Announcement

Collapse
No announcement yet.

wankel til 1:5 onraod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • wankel til 1:5 onraod

    Fikk en gammel FG onraod av faren til en venn av meg. Bilen er nå 100% ubrukelig. Bilen står uten Tank, motor, radioustyr, og fremre bærearmer. Finnnes det Wankelmotorer som passer en slik bil?? har lyst å bygge en RX7 av bilen
    OooGøran j.BorkamoooO
    OooRacer SavvyooO

  • #2
    Har nå vert skrevet endel ønsker om Wankelmotorer for LS-biler. Men har aldrig hørt om at noen noengang har laget en.

    Kan ikke du sette i gang og bygge en da?

    Er jo flere tyskere som har bygd modell V8 og V12 motorer. Jeg så også en modell V8 motor som ble satt i en 1:4 radiobil.
    sigpic
    Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Lathly View Post
      Har nå vert skrevet endel ønsker om Wankelmotorer for LS-biler. Men har aldrig hørt om at noen noengang har laget en.

      Kan ikke du sette i gang og bygge en da?

      Er jo flere tyskere som har bygd modell V8 og V12 motorer. Jeg så også en modell V8 motor som ble satt i en 1:4 radiobil.
      Haha. Ja. Den hørtes ut som en dragsterunge i lyden. Om det var en med gjennomsiktig karosseri du tenkte på.
      sigpic
      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lathly View Post
        Har nå vert skrevet endel ønsker om Wankelmotorer for LS-biler. Men har aldrig hørt om at noen noengang har laget en.

        Kan ikke du sette i gang og bygge en da?

        Er jo flere tyskere som har bygd modell V8 og V12 motorer. Jeg så også en modell V8 motor som ble satt i en 1:4 radiobil.
        Jeg har sett endel på V8 og V12 på youtube. ser virkelig tøffe ut. men problemet mitt er at jeg har svært lite kunnskaper om hvordan man gjør det. Hadde vært greit med noen tegninger i først omgang, så hvis dere finner noen må dere for all del poste dem her
        OooGøran j.BorkamoooO
        OooRacer SavvyooO

        Comment


        • #5
          Originally posted by Viper92 View Post
          Jeg har sett endel på V8 og V12 på youtube. ser virkelig tøffe ut. men problemet mitt er at jeg har svært lite kunnskaper om hvordan man gjør det. Hadde vært greit med noen tegninger i først omgang, så hvis dere finner noen må dere for all del poste dem her
          Tegninger? Tenkt å bygge motoren selv?
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

          Comment


          • #6
            det burde virke, tegninger og animasjoner er enkle å få tak i.

            lurer på hvordan det vil låte, som en sint mygg kansje

            fant no filmer på youtube men de var for fly.
            Last edited by F4celess; 1 June 2008, 22:32.
            Tamiya TL01
            Kyosho Giga Crusher SF(selges)
            HPI Baja 5b v2.0

            Comment


            • #7
              Originally posted by type0 View Post
              Tegninger? Tenkt å bygge motoren selv?
              nja.. ikke med det første vertfall.. men det hadde jo vært gøy å prøve hadde også vært greit med en guide med fremgangsmåte hvis noen finner det.
              OooGøran j.BorkamoooO
              OooRacer SavvyooO

              Comment


              • #8
                Mener forsvaret hadde wankel på noen av dronene sine... Husker ikke hvor store de var. Tror kanskje de var litt i største laget.
                Sunnfjord RC Klubb
                ::Tamiya:: TA03R-S | TA01 | FF-01 | TT-01 | TB-02D | Hilux High-Lift | TA03R-S TRF + Taisan body | Pajero

                Comment


                • #9
                  det var mulig å få tak i Wankel motor for Nitro drift for noen år siden. men dete var små nitro motorer beregnet til fly.

                  å bygge en motor selv er vel ikke noe man starter med uten å ha tilgang på skikkelig verktøy.
                  et sånt prosjekt krever bruk av dreiebenk, fresebenk og diverse. uten ingående kunnskap om motorer er dette prosjektet dødt før du får begynt spør du meg.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • #10
                    har sett at OS har hatt en wankel, men jeg skal ikke ha nitro. utstyr har jeg tilgang til, men kunnskapene er det værre med
                    OooGøran j.BorkamoooO
                    OooRacer SavvyooO

                    Comment


                    • #11
                      du må lage absolutt alt. rotorer, veiv, rotorhus.tettninger pakninger, forgasser.
                      You name it and you have to make it.

                      i tilegg må du beregne åpn eog lukek tider på innsug /eksos, du må beregne port størrelser slagvolum rett å slett rubbet.

                      hvis du vil kjøre bil de nærmeste månedene er det like greit å kjøpe en grom 23cc motor

                      tror ikek du får tak i Mazda RX 7 karosseri til Large Scale heller.
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                      alt under 1200 cc er en startmotor.
                      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Crazy beetle View Post
                        du må lage absolutt alt. rotorer, veiv, rotorhus.tettninger pakninger, forgasser.
                        You name it and you have to make it.

                        i tilegg må du beregne åpn eog lukek tider på innsug /eksos, du må beregne port størrelser slagvolum rett å slett rubbet.

                        hvis du vil kjøre bil de nærmeste månedene er det like greit å kjøpe en grom 23cc motor

                        tror ikek du får tak i Mazda RX 7 karosseri til Large Scale heller.
                        RX7 karosseriet er det ingen problemer med. det lages i glassfiber
                        sevlfølgelig skjønner jeg at jeg må lage alt fra grunnen av.. bilen kommmer uansett ikke til å bli brukt så mye.. tenkte mest på å lage en showcar
                        OooGøran j.BorkamoooO
                        OooRacer SavvyooO

                        Comment


                        • #13
                          du må gjerne prøve å lage en motor.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment


                          • #14
                            Lag en 1:4 bil og sett på en wankel fra en snøscooter. Så kan du støpe et karosseri.
                            sigpic
                            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                            Comment


                            • #15
                              det kommer jo til å bli jævelig dyrt da... hva koster en wankel snøskutermotor( brukt, men i god stand? eventuelt ny?), blir det best å lage bilen med rørramme, eller chassiplate???
                              OooGøran j.BorkamoooO
                              OooRacer SavvyooO

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X