Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekin RSpro-problem!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tekin RSpro-problem!

Har en Tekin RSpro-reg som jeg ikke får til å funke i min Durango Dex410, problemene kommer etter ca.4.min kjøring.

Jeg har hotwire og prøvd med forskjellig software men ingenting hjelper.

Låner for tiden bort reggen og han som låner har de samme problemene+kjenner 2 andre som har de samme problemene som jeg har med min.

Har tittet litt på www.oople.com, www.rctech og www.team-tekin.com og ser at flere sliter med det samme.

Her er en av trådene:

Noen som har noen tips eller er intresert i å låne min for å se om den fungerer i touring, bare å sifra.

Vi har kun prøvd den i buggy og den vil ikke fungere enda jeg har prøvd "alt" av innstillinger!

Reggen er helt rå, det beste jeg har kjørt og merkbart mer powerfull enn andre jeg har kjørt og vil derfor ikke gi den helt opp enda.

Nå har jeg kjøpt en Nosram pearl Evo.v.2. som jeg for tida bruker.

Tips, erfaringer?

Er nok servoene dine som trekker mere strøm enn escen din takler, ganske enkelt kjøp servoer som trekker mindre strøm eller bruk en ekstern omformer alla dette:

Comment

Originally posted by freddy85 View Post
      Er nok servoene dine som trekker mere strøm enn escen din takler, ganske enkelt kjøp servoer som trekker mindre strøm eller bruk en ekstern omformer alla dette:
      http://cgi.ebay.com/HOBBYWING-RC-UBE...item439efc1cdf
      Takk for tipset, men har prøvd med andre servoer og problemet er det samme.

Har dessverre ikke plass til noe særlig med ekstra enheter i Dex'n-he he...

Lest at flere (altså noen...!) sliter med bruk av rspro og digital servo sammen, men hos meg er problemet det samme selv og jeg prøver en analog servo.

Comment

Claus: Ikke tilfeldig at vi begge kjører DEX og har de samme problemene, sett det før. -Selvom jeg ser folk med andre merker også sliter med dette.
        Og har flyttet rundt (i den grad det går...) på reg og mottaker, ingen hjelp.

Jeg for min del har vel mistet garantien siden min er åpnet og loddet siden ledninger var skadet inni reg (av varme og gnissing mot print, dårlig av Tekin), har også loddet i stedet for bryter. -Den røk etter bare et par uker bruk (ser det er en gjenganger på denne ifg Tekin-forumet).

Comment

Det du opplever er helt et helt vanlig problem ved for store strømtrekk fra servoer.

I crawler bilene vi bygger monterer vi ALLTID en ekstern Castle Creation BEC.
          Denne henter strømmen til servoen direkte fra batteriet og avlaster dermed ESC'en.
          Kjører selv med Hitec servoer som trekker opp mot 42kg ved 7.4V.
          Typiske hjul på disse bilene veier opp mot 0.5KG pr. stk.

Plass har du alltid......og den veier kun 11g

Her har du en CC BEC montert sammen med 2 x Tekin FXR og en Futaba RF604FS.

Denne koster kun 198,- f.eks her:

og løser problemen dine

Bent
          Xray XB8 | Xray XB8E | Xray XB4 | Xray XB4 2WD | Xray T4 | Xray X12
          Xray Factory Team | ORCA Factory Team | FX-Engines Factory Team
          Hudy | Sweep Racing | Maxima Fuel | Antrade.no | rcMart.com | YeahRacing | IB-Prostart | Freqeskinz.com
          Follow Malin on Facebook

Comment

Er det noen andre som bruker denne i andre typer buggy og har samme problemer eller gjelder det bare Durango? Er det ikke ganske mye motstand i drivverket på Durango?

Vi er mange som bruker denne i touring uten noe som helst problem men der er det lavere vekt og mindre rullemotstand så mulig det er mer problemer i buggy enn touring.

Hvilke innstillinger bruker du på regulatoren? Dual eller sensored? Turbo, boost etc.
            RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

Originally posted by Hurrle View Post
              Er det noen andre som bruker denne i andre typer buggy og har samme problemer eller gjelder det bare Durango? Er det ikke ganske mye motstand i drivverket på Durango?

Vi er mange som bruker denne i touring uten noe som helst problem men der er det lavere vekt og mindre rullemotstand så mulig det er mer problemer i buggy enn touring.

Hvilke innstillinger bruker du på regulatoren? Dual eller sensored? Turbo, boost etc.
              Problemet løses enkelt ved montering av ekstern BEC av såkalt switching type.

Tekin sine små regulatorer har kun en enkel regulert BEC som gir knappe 3A ut ved ideelle forhold.
              Ved montering av ekstern BEC fra f.eks CC løser man hele problemet ved å forbigå den interne BEC kretsen og hente strømmen direkte fra batteriet.

Koster minimalt, tar ikke plass, veier kun 11g og tar 5 min å montere.
              Problem løst

Bent
              Hudy | Sweep Racing | Maxima Fuel | Antrade.no | rcMart.com | YeahRacing | IB-Prostart | Freqeskinz.com
              Follow Malin on Facebook

Comment

Har bestilt min på nett no,skal kjøre NC til helgen så håper dette funker

Takk for info Bent
                Claus Didriksen
                BOMBK

Comment

Originally posted by Bulldog View Post
                  Har bestilt min på nett no,skal kjøre NC til helgen så håper dette funker

Takk for info Bent
                  Bare hyggelig

Husk å følge koblingsskjemaet som ligger vedlagt og koble ut rød ledning fra ESC til RX (bare trekk den ut fra pluggen på ESC og isoler den).

