Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 3pm skifter ikke til andre mottakere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 3pm skifter ikke til andre mottakere

    Har en Futaba 3pm 2,4GHz som jeg bruker på 3 forskjellige biler. Har brukt den slik i flere år. Plutselig her om dagen så får jeg ikke kontakt med med 2 av mottagerne. De står bare å blinker grønnt. Mens den siste virker på alle 10 kanalene? Hva kan dette være! Har prøvd å resette en kanal uten at det hjalp noe. Har også prøvd å skru av det trådløse nettet. Mottagerne er Futaba R603FS, og den mottageren som virker var den som fulgte med radioen, da jeg kjøpte den. På den står det 2,4GHz SS. Mens de "nye" står det Diversity 2,4GHz FASST. Sist jeg var på klubb kjøring begynnte radioen min å slå inn på en annen bil, og hans radio (en 3PK) slo inn på min bil. Han fortalte at andre 3PM radioer hadde også slått inn på hans frekvens tidligere. De hadde da tatt kontakt med Futaba uten at de kunne gi noe svar på hva som hadde skjedd. Er det noen her som har hørt hva dette kan være?
    Last edited by sto777; 3 January 2010, 20:45.

  • #2
    Fukt i mottakerne?

    Comment


    • #3
      Nei, det er ikke fukt. Kun kjørt inne i den siste tiden.

      Comment


      • #4
        Har du re-satt ihht manualen?
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • #5
          Er ikke kanaler, men profiler der man kan lagre alle innstillingene til hver enkelt bil. Det har ikke noe å si hvilken mottager man bruker, så det at du kan bruke alle profilene på den ene mottageren er helt normalt.

          Er ikke sikker på hvorfor du ikke får inn 2 av mottagerne dine, men prøv som han over sa og resette deretter re-binde dem i den rekkefølgen som det står i manualen.

          Comment


          • #6
            Ja...

            La oss si at du skal bruke den som fulgte med bilen på kanal 1:

            Sett radion på kanal 1, hold senderen innenfor 50cm fra mottaker du vil ha kontakt med... Hold deretter inne SW knappen på mottaker til lyset blir grønt.

            Slå så av radio, og mottaker. Slå på radio, og vent 3 sek før du slå på mottaker. Nå kan du teste om dette funker...

            Om ok, gå videre til neste:

            Slå av radio og Mottaker:

            Slå på radio. Sett den på kanal 2:

            Slå på mottaker 2 og hold inne SW knappen .........

            Så er det helt likt som over....
            Asgeir Kinn 1979
            RRR - RB - 4PK

            Comment


            • #7
              Originally posted by snappy79 View Post
              La oss si at du skal bruke den som fulgte med bilen på kanal 1:

              Sett radion på kanal 1, hold senderen innenfor 50cm fra mottaker du vil ha kontakt med... Hold deretter inne SW knappen på mottaker til lyset blir grønt.

              Slå så av radio, og mottaker. Slå på radio, og vent 3 sek før du slå på mottaker. Nå kan du teste om dette funker...

              Om ok, gå videre til neste:

              Slå av radio og Mottaker:

              Slå på radio. Sett den på kanal 2:

              Slå på mottaker 2 og hold inne SW knappen .........

              Så er det helt likt som over....
              Har du i det hele tatt lest innlegget mitt og satt deg inn i hvordan radioen funker, det spiller da vel ikke noe rolle om du har "kanal" 1 eller 2 eller 1000000 da det ikke er kanaler\frekvenser men profil.

              Comment


              • #8
                kan det ha skjedd noe med moduleringen(ppm/hrs) da!!
                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                Comment


                • #9
                  Har re-satt i.h.t manualen, hvis det ikke er en annen måte enn å holde inne SW kanappen på mottager til det blinker rødt?

                  Kan ha skjedd noe med moduleringen(ppm/hrs), i å med den slår inn på andres mottagere og andre futaba 2,4ghz slår inn på min siste virkende mottager.

                  Comment


                  • #10
                    Fant du ut av dette problemet??? Fått akkurat det samme problemet selv med en helt ny mottaker jeg fikk igjen på garanti.

                    Comment


                    • #11
                      Nei har ikke funnet ut noe, annet en det må være radioen som har feilen. Den slår inn på andre sine biler når jeg er på kjøring, og andre Futaba sendere tar over min bil. Har sluttet å bruke den.

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X