Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oto t-258

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oto t-258

    Da har min siste investering ankommet. Størrelsen er 1:8 så den er noe mindre enn Ducatien til Thunder Tiger. Kommer komplett med børseløs motor (5000kv) og egen regulator programert for bruk i motorsykkel.

    Alle aluminiumsdeler er maskinert eller skåret, ikke en eneste støpt del her. Maskineringen er rett og slett det beste jeg har sett på rc utstyr. Det er helt rått!

    Skal legge ut bilder etter hvert som sykkelen blir ferdigstilt.
    Attached Files
    Last edited by Helmet; 11 October 2008, 17:34.

  • #2
    Her er regulatoren som følger med settet.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Se der var lekkerbisken ja.

      Rimelig lik TT'en på mange vis, men det er vel kanskje ikke så rart.
      Det som er artig, er jo å se om denne doningen virker på innendørsbanene i Norge. Noe som skal prøves håper jeg?
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Ikke helt ulik TT'n nei, men visse forskjeller er det. Fungerende dobble skive bremser forran, og enkel skive bak, blandt annet! Og detaljene rundt omkring gir mer inntrykk av at sykkelen er laget, der TT'n ser ut til å være masseprodusert, hvis du skjønner hva jeg mener. Der en del av delene på TT'n er støpt, er delene på OTO'en maskinert. Som utøvende verktøymaker må jeg bare si: VERY NICE!

        Ja, jeg må se om det går ann å få kjørt doningen på innebane. Men jeg er litt skeptisk til svingradiusen, den ser faktisk ut til å være litt dårligere enn på TT'n. Det ser dog ut til at det ikke skal være så veldig vanskelig å gjøre svingradiusen noe bedre.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lord_Helmet View Post
          Ja, jeg må se om det går ann å få kjørt doningen på innebane. Men jeg er litt skeptisk til svingradiusen, den ser faktisk ut til å være litt dårligere enn på TT'n. Det ser dog ut til at det ikke skal være så veldig vanskelig å gjøre svingradiusen noe bedre.
          Gikk og målte svingradiusen til OTO'en og nå ble jeg litt usikker gitt, på om det er noe særlig forskjell i antall grader styreutslag i forhold til TT'n. Jeg får ikke gjort en direkte sammenligning da TT'n ligger i deler akkurat nå, men jeg tror ikke det var så stor forskjell alikevell. OTO'en har en svingradius oppreist på 55-60 cm, og i praksis så blir jo svingradiusen vesentlig mindre iom at sykkelen lener seg innover i svingen. Med litt trening så vil jeg tro det lar seg gjøre å klare svinger med radie på 35-40 cm, kanskje ned mot 30 cm. Og da bør det greit la seg gjøre å kjøre på en innebane for 1:10 biler. Time vill sjåv.

          Comment


          • #6
            hva koster denne og hvor er den kjøpt?
            pål ramsberg 1976. fg baja. fg marder, hyper 8,5pro med mamba monster, tt r1, tamia m04 +++++

            Comment


            • #7
              Jeg kjøpte min her http://2wheelhobbies.com/product_inf...roducts_id=598, prisen er som du ser $599,- og det inkluderer en 400 size motor (5000kv) og esc. Støtta/bukken følger desverre ikke med, og må kjøpes utenom. Jeg har fanget opp noen rykter om at det muligens kommer en 1:5 sykkel fra samme produsent etter hvert også. Håper det er hold i de ryktene, for disse syklene er utrolig fint laget.

              Comment


              • #8
                ok takk for link. må si dette frister veldig. hvem av syklene anbefaller du? skal kun brukes til lek på p plasser
                pål ramsberg 1976. fg baja. fg marder, hyper 8,5pro med mamba monster, tt r1, tamia m04 +++++

                Comment


                • #9
                  Nei, si det du. Jeg har bare erfaring med TT Ducati 999R, og OTO T-258'en som jeg har hatt i 5 dager nå. Alt annet er erfaringer andre folk har delt via nettet. Så noen entydig anbefaling skal jeg holde meg unna. Men jeg kan kanskje hjelpe deg litt på veg med det jeg vet så langt.

                  1. Kyosho -1:8 skala, elektro. Mye plast og relativt dårlige kjøreegenskaper. Kommer i deler uten noe som helst av elektronikk. Finnes en del ettermarkedsdeler. De fleste som har disse er enten entusiaster eller har den stående på hylla. Dette er vell den eneste jeg ikke vil anbefale. I hvert fall som første kjøp.

                  2. Nuova Faor - 1:5 skala, elektro og nitro. Dette er noe av det bedre som finnes på markedet. Hvilket resultatlister og ikke minst prisen gjenspeiler..... Masse ettermarkedsdeler (som streng tatt ikke er nødvendig), mye som passer på Thunder Tiger passer på Nuova Faor også.

                  3. OTO - 1:8 skala, elektro. Har ikke vært så lenge på markedet, men alle som har den ser ut til å være meget fornøyd. Jeg har ikke hatt muligheten til å kjøre min ennå, men hele sykkelen er i metall og den er aldeles nydelig konstruert og maskinert, med skivebremser og greier! Også ganske dyr, men jeg kan ikke se at det er noe som trengs å byttes umiddelbart.

                  4. Thunder Tiger - 1:5 skala, nitro og elektro. RTR sykkel som fungerer greit ut av esken. Radioen, dekka (spesielt framdekket på elektro sykkelen) og motor/esc kan nok med fordel byttes ganske kjapt. I hvert fall framdekket, det er direkte dårlig. Det er ett par enkle ombygginger av sykkelen også, som gjør den mye mer kjørbar. Forholdsvis rimelig i innkjøp, men bort i mot enhver del av sykkelen kan erstattes av ettermarkedsdeler, hvilket fort kan bli dyrt. Dette er en av sykkelene jeg tror er best for førstegangskjøper som "bare" skal ture fram og tilbake på en parkeringsplass.

                  5. Venom - 1:8, elektro. RTR sykkel. Helt ny på markedet, men ser også ganske lovende ut. Eneste negative jeg kan se er utstrakt bruk av plast, men det kan godt være at det ikke er noe problem i det hele tatt på 1:8 skala sykler.

                  Så hvis du 'bare' skal ture frem og tilbake på en parkeringsplass så ville jeg vell ha vurdert Thunder Tiger. Thunder Tiger sykkelen har vært på markedet noen år og det finnes mange av den. Og du kan bygge om til det ikke finnes en eneste Thunder Tiger del igjen: motor, ramme, svingarm, gaffel, kåpe, felger og dekk, hva som helst.

                  Men en ting å tenke på er at om du skulle få lyst til å prøve deg litt på bane, så er 1:5 syklene vanskelige å kjøre på 1:10 baner. Det krever trening å komme rundt skarpe svinger uten at det ser ut som sykkelen er stjålet.....

                  Comment


                  • #10
                    takk for utfyllende og nyttig svar. vurdere litt frem og tilbake, blir nok sykkel i løpe av vinteren
                    pål ramsberg 1976. fg baja. fg marder, hyper 8,5pro med mamba monster, tt r1, tamia m04 +++++

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg fått litt elektronikk til doningen. Har ikke fått loddet på kontakter eller festet stag og wire ennå, men det er da et lite fremskritt. Ikke har jeg limt dekka ennå heller, som den observante seer kanskje ser.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Kor er det meininga du skal festa kjedet?Dette er jo et smykke
                        Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                        FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                        Comment


                        • #13
                          Det er brukskunst

                          Comment


                          • #14
                            Godt sagt!
                            Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                            FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                            Comment


                            • #15
                              Helmet: har du bilder av den med full rigging. Batterier og alt på.
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X