet, i favør av sistnevnte. Om det kommer av størrelser på hjul og utveksling vet jeg ikke... Du hadde ingen problemer med Wraithen? Jeg ser for meg at en SCX10 kanskje ikke inspirerer til "misbruk" av samme karakter og derfor holder bedre sammen. Elektronikken derimot, der klarer jeg ikke å se hvorfor det skal være bare dritt på den ene, men fungere fint på den andre.

        Av erfaring med Slashen og Stampeden, så har jeg vært nødt til å oppgradere den skikkelig heftig for å få det til å holde min kjørestil. A-armer, huber, casterblokker, drivaksler etc.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #5
          Du har nok rett i at SCX10 ikke inviterer til herjekjøring og den derfor kan være mer holdbar i RTR-utførelse enn en Wrait, det tenkte jeg ikke så mye over når jeg svarte.

          Min RTR Wraith fikk aldri kjørt seg skikkelig (solgte den etter noen få batteripakker) så jeg kan nok ikke si så mye om holdbarheten her. Jeg skjønner heller ikke hvorfor elektronikken på denne skal være dritt.
          sigpic Kenneth Skulstad
          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

          Comment


          • #6
            det folk mener er drit av elektronikk i wraith'n, er motorn på 20turn...
            den blir for fort varm.... akkuratt prøvd, har ellers kjørt med Axial AE2 esc og axial sin 27turn motor fra en rtr Honcho, funker gull og ikke blir det noe serlig varmt heller. Skal tilbake til 27turn nå
            og esc'n min ligger oppå mottaker "boxen" helt oppunder panseret

            ikke noe problem kjørt ca 10 timer med dette oppsettet, 3 i Honcho og resten i Wraith'n bare stock gir
            HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
            1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
            Jon-Petter

            Comment


            • #7
              Originally posted by Odd-M View Post
              Etter hva jeg leser er det litt forskjell på Wraith og SCX10 når det kommer til holdbarhet, i favør av sistnevnte. Om det kommer av størrelser på hjul og utveksling vet jeg ikke...
              er jo 2 biler for ulik kjøring. scx er for skogs stier og litt ulendt terreng, wrait er mere som en crawler.
              er nok derfor også scx holder bedre i rtr da den ikke er beregnet på like mye juling.
              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

              Comment


              • #8
                ellers so skal det seiast at kit versjonen har cvd aksler framme og langt bedre sving enn rtr.. har hatt rtr og har no kit versjon..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jpf View Post
                  det folk mener er drit av elektronikk i wraith'n, er motorn på 20turn...
                  den blir for fort varm.... akkuratt prøvd, har ellers kjørt med Axial AE2 esc og axial sin 27turn motor fra en rtr Honcho, funker gull og ikke blir det noe serlig varmt heller. Skal tilbake til 27turn nå
                  og esc'n min ligger oppå mottaker "boxen" helt oppunder panseret

                  ikke noe problem kjørt ca 10 timer med dette oppsettet, 3 i Honcho og resten i Wraith'n bare stock gir
                  Interessant. Du har ikke slitt med servoen?

                  Jeg lurer litt på børsteløst. Kan jeg bruke hvilken som helst sensorbasert børsteløs? Har muligens en 13,5t ledig fra en annen bil.

                  Av forskjeller mellom kitene, så har jeg funnet følgende oppgrad på kit-versjon:
                  - alu nedre linker
                  - mykere og bedre dekk
                  - mykere (og bedre?) fjærer
                  - andre aksler med bedre ledd og mer styrevinkel


                  I tillegg til det åpenbare med elektronikk og at den leveres umontert. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #10
                    Hvor mange turn bør man ha på motoren? Skjønner jeg det riktig at antall turn på børste og børsteløs ikke kan sammenlignes direkte?
                    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Odd-M View Post
                      Interessant. Du har ikke slitt med servoen?

                      Jeg lurer litt på børsteløst. Kan jeg bruke hvilken som helst sensorbasert børsteløs? Har muligens en 13,5t ledig fra en annen bil.

                      Av forskjeller mellom kitene, så har jeg funnet følgende oppgrad på kit-versjon:
                      - alu nedre linker
                      - mykere og bedre dekk
                      - mykere (og bedre?) fjærer
                      - andre aksler med bedre ledd og mer styrevinkel


                      I tillegg til det åpenbare med elektronikk og at den leveres umontert. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
                      Ang. servoen: nei egentlig ikke slitt med den, men bruker nå en Hitec 5645MG og til mitt bruk er det bra nokk.... Jeg crawler ikke bare prøver å kjøre litt sånn Ultra4 stil, litt fort litt sakte.
                      Orginale servoen funker, ikke no problem med den, ligger å mottar støv forøyeblikket.

                      angående sensorbasert børsteløst: tror det, som sakt ikke prøvd det selv, men pass på att du har en som kan dra nokk amps.

                      ellers så har du fått med deg det meste ja, og en anbefaling: det styrelink greiene som følger med....det er mykt
                      gå for noe slikt forran
                      Vanquish Products produces the finest RC upgrades and accessories.

                      og
                      Vanquish Products produces the finest RC upgrades and accessories.


                      da er styringa sikker, men er litt tøffere mot servo
                      HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
                      1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
                      Jon-Petter

                      Comment


                      • #12
                        turns ja... børsteløst: 13,5 og oppover gjerne 4pole motor, litt mer bånndrag og sakte kontroll
                        børster...jo høyere turns, jo sterkere motor, men saktere hvis volt er konstant mellom de forskjelige turn valgene
                        HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
                        1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
                        Jon-Petter

                        Comment


                        • #13
                          det spørs jo også hvordan du har lyst til å kjøre bilen og da!
                          HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
                          1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
                          Jon-Petter

                          Comment


                          • #14
                            Crawling og trailing, ikke bashing. Betyr ikke turn hastighet på motoren da? Lavere turn = mindre rpm og mer dreiemoment?
                            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Odd-M View Post
                              Crawling og trailing, ikke bashing. Betyr ikke turn hastighet på motoren da? Lavere turn = mindre rpm og mer dreiemoment?
                              kan jo si det sånn,( dette gjelder ikke bare ville tall)
                              20 turn turtall ikke styrke
                              27 turn mindre turtall sterkere
                              35 turn sterkere men enda saktere osv
                              høyere turn tall mer dreiemoment mindre fart
                              lavere turn tall mindre dreiemoment mer fart

                              og etter min mening...20 turn i wraith'n morsomt "fort" men veldig svak med orginal dreving
                              HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
                              1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
                              Jon-Petter

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X