Hva er beste måten og kjøre inne FG marder`n min på? 26 motor med FG tunedpipe
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Innkjøring
Collapse
X
-
dette er det mange meninger om.
neste gang jeg skal kjøre inn motor blir det som følger.
5% olje.
justere til motoren går bra å så kjøre det den orker.
mange sverger til å la den gå på tomgang i 2-3 tanlker for så å kjøre sakte og rolig 1-2 tanker før man skal bruke tid på å tune inn.
bensin motorer er ikke så påvriket av varme som det en Nitro motor er.
derfor behøver man ikek sitte å kjøre på feit blanding for å kjøre inn. det viktigste er nok OLJE i bensina.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Originally posted by Crazy beetle View Postdette er det mange meninger om.
neste gang jeg skal kjøre inn motor blir det som følger.
5% olje.
justere til motoren går bra å så kjøre det den orker.
mange sverger til å la den gå på tomgang i 2-3 tanlker for så å kjøre sakte og rolig 1-2 tanker før man skal bruke tid på å tune inn.
bensin motorer er ikke så påvriket av varme som det en Nitro motor er.
derfor behøver man ikek sitte å kjøre på feit blanding for å kjøre inn. det viktigste er nok OLJE i bensina.
Jeg har bestandig brukt 99oktan på min båt som er samme motor bare 7,3 hp og 5 % castrol tts olje..det vil vel funke bra her og?FG Marder Race
Comment
-
Originally posted by rabardio View PostHar hatt den litt på tomgang i dag (halv tank) pga har ikke servoer enda..
Jeg har bestandig brukt 99oktan på min båt som er samme motor bare 7,3 hp og 5 % castrol tts olje..det vil vel funke bra her og?
99 oktan er helt greit.
men glem Outboard 2 takts olja,den er laget for vannavkjølte to taktere med moderat turtall.
zenoah motorene er luft avkjølt og har et turtall som ert nesten 3 ganger så høyt som på en Båy moor. jeg kan tippe at den 7,5 HP påhyengerŽn din har et maks turtall rundt 5500 rpm.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Originally posted by Crazy beetle View Post99 oktan er helt greit.
men glem Outboard 2 takts olja,den er laget for vannavkjølte to taktere med moderat turtall.
zenoah motorene er luft avkjølt og har et turtall som ert nesten 3 ganger så høyt som på en Båy moor. jeg kan tippe at den 7,5 HP påhyengerŽn din har et maks turtall rundt 5500 rpm.
Hehe..castrol tts er for turtall..Har rc båt med zenoah som ligger på 17000rpm.FG Marder Race
Comment
-
Originally posted by rabardio View PostHehe..castrol tts er for turtall..Har rc båt med zenoah som ligger på 17000rpm.
mange her inne som har brukt outboard to takts olje.
men da skulel du ha en viss peiling.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Originally posted by Crazy beetle View Posttenkte nå på PÅhengs motor jeg da.
mange her inne som har brukt outboard to takts olje.
men da skulel du ha en viss peiling.FG Marder Race
Comment
-
Originally posted by Crazy beetle View Postdette er det mange meninger om.
neste gang jeg skal kjøre inn motor blir det som følger.
5% olje.
justere til motoren går bra å så kjøre det den orker.
mange sverger til å la den gå på tomgang i 2-3 tanlker for så å kjøre sakte og rolig 1-2 tanker før man skal bruke tid på å tune inn.
bensin motorer er ikke så påvriket av varme som det en Nitro motor er.
derfor behøver man ikek sitte å kjøre på feit blanding for å kjøre inn. det viktigste er nok OLJE i bensina.
1 tank på tomgang med litt feit blanding, så litt pen kjøring så veivhus etc får spytta ut all oljen etter tomgangen.......deretter full pupp.......
Funker hver gang...
PS!
Her prater vi fullt tuna motorer.....ikke stock 26cc...sigpic
Tlf 4691 0501
Comment
-
Originally posted by Egon View PostWow.....rooooolig....hehehehehe
1 tank på tomgang med litt feit blanding, så litt pen kjøring så veivhus etc får spytta ut all oljen etter tomgangen.......deretter full pupp.......
Funker hver gang...
PS!
Her prater vi fullt tuna motorer.....ikke stock 26cc...
Jeg dro ut "l" og "h" dysa en god del så skruva jeg inn tomganskruen til den gikk på tomgang med veldig fet blanding en tank ca...spytta MASSE ut av potta..etter det så kjørte jeg vel 1 tank ca i dag rolig med varierende turtall..
satte L inn til ca 2 runder og H på 1,5 runder..fortsatt litt mye bensin høres det ut som..trur det sto 633 på gassern kan det stemme? hva her dere nålene på ca på en sånn gasser med stock motor?Last edited by rabardio; 27 October 2008, 22:35.FG Marder Race
Comment
-
Originally posted by rabardio View PostDet jeg spør om er stock
Jeg dro ut "l" og "h" dysa en god del så skruva jeg inn tomganskruen til den gikk på tomgang med veldig fet blanding en tank ca...spytta MASSE ut av potta..etter det så kjørte jeg vel 1 tank ca i dag rolig med varierende turtall..
satte L inn til ca 2 runder og H på 1,5 runder..fortsatt litt mye bensin høres det ut som..trur det sto 633 på gassern kan det stemme? hva her dere nålene på ca på en sånn gasser med stock motor?
antallet runder kan variere fra motor til motor.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Originally posted by vegardxf View Postdet som er mest fornuftig som utgangspunkt jamt over er å skru begge skruene helt inn og en runde utjenn og justere utifra det.
standard innstillingene er 1,25 på L nåle og 1,5 på H nåla.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 3
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment