Announcement

Collapse
No announcement yet.

7,2v på 1:5 servoene mne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Lathly View Post
    Nå må jeg si at jeg føler meg SKIKKELIG dum. Var å skrudde litt på bilen nå, byttet noen servoer og skulle til å bytte batteripakke. Når jeg fiska opp batteripakka som jeg hadde satt i bilen når jeg satt den sammen så var det pokker meg 5x c-celler i den. Hele tiden har jeg vert sikker på at det har vert 4x D-celler i en firkant, men det viste seg at det var 5 celler i en X-formasjon. Slik går det vist når jeg forsøker å bruke hjernebarken selv. Heretter tror jeg nok jeg heller skal gjøre som MCD og Jan-Erik har ment jeg enn å forsøke å mekke til altmulig på egenhånd. hehehe

    Ellers så føler jeg meg ikke kompetent nok til å leke med loddebolt og batterier samtidig enda
    Det er veldig enkelt å gjøre dette. Først kjøper du litt krympeplast (ikke krympestrømpe). Så spretter du opp krympeplasten på en 7,2V batteripakke du har. Så lodder du bare løs en av cellene. Om celle nummer 6 avsluttes i plusslederen så lodder du bort celle nummer 6 og lodder plusslederen på plusspolen til celle nummer 5. Så trer du på krympeplasten du har kjøpt og blåser med en hårføner eller varmepistol og batteripakka di er ferdig. Og se på det positive; Om du modifiserer 5 stk 7,2V batteripakker så har du 5 celler til overs, og dette kan du lage en ny batteripakke av. Bare pass på at de er av samme kapasitet.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Crazy beetle View Post
      dette kan du gjøre på FM mottakere også. det har blitt anbefalt av ekspertene.
      kjører ikke med det selv men har testa det ut på FM radioanlegget jeg hadde. merket ingen forskjell.
      hvordan det blir med Spektrum mottaker å 4 servoer er jeg litt spent på.
      Når man skal ha fire servoer å bruker spectrum, så kan det gå galt. Det har jeg selv opplevd, på grunn av spennings fallet som blir når servoene jobber. Dette gjelder spesielt når man har digitale servoer, da disse har et høyere strøm trekk en analoge servoer. En spectrum motager er ikke glad i for store forandringer i spenningen. Dette har skjedd meg to ganger før jeg fant ut hva som var årsaken. Løsningen på dette problemet er eneten å kjøre med 6cellers motager pakke å en spennings regulator, som kun "slipper" ut 6v eller sette inn en liten kondensator paralel med batteriet, hvorfor! Jo fordi en kondensator er som et lite batteri, den har evnen til å "buffre" opp et lite lager som den leverer fra seg ved spennings fall. På den måten har du glatte ut spennings fallet. 3000 pico farad er anbefalt str på kondensatoren om noen lurte.
      Det blir fort dyrt når en Ls bil stikker (ble i allefall det for meg)
      The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

      Comment


      • #18
        godt jeg kjører med 4 analoge servoer da.

        har tenkt på en sånn kondensator.
        men hvis spenningen forsvinner burde en failsafe med killswitch gjøre jobben da. uten strøm slipper relét å motoren stopper
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X