Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innkjøring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    innkjøring 23cc Baja 5b RTR

    Fikk bilen i dag. Det er en HPI Baja 5b RTR. Har spurt om dette før, om hvordan skal denne motoren kjøres inn. En av dere sa at det var bare å la den gå 1 tank på tomgang og det holdt.

    Leste gjennom den gule manualen som fulgte med bilen, og der sto det: "Fuelie 23 engine does not require a break-in period", (motoren trenger ikke innkjøring????

    Hvorfor trenger ikke denne motoren innkjøring?

    Jeg syns siden denne motoren er ny og aldri kjørt med, så bør den kjøres inn på en eller annen måte. Det holder sikkert å la motoren gå på tomgang 1 tank. Men som sagt så har jeg lyst å kjøre inn motoren, på en best mulig måte slik at den holder lengst mulig. Kommer til å bruke orginal FG Panolin Racing oil.

    Så jeg spør de av dere som har holdt på med dette lenge, hvordan bør jeg gjøre det?

    Takk.
    LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

    Comment


    • #32
      Originally posted by sdiz86 View Post
      Fikk bilen i dag. Det er en HPI Baja 5b RTR. Har spurt om dette før, om hvordan skal denne motoren kjøres inn. En av dere sa at det var bare å la den gå 1 tank på tomgang og det holdt.

      Leste gjennom den gule manualen som fulgte med bilen, og der sto det: "Fuelie 23 engine does not require a break-in period", (motoren trenger ikke innkjøring????

      Hvorfor trenger ikke denne motoren innkjøring?

      Jeg syns siden denne motoren er ny og aldri kjørt med, så bør den kjøres inn på en eller annen måte. Det holder sikkert å la motoren gå på tomgang 1 tank. Men som sagt så har jeg lyst å kjøre inn motoren, på en best mulig måte slik at den holder lengst mulig. Kommer til å bruke orginal FG Panolin Racing oil.

      Så jeg spør de av dere som har holdt på med dette lenge, hvordan bør jeg gjøre det?

      Takk.



      Motoren er ikke avhengig av feit bensin blanding iunder innkjøring. ingen bensin motorer er det.
      det den derimot trenger er mer olje.
      bland opp ei kanne med 5% olje blanding å kjør med det.

      bensin smører ikke overhode derfor er ikke motoren avhengig av feit bensin blanding.
      kjører du ed ekstremt mager blanding tar motoren skade av det. men du vil merke at motoren går dårligere når den begynenr å få for mager blanding.

      det er også masse tråder om innkjøring så søk litt på forumet.

      det er like mange måter å kjøre inn på som det er førere.
      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
      alt under 1200 cc er en startmotor.
      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

      Comment


      • #33
        Du sier at jeg bør bruke 5% olje blanding, men HPI sier 4%. Vil ikke motoren gå litt dårlig hvis jeg bruker mer olje enn anbefalt, eller har ikke 1% så mye å si?

        Hvis det er greit å bruke 5% kan jeg kjøre med det hele tiden uten at motoren tar skade av det?
        LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

        Comment


        • #34
          Han sier at du skal bruke 4% på en original motor slik din. Men viss du for eksempel skal kjøpe en heftig motor fra RC-Racing må du bruke 5%
          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

          Comment


          • #35
            til en original motor holder det med 4% olje blanding.
            kanskje gjør det det på en trimma motor også men hvorfor ta sjansen.


            jeg har satt sammen en ny motor nå. den blri kanskje kjørt inn 1 tank
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • #36
              Motoren min er en stock 23cc, da bruker jeg 4% olje.
              Pratet med en fra rc-racing.no om innkjøring av motoren. Han sa til meg hvordan jeg burde gjøre det.
              Slik:
              Tank 1:La motoren gå på tomgang med den stock potta, ikke trimpotta. Dette er for å unngå å få mye olje i trimpotta. Motoren skal sikkert kjøles helt ned før jeg begynner på tank 2, men dette nevnte ikke han.
              Tank 2:Kjør en halv tank med litt rolig kjøring, og resten av tanken er det bare å kjøre på.
              LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

              Comment


              • #37
                Stemmer bra det
                HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X