Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking Traxxas plugger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er ikkje mange vekene sia eg lodda på sånne pluggar, men jaggu har eg glømt det ut kva som skulle kor allerede! Einaste eg huska er at sjølve gullpluggane var så trange at eg måtte kakka dei litt inn i kontakthuset med hammar og ein liten drivdor for å få dei til å sitta skikkeligt inni huset.

    Kom på midt inni skrivinga her at eg har jo et lager med pluggar på lur her! Viss du ser i enden av "ho-pluggen" så ser du noko som liknar på to tunellhimlingar. Den B-en med strekane under på gullpluggen skal venda opp mot tunelltaket, altså du skal lodda over den B-en sånn at den forsvinn.

    No ser eg at eg ikkje har Traxxas orginale pluggar, hehe! Har visst "cheapa out" eg og Eg har kjøpt dei lause til 15 kroner eg, men for å vera sikker så kan du jo kjøpa det settet med han og ho til 43 kroner.
    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

    Comment


    • #17
      Hehe. Og så henger du meg ut på Traxxas forumet for å være gjerrig!?!

      Skal gi de billig kopiene en sjanse til. Stiv pris for de originale.

      Etter tunell forklaringa di så er jeg sikker på at jeg har loddet på riktig side

      Noen spesielle anbefalinger til hvor jeg bør skjære ut spor i batteri boksen for batteri ledninga?
      Tenkte først på høyre siden men kan da kanskje bli litt i veien for ledninga til servo og receiver boksen og antenna?

      Comment


      • #18
        Du kan trøste deg med at pinnene på de genuine TRX kontaktene er like trange å få inn. Derfor lønner det seg å avrunde den lille firkante så den lettere smetter nedi hullet sitt, samt runde av de skarpe kantene litt med en kniv eller fil.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #19


          Signatur
          http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

          Comment


          • #20
            Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett denne

            Det var ikke like enkelt med de store ledningene på Turnigy batteriene. Men det kommer seg nok med litt trening

            Comment


            • #21
              Originally posted by Zerpent View Post
              Hehe. Og så henger du meg ut på Traxxas forumet for å være gjerrig!?!

              Skal gi de billig kopiene en sjanse til. Stiv pris for de originale.

              Etter tunell forklaringa di så er jeg sikker på at jeg har loddet på riktig side

              Noen spesielle anbefalinger til hvor jeg bør skjære ut spor i batteri boksen for batteri ledninga?
              Tenkte først på høyre siden men kan da kanskje bli litt i veien for ledninga til servo og receiver boksen og antenna?
              Jadå, her er det uthenging med stil Beklagar det så masse. Skal eg vera ærlig så er det heilt flotte desse pluggane eg har brukt, ser at det er Amasspluggar dette, og dei har "alltid" laga greie pluggar til det meste av det eg har hatt bruk for.

              Men kva batteriboks er det du snakkar om? Der som batteriet ligg nedi chassiet kanskje? Eller tenker du å gjera noko liknande som eg har gjort?

              Jonas; Eg vil heller banka inn ein plugg og veta at den sit som støypt, enn at den heng halvveis på plass, hehe!
              Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
              FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

              Comment


              • #22
                Tenker på der man legger batteriet nedi chassiet ja. Siden ledningene på batterie går ut på siden så må jeg kutte et spor med dremel'n.

                Vet ikke om jeg har sett din løsning på det.

                Comment


                • #23
                  Ånei. Det ligg bilder i Rustlertråden min av det. Men det blir kanskje litt verre på din sia du ikkje kan flytta regulatoren bakover som eg har gjort, då må du evt. montera den på sida av batterivugga, altså motsatt av radioboksen.

                  Det første forsøket eg gjorde var å skjæra ut ein spalte i den plata som styreservoen er festa i, batteriledningane gjekk klar av servoen og det, men plata blei veldig svak som bildene illustrerer. Eg glømte å sjå på undersia før eg sette saga i det. Og i framveggen i batterivugga skar eg et liknande hakk nedover som det bak, på linje med det hakket i plata viss du forstår.

