Announcement

Collapse
No announcement yet.

Factory Settings Kyosho MP Inferno 7.5 .28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Factory Settings Kyosho MP Inferno 7.5 .28

    Noen som vet hva de er? Det er .28 eller .32 motor fra Kyosho.

    Byttet nettop fra Jero til Byron fuel (etter anbefaling), jeg kan sikkert få den til å gå greit uten å vite default settings men jeg har hverken manual eller termometer. :/

    Det vanlige er vel 2,5~ runder ut på skrua?

  • #2
    Er det ingen som vet dette? Jeg finner fortsatt ingen manual som nevner dette, hverken på internett eller hjemme :/

    Comment


    • #3
      Skuen inn i frå siden skal være 0,5mm inn fra kanten. HSP skal være 4 runder ut. Men bare skru den 3 runder ut viss ikke kommer du til å slite med å få gang på den.
      Håper dette hjelper
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

      Comment


      • #4
        Alright, da har jeg ihvertfall noe å gå på Den starter sånn passe greit nå, har ikke begynt å justere på den etter det du sa. Men det virker som den drukner når jeg gir gass.

        Skal se om dette hjelper.

        Comment


        • #5
          Hrm. Tror jeg har drept en plugg, den gløder ikke helt i tuppen og bilen vil ikke holde seg i live nå :/ Men fikk ihvertfall litt fart på den med justering. Tuppen av glødetråden er gråaktig mens resten gløder.

          Comment


          • #6
            Originally posted by flexd View Post
            Hrm. Tror jeg har drept en plugg, den gløder ikke helt i tuppen og bilen vil ikke holde seg i live nå :/ Men fikk ihvertfall litt fart på den med justering. Tuppen av glødetråden er gråaktig mens resten gløder.
            noe av det samme skjer med st'n min. først starter den og går...går litt til, men så bare stopper den helt ut av det blå. har noe av det samme med pluggen og, men eg tror at en "dau" plugg ikkje gløder i det hele tatt.
            Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

            Comment


            • #7
              Her finner du manualer for de fleste Kyosho motorer: http://kyosho.com/eng/support/instru...ine_index.html

              Christer

              Comment


              • #8
                Originally posted by crazycarboy View Post
                noe av det samme skjer med st'n min. først starter den og går...går litt til, men så bare stopper den helt ut av det blå. har noe av det samme med pluggen og, men eg tror at en "dau" plugg ikkje gløder i det hele tatt.
                Jeg byttet pluggen og da virket det som om den gikk mye bedre... Den døde en gang igår, og etter det fikk jeg ikke start på den. Men tror det var pga. jeg justerte throttle trim på kontrollen for lavt. Den startet igjen når jeg skrudde den opp ett hakk. Må bare justere tomgangen isteden tror jeg, den går akkurat så høyt at clutchen slipper og den prøver å gå forover.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by flexd View Post
                  Jeg byttet pluggen og da virket det som om den gikk mye bedre... Den døde en gang igår, og etter det fikk jeg ikke start på den. Men tror det var pga. jeg justerte throttle trim på kontrollen for lavt. Den startet igjen når jeg skrudde den opp ett hakk. Må bare justere tomgangen isteden tror jeg, den går akkurat så høyt at clutchen slipper og den prøver å gå forover.
                  dilemmaet er bare at eg har tomgangen ganske høg
                  Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                  Comment


                  • #10
                    Jeg sliter litt med dette selv.. Tomgangen er akkurat så høy at clutchen slår ut(inn?) så bilen prøver å gå forover. Skrur jeg ned tomgangen gjør den fortsatt det men den går veldi ugjevnt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by flexd View Post
                      Jeg sliter litt med dette selv.. Tomgangen er akkurat så høy at clutchen slår ut(inn?) så bilen prøver å gå forover. Skrur jeg ned tomgangen gjør den fortsatt det men den går veldi ugjevnt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
                      etter å ha surfa litt på nettet har eg funne MANGE med lignende problem med gxr28. følg denne linken og se om dette hjelper: http://www.rctech.net/forum/nitro-ro...-problems.html

                      har ikke prøvd o-ringene enda (jobber med det) men angående grunninstillingene som er oppgitt i manualen: DE ER RIV RUSKENDE GALE, dei er bare tull! har kjørt motoren min med en haug forskjellige plugger (akurat nå prøver eg med grp s6) men grunninstillingene funker aldri! (blir bare en masse bensin i potta og bilen drukner).
                      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                      Comment


                      • #12
                        når eg starter motoren og gir litt gass, litt til så øker turtallet som forventet, men når eg gir litt til fyrer turtallet opp og viss eg slipper gassen går det ikke ned igjen før noen sekunder (mistenker at den går feit). det er ikke servoen eller fjeren på forgasser fordi eg drar i "stangen" som servoen drar i. dersom eg gir endå meir gass når durtallet er høgt stopper bilen brutalt (gablø så spinner hjula). er dette fordi den går for feit? (når den stopper står den så å si i en røyksky).
                        har tenkt å skifte o-ringene på lavfartsnålen (de orginale skal viss vere noe dritt). er det noe eg bør vere obs på når eg skrur ut nålen? (har aldri demontert forgasseren før)
                        Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by crazycarboy View Post
                          etter å ha surfa litt på nettet har eg funne MANGE med lignende problem med gxr28. følg denne linken og se om dette hjelper: http://www.rctech.net/forum/nitro-ro...-problems.html

                          har ikke prøvd o-ringene enda (jobber med det) men angående grunninstillingene som er oppgitt i manualen: DE ER RIV RUSKENDE GALE, dei er bare tull! har kjørt motoren min med en haug forskjellige plugger (akurat nå prøver eg med grp s6) men grunninstillingene funker aldri! (blir bare en masse bensin i potta og bilen drukner).
                          Grunninnstilling er ikke noe bilen plent klarer å svive på. Det er bare ett utgangspunkt viss du har skrudd deg bort. Grunninnstilling er som regel for feit.
                          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by crazycarboy View Post
                            når eg starter motoren og gir litt gass, litt til så øker turtallet som forventet, men når eg gir litt til fyrer turtallet opp og viss eg slipper gassen går det ikke ned igjen før noen sekunder (mistenker at den går feit). det er ikke servoen eller fjeren på forgasser fordi eg drar i "stangen" som servoen drar i. dersom eg gir endå meir gass når durtallet er høgt stopper bilen brutalt (gablø så spinner hjula). er dette fordi den går for feit? (når den stopper står den så å si i en røyksky).
                            har tenkt å skifte o-ringene på lavfartsnålen (de orginale skal viss vere noe dritt). er det noe eg bør vere obs på når eg skrur ut nålen? (har aldri demontert forgasseren før)
                            Gi bilen mer på HSP og mindre på LSN. Du trenger ikke demonter gasseren for å bytte o-ringer. Det er bare å skru ut dei 2 nålene (HSN & LSN) å bytte o-ringer å sette dei inn igjen. Ikke noe hokkus pokkus.
                            HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                            Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                            Comment


                            • #15
                              Hmm. Vi får se litt på det. En fra den lokale Hobby Sport butikken her skulle ringe meg når han som kan mest om nitromotorer er tilbake, så skal jeg se hva han sier

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X