Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min Scania R620

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Forresten Tor, har det blitt R620 no? Du som ikkje har ekte oljedempere engang? (intern) hehe. Du må vise dei fargen du har bestemt deg for...

    Comment


    • #17
      Originally posted by torslett View Post
      Takk for det

      Ja, Yale trucken er ikke så veldig brukendes nå.. noe dårlig sving på den osv.. Har du noen planer for den ? Kjettingene har vel ca samme levrandør som du ja Tenkte jeg skulle bruke smykkelåser for å holde dem sammen.. Noe pirkarbeid å lage
      Har ikke sett så mye på den enda for å være ærlig, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre enda.
      Men jeg mener å ha sett andre som har modifisert styringen på ett utenlansk forum, så det blir nok å finne igjen det innlegget å gjøre som dem.
      Kjettinger er da ikke pirkarbeid (Nå juger jeg så det renner av meg)
      Smykkelåser så jeg på også, men bøyde bare til noen kroker av en gamel stålantenne. (samme som på Yale'n)
      Fant ut at det var lettere å få på kjettingen når dekket var løst fra felgen jeg, så tre på felgen etterpå.
      Men nå ble kjettingene mine sitten godt også da.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Pete359 View Post
        Har ikke sett så mye på den enda for å være ærlig, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre enda.
        Men jeg mener å ha sett andre som har modifisert styringen på ett utenlansk forum, så det blir nok å finne igjen det innlegget å gjøre som dem.
        Kjettinger er da ikke pirkarbeid (Nå juger jeg så det renner av meg)
        Smykkelåser så jeg på også, men bøyde bare til noen kroker av en gamel stålantenne. (samme som på Yale'n)
        Fant ut at det var lettere å få på kjettingen når dekket var løst fra felgen jeg, så tre på felgen etterpå.
        Men nå ble kjettingene mine sitten godt også da.
        Da må du legge ut link når du har funnet den
        Kjettingene mine må jobbes litt mer med da, den er litt slakk Hadde vært fint om du kunne gitt meg målene du bruker ? regner med det er standard dekk størrelse du også bruker ?


        Originally posted by peri View Post
        Se her ja. De virka og
        Gled deg til lakkeringa, visst du skal lakkere den da. Det er jo mer arbeid reint tidsmessig enn all bygginga jo. Men det er jo kjekt å se når glansen begynner å titte frem da
        Skal lakkes ja.. Gleder meg til det.. Skal gjøres med airbrush.. Jeg og supertux har laga en lakkboks til bilene som er 110cm x 70cm x 70cm.. Der blir det lagt inn lysarmaturer og avsugs vifte

        Lakktema:

        Blir ca slik som dette, men det kvite blir sølv

        Comment


        • #19
          Ojojoj... den så nice ut

          Lakkboks å airbrush ja, tror jeg må få meg litt lakkustyr i bua mi og. For å lakke med lakkbokser fra Biltema var ikke akkurat det helt store

          Den lakkboksen må du legge ut bilde av attervert som du bygger den. Hørtes interessant ut
          sigpic

          Comment


          • #20
            Originally posted by torslett View Post
            Da må du legge ut link når du har funnet den
            Kjettingene mine må jobbes litt mer med da, den er litt slakk Hadde vært fint om du kunne gitt meg målene du bruker ? regner med det er standard dekk størrelse du også bruker ?
            Her er link til hvordan vi kan bygge om en Yale truck

            Bruker standard dekk str. ja.

            Litt kjetting info:
            4mm kjede fra Panduro Hobby

            21cm ink kroken i enden
            4cm bredde

            Altså 68 løkker plus krok i lengden og 12 løkker i bredde


            Håper du forstod noe av dette?
            Last edited by Pete359; 18 December 2008, 00:10.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Pete359 View Post
              Skal legge ut link

              Bruker standard dekk str. ja.

              Litt kjetting info:
              4mm kjede fra Panduro Hobby

              21cm ink kroken i enden
              4cm bredde

              Altså 68 løkker plus krok i lengden og 12 løkker i bredde


              Håper du forstod noe av dette?
              Jepp! Takk for tipset Lenken min er kjøpt på jernia å jeg tor den er litt mindre enn den du bruker...

              Comment


              • #22
                supertux har ett lite prosjekt på gang.. Siden han ikke har kamra så legger jeg ut.. dette er bare en prototype, så den er ikke ferdig utviklet.


                Luftbelg


                Tror desse blir bra når han får til den ferdige belgen..

                Comment


                • #23
                  Blir bra detta ja, fikk veldig lyst på lastebil nå ja...
                  Men hvor kjøpte du Snøplogen?
                  www.norcc.com

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by AE86 View Post
                    Blir bra detta ja, fikk veldig lyst på lastebil nå ja...
                    Men hvor kjøpte du Snøplogen?
                    Bare og kjøpe Plogen er kjøpt på Ringo og koster en plass mellom 100-150kr..

                    Comment


                    • #25
                      Pete385: Har du noe erfaring me Tamiya sin multi function unit ? Var noen som mener på at du kan kun bruke orginal motoren, å noen mener at de skal gå fint med andre motorere.. Jeg har planer om å bytte, da den orginale motoren går alt for fort..

                      Comment


                      • #26
                        har hørt at man kan bruke truckpuller2 motor,har ikke testa sjøl

                        tror det står noe på det danske forumet.



                        ole
                        getting high by digging deep

                        Comment


                        • #27
                          Selv fikk jeg min første MFC-01 for noen dager siden.
                          Den fulgte med en bil jeg byttet til meg, og den bilen hadde gått med Truckpuller v2.
                          Selv byttet jeg til stock motor, så jeg har ikke fått testet den med andre motorer enda.

                          Men har hørt at motorer med mye turn, påvirker lyden på MFC'n.
                          Men dette er hva jeg har hørt altså.

                          Jeg skal teste med litt forskjellige turn senere, så da kan jeg fortelle litt mer konkret hva som evt. kan skje.

                          Men til da, anbefaler jeg Truckpuller v2.
                          Hvis du ikke vil prøve ut andre motorer selv da?

                          Comment


                          • #28
                            Det var Truckpullern som var planen ja.. Hva er grunnen til at du skal bruke orginal motoren da ?

                            Comment


                            • #29
                              Det er fordi bilen skal gå for det meste uten trailer.
                              Mest "showtruck" liksom

                              Comment


                              • #30
                                Okay.. Bruker du standard motorer på alle bilene dine ?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X