                  Eg var inne på tanken å skjæra det hakket i sideveggen til batterivugga, men det fjernar all stabilitet i chassiet og det hadde blitt ganske så slaskete vil eg tru.
                  Attached Files
                  Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                  FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by >Jonas< View Post
                    Fordelen med TRX plugger er at de tåler langt mer strøm enn f.eks. Deans, og det er enklere å få til en skikkelig lodding. For å få til en best mulig lodding bør ikke loddetinnet smeltes på loddebolten. Da forsvinner flussmiddelet i tinnet, og festet og kontakten blir dårligere.
                    Kilde? etter det jeg har sett så er ikke deans underlegen traxxas kontakten på noen måte når det gjelder å overføre strøm.. mulig litt letter å bruke\koble fra men det er vel det... liten fordel må man vel ha med tanke på at de omtrent er dobbelte av størelsen til deans.. dessuten får man ikke 8 awg i en traxxas kontakt

                    Man fortinner, elle som sagt ta litt tinn på bolten for å få bedre termisk kontakt mellom overflaten som skal lodde ikke for at loddet på bolten skal flyte over på overflaten i noe nevneverdig stor grad. Viktig at det blir varmt fortest mulig slik at man får jobben gjort fortest mulig for lett å ødelgge ledningen iform av tinnet flyter inn i det og den blir hard

                    enig i at 40-50 watt holder

                    Comment


                    • #25
                      Det ser ut som batteriet såvidt blir litt for langt. Så på noen forum at man kunne kutte bort veggen bakerst i batterivugga.
                      Vil dette ødelegge stabiliteten i chassiet eller vil festet til ESC sørge for at det holder seg stivt?

                      Ser ikke helt for meg hvordan jeg skal få ut ledningen til batteriet uten å kutte bort litt av sideveggen.

                      Comment


                      • #26
                        Fant noen poster på Traxxas forumet om dette. Det er visst ikke noe problem å kutte vekk den bakre veggen.

                        Comment


                        • #27
                          Det er nesten sånn at desse bilane berre er designa for 2S-batterier, hehe. Det var akkurat det du seier her eg også fann ut, ESC-plata vil ta igjen det tapte for denne veggen som blir skjært vekk. Og viss du ikkje fjernar heile veggen så har du fortsatt litt igjen (ca 3/4) på den sida som ikkje har kutta vekk som stabiliserer sideveggen. Altså sånn som eg gjorde det (ikkje at det er fasiten men sånn tenkte eg meg det )
                          Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                          FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                          Comment


                          • #28
                            Kan virke sånn ja
                            Litt skuffende når de reklamerer veldig for hva bilen klarer med 3S batterier når det er så vanskelig å finne noen som passer. Kanskje enklere med minde mah. De er vel litt kortere?

                            Fant denne siden der en kar laget spor i siden for å få ut ledningen. Det var noe slik jeg i utgangspunktet hadde sett for meg men vet ikke hvordan det påvirket stabiliteten til chassiet.

                            Comment


                            • #29
                              Lærerik lesing om lodding
                              Ellers lykke til med mekking av plass til batteri
                              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Zerpent View Post
                                Kan virke sånn ja
                                Litt skuffende når de reklamerer veldig for hva bilen klarer med 3S batterier når det er så vanskelig å finne noen som passer. Kanskje enklere med minde mah. De er vel litt kortere?

                                Fant denne siden der en kar laget spor i siden for å få ut ledningen. Det var noe slik jeg i utgangspunktet hadde sett for meg men vet ikke hvordan det påvirket stabiliteten til chassiet.
                                http://www.tomacintosh.com/2009/07/0...y-chassis-mod/
                                Sia han gubben over dammen seier at han skjært vekk den stubben framme uten at det har blitt svekka så går det vel kanskje bra då? Viss eg ikkje hadde strekt chassiet mitt så hadde eg antakeligvis flytta ESC-en over på sida og allikavel skjært ut som eg har gjort i bakveggen.
                                Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                                FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X