Originally posted by langtidsminne
View Post
Unconfigured Ad Widget
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Børsteløs motor til Traxxas Slash
Collapse
X
-
Til dine batteri ville jeg brukt 3500kv eller 4000kv L størrelse. De funker fint på opp til 11,1V. Husk at KD36-60 L motorene er en del kraftigere enn den originale velineon-motoren, og original esc-en tåler ikke mer en 65A konstant. For å slippe å bytte esc kan du da bruke en S motor med ca det samme kv-tallet, for eksempel denne.
-
VXL-3S er oppgitt til langt mer enn 65A. Gå for en L motor. S-motorene har mindre rotor og dermed mindre moment.
Skal du gå opp til 3S LiPo ville jeg nok valgt 3500kV-motoren, og heller kjøpt drev i litt forskjellige størrelser.Team RC Companiet - Minicupen.no
VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank
Comment
-
Hvorfor ikke XL? Da får jeg vel enda større moment. Men hvordan velger man hvilken størrelse man vil ha?Originally posted by >Jonas< View PostVXL-3S er oppgitt til langt mer enn 65A. Gå for en L motor. S-motorene har mindre rotor og dermed mindre moment.
Skal du gå opp til 3S LiPo ville jeg nok valgt 3500kV-motoren, og heller kjøpt drev i litt forskjellige størrelser.
Hva men en 4000kV XL?
Eller er 3500kV maks?Traxxas Slash VXL
Losi Ten-T
Comment
-
Størrelsen står jo der. 3500kV-motoren er vel den av L-motorene med høyest kV. Større motor betyr mer vekt, og en mer baktung bil.Team RC Companiet - Minicupen.no
VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank
Comment
-
Hvorfor ikke kjøpe en av de turnigy mach2 motorene, er mere egna og man slipper 5 mm pinion.. dessuten litt mere moderne design.
edit, og den 5700kv motoren til slash kan du bare glemme, går alt for varm. Går muligens bra med nimh men med lipo trenger du minst en alu girkasse og meget fornuftig giringLast edited by petterPan; 26 August 2010, 00:38.
Comment
-
Hvorfor er de mer egna? Det er jo mindre motorer.Originally posted by freddy85 View PostHvorfor ikke kjøpe en av de turnigy mach2 motorene, er mere egna og man slipper 5 mm pinion.. dessuten litt mere moderne design.
edit, og den 5700kv motoren til slash kan du bare glemme, går alt for varm. Går muligens bra med nimh men med lipo trenger du minst en alu girkasse og meget fornuftig giring
Slashen har metallgirkasse.
Team RC Companiet - Minicupen.no
Comment
-
Jeg har ikke sett noen tall på virkningsgraden, så hvor effektive de er kan jeg ikke uttale meg om. At de er lengre og tyngre betyr at de har større rotor, og dermed mer moment. Mac-motorene er jo i hovedsak beregnet på onroad biler, og disse SC-bilene er jo ikke akkurat på samme størrelse.. Velineon 3500(kV) er hakket større og sterkere enn vanlig 540 beregnet på onroad også. Litt vanskelig å sammenlikne den med Castle's 5700kV når det skiller såpass mye på turtallet.Team RC Companiet - Minicupen.no
Comment
-
Veolin er ikke større enn en standar 540 motor det er en 540 motor på lik linje med castel og mach2 og alle andre 540 motorer.
og hva får deg til å tru at det er spesefikke onroad of offroad motorer, det har alt med giring og antall celler og som du sier enkelte motorer er mere effektive enn andre alltså generer mindre varme så kan gires høyere uten at den går varm og skader magneten.
mach2 leveres også som en 2900kv, perfekt hvis man skal kjøre på med 3s og standar giring. Men for all del, sier bare at JEG ville heller ha valgt turnigy motoren enn kd36. veoling motoren er også meget bra valg
Comment
-
Velineon 3500 er større enn en vanlig 540 onroad motor jo. 540 motorer beregnet på offroad er som regel lenger for å få plass til en lengre rotor og dermed mer moment.Team RC Companiet - Minicupen.no
Comment
-
Jeg bruker http://hobbyking.com/hobbyking/store...idProduct=6674 bare 5000kV versonen i min slash, kjører på 2s lipo.
Blir ikke for varm etter at jeg giret den ned.
Men jeg anbefaler å kjøpe 3000kV eller 3500kV da man slipper å undergire den.Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho
Comment
-
Har tenkt å gjenoppta denne hobbyen, og har tenkt å bytte regulator for å prøve (etter forslag langt oppe i tråden).
Er det noen som vet om en bra og billig ESC som passer med VXL motoren?
Bør også kunne tåle 2-3 cellers LiPO-batteri siden jeg har tenkt å gå over til det, ikke noe mere dritt NiMH batterier her i gårn
Traxxas Slash VXL
Losi Ten-T
Comment
-
En 60A + og 3s esc funker, eks:
Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.
Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.
De to første leveres delvis vanntett, men er pga designet utrolig lett å vanntette med silikon/smeltelim/tec7/plastidip/liquidtape.
100A versjonen er kanskje litt fysisk stor, men har mindre sjanse for varmgang.
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,684
Members: 8,163
Active Members: 2
Welcome to our newest member, gaffelape.
Unconfigured Ad Widget
Collapse

Comment