Announcement

Collapse
No announcement yet.

9s2p vs 6s3p og lader.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Crowe View Post
    Hva du føler om dine ferdigheter er ikke så interessant - det er hva du kan som gjelder. Det er ikke bare koblinger det kommer ned til. Bare det at du må spørre om alt mulig er jo den beste pekepinn på at du ikke kan hva du holder på med. Hjelper ikke hva du har tenkt hverken i den ene eller annen retning når du ikke klarer å holde tunga beint når det kommer til det. Da er det hva du faktisk gjør som er interessant. Men det blir for dumt å spille kjekkas for å kompensere for at du ikke vet hva du holder på med. Mye klokere å lytte litt mer. Gjør deg selv en tjeneste og ikke lek hobbyelektriker med LiPo batterier og aller minst i det omfanget som du har satt deg fore. Må da kunne finnes bedre løsninger. Har du kjøpt noe som ikke passer sammen så selg det og kjøp heller noe som passer sammen.
    Hva er dette for en angriping da?
    Jeg lytter jeg (leser) men alt du sier er jo at jeg ikke kan og at jeg gjør feil. Jeg vet jo nå (av egen undersøking) at jeg ikke har feil, slik jeg har tenkt det kommer til å virke, men om du har en bedre løsning så må du gjerne komme med den! ikke bare si "ikke gjør det".
    jeg har spurt deg 2 ganger om bedre løsning.

    Jeg kom her for å få innput, det har jeg fått; ikke røre batterier.. men hva godt gjør det meg?

    Comment


    • #17
      Originally posted by Amok View Post
      om du har en bedre løsning så må du gjerne komme med den! ikke bare si "ikke gjør det".
      jeg har spurt deg 2 ganger om bedre løsning.
      Og du har fått svar 2 ganger. Har du kjøpt noe som ikke passer sammen så selg det og kjøp heller noe som passer sammen - simple as that. Kutt "elektriker-lek" med lipo.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #18
        Originally posted by Crowe View Post
        Og du har fått svar 2 ganger. Har du kjøpt noe som ikke passer sammen så selg det og kjøp heller noe som passer sammen - simple as that. Kutt "elektriker-lek" med lipo.
        Og hva passer så til den motoren jeg har kjøpt? som sakt så er det lav kv og batteritid jeg er interresert i..

        Comment


        • #19
          Tegning nr 2 er korrekt, og skal kunne lades som vanlig 6s fordi batteri i parallell vil altid ballansere seg selv. Ang motor, strømtrekk over ei gitt belastning (giring på en bil eller prop på fly) er eksponensiell mens spenning er lineær, så vil du ha kjøretid i stedet for effekt så vil 6s og lav kv gi lavere strømtrekk en 9s.

          Lipo skal ikke lekes med, korrekt, men om du har grunnleggende elektrokunnskaper så burde det gå greit. Kortsluttning er den største faren ved lipo-lodding, men om du ikke åpner pakkene og i stedet lodder ledningene så burde det gå.


          Er det elektrisk sparkesykkel eller liknende på gang eller?

          Comment


          • #20
            Originally posted by Amok View Post
            Og hva passer så til den motoren jeg har kjøpt? som sakt så er det lav kv og batteritid jeg er interresert i..
            Gjør det enkelt. Hvis 6S er svaret så kjøp heller x antall 6S lipoer i stedet, men ikke kluss med dem. Lag deg heller et paralelladapter for bruk, men lade dem hver for seg. Har du allerede kjøpt 3S batterier så heller selg dem enn å begynne å mekke i øst og vest.

            Men skal du ha hjelp til noe konkret så si heller nøyaktig hva det er du skal lage og hvilke krav som foreligger. Men start i så fall heller en ny tråd og slett den gamle.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #21
              Originally posted by Crowe View Post
              Gjør det enkelt. Hvis 6S er svaret så kjøp heller x antall 6S lipoer i stedet, men ikke kluss med dem. Lag deg heller et paralelladapter for bruk, men lade dem hver for seg. Har du allerede kjøpt 3S batterier så heller selg dem enn å begynne å mekke i øst og vest.

              Men skal du ha hjelp til noe konkret så si heller nøyaktig hva det er du skal lage og hvilke krav som foreligger. Men start i så fall heller en ny tråd og slett den gamle.
              Lite konstruktive tilbakemeldinger her

              Hvorfor mener du amok gjerne skal parallellkoble 6s pakker, men ikke seriekoble 2x3s for så å parallellkoble? blir jo samma greiene jo......

              Comment


              • #22
                Originally posted by H93 View Post
                Tegning nr 2 er korrekt, og skal kunne lades som vanlig 6s fordi batteri i parallell vil altid ballansere seg selv. Ang motor, strømtrekk over ei gitt belastning (giring på en bil eller prop på fly) er eksponensiell mens spenning er lineær, så vil du ha kjøretid i stedet for effekt så vil 6s og lav kv gi lavere strømtrekk en 9s.

                Lipo skal ikke lekes med, korrekt, men om du har grunnleggende elektrokunnskaper så burde det gå greit. Kortsluttning er den største faren ved lipo-lodding, men om du ikke åpner pakkene og i stedet lodder ledningene så burde det gå.


                Er det elektrisk sparkesykkel eller liknende på gang eller?
                Takker! var vel omtrent det jeg var ute etter!
                Planen var aldri å åpne pakkene, men å lage adapter for å koble på de orginale ledningene.

                Hehe, er vel "noe lignende"

                Comment


                • #23
                  Originally posted by H93 View Post
                  Hvorfor mener du amok gjerne skal parallellkoble 6s pakker, men ikke seriekoble 2x3s for så å parallellkoble? blir jo samma greiene jo......
                  Det er litt forskjell på å bruke batterier og å lage batterier - og spesielt LiPo batterier.
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Crowe View Post
                    Det er litt forskjell på å bruke batterier og å lage batterier - og spesielt LiPo batterier.
                    Å lage/ombygge batteripakker krever ca VG1 elektro + 1t google i kompetanse. MEN, om "amok" velger å bygge om batteriene, er det definitivt han som har ansvar om noe går galt.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by H93 View Post
                      Å lage/ombygge batteripakker krever ca VG1 elektro + 1t google i kompetanse. MEN, om "amok" velger å bygge om batteriene, er det definitivt han som har ansvar om noe går galt.
                      Hva er det som kan gå galt som du ikke vil ta ansvar for å ha rådet han til?
                      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Crowe View Post
                        Hva er det som kan gå galt som du ikke vil ta ansvar for å ha rådet han til?
                        Skrev det i mitt første innlegg. Jeg har ikke direkte rådet ham til å klusse med pakkene hans, men har loddet en del på egne batteri, og det er ingen hexekunst for å si det slik. Jeg regner med at 80% av de som kjøper HK lipo lodder kontaktene sine selv, og jeg vil tippe minst 30% av disse har med et uhell kortsluttet et batteri ved å klippe begge ledningene samtidig...

                        Hva er så farlig med å lodde direkte på ledningene fra et batteri, i forhold til å lage selv adapter for serie, parallell osv? bare spør.

                        Kjekk link foresten:



                        [edit: ser ut som du allerede har oppdaget denne]



                        Bare for å si det til slutt: Om Amok brenner ned huset sitt fordi han klusset med lipo, har jeg ikke ansvar i det. Han spurte rene tekniske spøsrmål, jeg har svart. Han er selv ansvarlig for egne handlinger.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by H93 View Post
                          Jeg regner med at 80% av de som kjøper HK lipo lodder kontaktene sine selv, og jeg vil tippe minst 30% av disse har med et uhell kortsluttet et batteri ved å klippe begge ledningene samtidig...
                          Så du anser minst 30% er rimelig klønete i denne sammenheng inklusiv deg selv, fair enough.

                          Originally posted by H93 View Post
                          Hva er så farlig med å lodde direkte på ledningene fra et batteri, i forhold til å lage selv adapter for serie, parallell osv?
                          Du mener foruten at 30% er rimelig klønete og gjør selv de mest banale feil? Men du lurer altså på - what can possible happen?

                          Originally posted by H93 View Post
                          Bare for å si det til slutt: Om Amok brenner ned huset sitt fordi han klusset med lipo, har jeg ikke ansvar i det. Han spurte rene tekniske spøsrmål, jeg har svart. Han er selv ansvarlig for egne handlinger.
                          Så du anser det som veldig farlig, men gir blanke faen og oppmuntrer til å gjøre det men vil ikke holdes ansvarlig for noe i den sammenheng. Vel vi synes å være enig om farligheten.
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Crowe View Post
                            Nope, jeg sier at tegningen er helt feil og at når man ikke vet hva man holder på med så er det i hvertfall ikke noen god ide.
                            Er vel kansje derfor han lufter det her inne, for kansje å komme i skade for å lære noe Slik som de fleste av oss gjør her inne
                            Er jo og en grei måte å finne ut om ting kan funker, eller ikke...

                            Kan forøvrig skrive under på at eg er innafor denne :
                            Originally posted by Crowe View Post
                            Så du anser minst 30% er rimelig klønete i denne sammenheng inklusiv deg selv, fair enough.
                            Last edited by john_erlingbakke; 8 August 2011, 01:05.
                            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X