Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken nitro blanding bør jeg kjøre med?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by oih View Post
    En 7 år gammel TR-15 er knapt noen løpsbil, så ja, jeg kjører for gøy - dvs til nå har jeg mest forsøkt å få den tilbake til opprinnelig stand.

    Hvorfor slites motorene mer? Klarer de høyere turtall på denne blandingen? Mener jeg leste at temperaturen i motoren var lavere ved høy nitroprosent, eller var det omvendt?

    De hadde dessuten bare en sånn gallon-size fuelkanne, så jeg har mye 30%-fuel. Kanskje noen som er interessert i å bytte i noe som er litt lavere nitroprosent på?
    - Øivind
    Jo mer effekt no tar ut av motoren jo høyere slitasje blir det..
    Men motoren må ha den nitromengden den er konsrtuert for, den kan faktisk gå dorligere med for mye nitro, grunnen en att motoren ikke har nok komp til og antenne all nitroen.

    I min båt motor kjører jeg på 60-70%nitro, klaringa mellom toppen og stempelet på topp er 0.18mm.
    Da må jeg bytte råde etter ca 10L med fuel.

    Det skal nok gå fint og kjøre på 30%
    Men det går nok omtrent like bra med 25% for og si det sånn..

    Nitro kjøler ned motoren ja, det er en av egenskapene til nitro.
    Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

    Comment


    • #17
      Sjekket igår, og det står 20% på dunken, så da burde jeg vel kunne bruke den problemfritt. Forrige gang jeg startet kom det en del blårøyk, regner med den er justert litt rikt, eller at motoren aldri ble varm nok til å brenne effektivt.

      Takk for all hjelp så langt.

      - Øivind
      Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

      Comment


      • #18
        med 20% er det bare å slå seg løs.
        att den kjører rikt på innkjøring er bare bra for motoren.
        etter 4-5 tanker kan du godt strupe den ned men den skal helst ha litt røyk når du tyner den, men det er vel litt smak og behag for hvor hardt man vil tyne motoren. jeg kjører litt rikt på min og har ikke noen problemer med det.
        da holder motoren lengre også, skal helst "spytte" litt ut fra potten med fuel.
        har du boken på bilen så står det stort sett hvordan den skal være.

        så du får komme deg ut å kose deg nå så lenge det er fint vær.
        Schumacher fusion 28 | VTX-b1r | Losi desert-truck | Traxxas slasher | TLR 22 | Spektrum DX3R
        T-rex 500 | Cessna 182 EP | P51-D Mustang EP | Spektrum DX7

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X