Announcement

Collapse
No announcement yet.

reklamasjon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• reklamasjon

Hpi motoren min blei øddlagt på den 6 tanken med fuel og ville høre med dere om dette burde bli reklamasjon eller ikke mens jeg venter på svar fra levrandør. Tar og kopiere deler av klagen jeg sendte til levrandør inn her.
    Her er manualen http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/10511.pdf slik at dere ser hvilkne deler tallene representerer, se på side 27

Kjørte inn motoren helt etter manualen og fikk help av en med 10 års erfaring innen nitro motorer til og hjelpe å tune motoren. Ble også brukt tempgun. Alt fungerte fint de 2 første tankene etter inn kjøring, men så stopp. Motoren gidde ifra seg et smell rett etter den startet og sylinderen ville ikke begvege seg. Demonterte motoren og fant ut at feilen var at del nummer 15142 (side 27 i manulen) hadde ikke vert festet med del nummer 15114 på den ene siden som har gjort slik at del 15142 har kunnet bevege seg og har dermed forflyttet seg til den ene siden, helt den traff innsprøytings hullet i sylinderveggen(15140(B)). Sylinderveggen(15140b) har et godt sår i seg stempelet(15140a) er delvis knust og del nummer 15142 er kunst i mange små bitter på den siden som traff innsprøytingshullet.

Har sendt inn motoren med alle delene, har også sendt med de små knuste bittene fra del nummer 15142.

Lurer litt på va dere mener om dette ? kan vell ikke være noe annet en reklamasjon ? Er jo ikke min feil på noen måte.
    Mvh Andreas
    Last edited by Andypandy; 1 July 2009, 22:05.

Det er vel ikke garanti på disse greiene, men jeg vil tro at du får nytt det som røk. Hvor handlet du den fra?
    Jeg vil også tro at det er noe feil i matrialet som er brukt og dermed er dette resultatet, men du kan også ha fått noe rusk ned i gasseren eller noe rusk ned i sylinderen når du eventuelt har hatt ute pluggen
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

Originally posted by RCislife View Post
      Det er vel ikke garanti på disse greiene, men jeg vil tro at du får nytt det som røk. Hvor handlet du den fra?
      Jeg vil også tro at det er noe feil i matrialet som er brukt og dermed er dette resultatet, men du kan også ha fått noe rusk ned i gasseren eller noe rusk ned i sylinderen når du eventuelt har hatt ute pluggen
      Har ikke fått noe rusk i den når jeg har hatt pluggen ute, var vertfall ikke et minste fnug av noe i motoren som ikke skulle vert der. Nå er det vell silk at det ikke er lovlig å selge noe nytt uten garanti i norge, men om de vrir seg unna med å gi noe garanti på idiotiske å feige måter skulle ikke forundre meg
      Er kjøpt på elefun.

Comment

Elefun ordner det på en skikkelig måte.
        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

Man kan godt selge ting uten garanti da garanti er en ekstra sikkerhet produsenten KAN gi som skal være bedre enn reklamasjonsretten. Derimot kan man ikke fravike reklamasjonsretten, men reklamasjonsretten krever at du kan bevise at det var en feil fra starten av. Med disse tingene vi driver med her så kan dette bli vanskelig, kanskje spesielt ettersom du har fått kjørt den fint en liten periode, da kan det like gjerne være en feil som har oppstått pga feil bruk.
          RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Mortenporten.
          Working...
          X