Lykke til på løp

Bent
                  Follow Malin on Facebook

Comment

Mulig det er mer motstand i en Durango, vet ikke. Den triller iallefall lettere enn et par andre buggyer jeg har testet med når jeg har kjørt løp. Men Aleksander som låner den av meg nå har samme problem i sin 2wd, tror det er en B4.

Men jeg burde vel testet det som står over her uansett. Har fått Rolf (mener jeg, en av de like brødre-eller var det deg Lars...?-he he) til å prog.den men uten at det hjalp-ingen forskjell.

Det med plass: Ja, det er jo plass om jeg absolutt må! -MEN det skal liksom se litt skikkelig ut også, og det er ikke lett med så liten plass det er i en Dex.
                    Derfor har jeg nå valgt å gå for Nosram pearl evo.v.2 i stedet, forrige modell LRP sphere funker iallefall fint.

Men uansett hadde det jo vært fint å komme til bunns i dette, har jo kostet meg en del penger og Tekin reggen er hissigere enn forrige LRP som jeg nettopp har testet.

Vil tro den nyeste pearl går som en rspro

Comment

Som jeg sa så er jeg 100% sikker på at det er den interne bcen i fartskonrollern din, dette er et kjent problem på 1\10 escene og strømtørste servoer, hvis du fortsetter å belaste den slik vil den garantert før eller siden ryke.
                      Den omformern som jeg linka til klarer å dra servoene i en baja uten problemer og koster bare 50kr inkl frakt, men den cc becen som også er linka til 199 ser så liten ut at det er store muligheter for at du får stappa den nedi mottager boksen

Comment

Originally posted by arnefles View Post
                        Mulig det er mer motstand i en Durango, vet ikke. Den triller iallefall lettere enn et par andre buggyer jeg har testet med når jeg har kjørt løp. Men Aleksander som låner den av meg nå har samme problem i sin 2wd, tror det er en B4.

Men jeg burde vel testet det som står over her uansett. Har fått Rolf (mener jeg, en av de like brødre-eller var det deg Lars...?-he he) til å prog.den men uten at det hjalp-ingen forskjell.

Det med plass: Ja, det er jo plass om jeg absolutt må! -MEN det skal liksom se litt skikkelig ut også, og det er ikke lett med så liten plass det er i en Dex.
                        Derfor har jeg nå valgt å gå for Nosram pearl evo.v.2 i stedet, forrige modell LRP sphere funker iallefall fint.

Men uansett hadde det jo vært fint å komme til bunns i dette, har jo kostet meg en del penger og Tekin reggen er hissigere enn forrige LRP som jeg nettopp har testet.

Vil tro den nyeste pearl går som en rspro
                        Dette er jo et kjent "problem" med Tekin sine ESC.
                        Det har rett og slett med konstruksjonen på den interne BEC å gjøre.
                        De har rett og slett ofret litt for å få størrelsen på ESC så liten som mulig.
                        Husk at denne enkle kretsen skal regulere ned 7.4V fra batteriet til 6V ut til servo.
                        Ved ideelle forhold klarer denne da å levere 3A ut.
                        Øker du spenningen inn til f.eks 11.1V/3S (som vi bruker på crawlere) synker samtidig ampere levert ut. Da har du ingen vei utenom å bruke ekstern BEC.
                        Belastningen på kretsen blir rett og slett for stor når servoen drar mye strøm selv ved 7.4V.

Andre regulatorer som feks Mamba Max har samme type switching BEC som CC også leverer som ekstern. Disse har mye bedre forutsetning for å levere konstant jevn strøm til servo uten at ESC kutter ut p.g.a strømtopper.

Montering av ekstern BEC løser i 99.9% av tilfellene disse problemene med Tekin sine små regulatorer (R1/RS/FX-R).

Og det er jo ingen grunn til att dette skal se rotete ut ?

Her er en montert på min skala comp bil:

Her er den rett og slett festet med dobbeltsidig tape rett på en Tekin FX-R regulator. Servo på denne bilen er en Hitec HS-7954-SH 7.4V/0.12sec/29kg.
                        Denne svinger på hjul som veier 0.5kg stykket.
                        Uten ekstern BEC montert får jeg akkurat samme probleme du har på din ESC (BEC kretsen er identisk i disse).

I min AE SC10 FT Short Course kjører jeg Tekin RS Pro med servo Hitec HS-7940TH 13kg/0.07sec v/6V rett fra RS Pro uten problem

Bent
                        Follow Malin on Facebook

Comment

Originally posted by Hurrle View Post

Har prøvd "dual" og "sensored", ingen boost og laveste timing, ned til 12% (mener jeg?) brems, null drag brake og laveste gear på bil. 3 forskjellige motorer (5.5t,6.5, og 10,5t).

Tyder på at Fredrik har et godt tips her, har ikke prøvd det...

Comment

Originally posted by arnefles View Post
                            Har prøvd "dual" og "sensored", ingen boost og laveste timing, ned til 12% (mener jeg?) brems, null drag brake og laveste gear på bil. 3 forskjellige motorer (5.5t,6.5, og 10,5t).

Tyder på at Fredrik har et godt tips her, har ikke prøvd det...

Det er ikke innstillingene dine som er problemet.

Monter en ekstern BEC så er problemet ditt 99.9% sikkert løst

Dette har vært et kjent "problem" i åresvis på Tekin sine ESC med vanlig regulert BEc krets.

Bent
                            Follow Malin on Facebook

Comment

Tips til minste BEC på markedet mottas med takk! Noen spes spesifikasjoner den må ha eller er alle like bra?

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X