Hpi motoren min blei øddlagt på den 6 tanken med fuel og ville høre med dere om dette burde bli reklamasjon eller ikke mens jeg venter på svar fra levrandør. Tar og kopiere deler av klagen jeg sendte til levrandør inn her.
Her er manualen http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/10511.pdf slik at dere ser hvilkne deler tallene representerer, se på side 27
Kjørte inn motoren helt etter manualen og fikk help av en med 10 års erfaring innen nitro motorer til og hjelpe å tune motoren. Ble også brukt tempgun. Alt fungerte fint de 2 første tankene etter inn kjøring, men så stopp. Motoren gidde ifra seg et smell rett etter den startet og sylinderen ville ikke begvege seg. Demonterte motoren og fant ut at feilen var at del nummer 15142 (side 27 i manulen) hadde ikke vert festet med del nummer 15114 på den ene siden som har gjort slik at del 15142 har kunnet bevege seg og har dermed forflyttet seg til den ene siden, helt den traff innsprøytings hullet i sylinderveggen(15140(B)). Sylinderveggen(15140b) har et godt sår i seg stempelet(15140a) er delvis knust og del nummer 15142 er kunst i mange små bitter på den siden som traff innsprøytingshullet.
Har sendt inn motoren med alle delene, har også sendt med de små knuste bittene fra del nummer 15142.
Lurer litt på va dere mener om dette ? kan vell ikke være noe annet en reklamasjon ? Er jo ikke min feil på noen måte.
Mvh Andreas
Her er manualen http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/10511.pdf slik at dere ser hvilkne deler tallene representerer, se på side 27
Kjørte inn motoren helt etter manualen og fikk help av en med 10 års erfaring innen nitro motorer til og hjelpe å tune motoren. Ble også brukt tempgun. Alt fungerte fint de 2 første tankene etter inn kjøring, men så stopp. Motoren gidde ifra seg et smell rett etter den startet og sylinderen ville ikke begvege seg. Demonterte motoren og fant ut at feilen var at del nummer 15142 (side 27 i manulen) hadde ikke vert festet med del nummer 15114 på den ene siden som har gjort slik at del 15142 har kunnet bevege seg og har dermed forflyttet seg til den ene siden, helt den traff innsprøytings hullet i sylinderveggen(15140(B)). Sylinderveggen(15140b) har et godt sår i seg stempelet(15140a) er delvis knust og del nummer 15142 er kunst i mange små bitter på den siden som traff innsprøytingshullet.
Har sendt inn motoren med alle delene, har også sendt med de små knuste bittene fra del nummer 15142.
Lurer litt på va dere mener om dette ? kan vell ikke være noe annet en reklamasjon ? Er jo ikke min feil på noen måte.
Mvh Andreas

og en liten E-Revo til å kose seg med
Comment