Announcement

Collapse
No announcement yet.

Silverlit Ducati Desmosedici RTR 1:12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hey!

    Nå har jeg fått meg en ny sykkel, med nytt batteri.

    Etter å ha tømt batteriet på noen runder rundt juletreet må jeg si at jeg faktisk er positivt overrasket!
    Må jo innrømme at jeg nok trenger noen runder på større overflater enn stuegulvet for å lære meg å bruke denne...

    Et tips til alle som har vurdert denne er at teknikkmagasinet har 20% på fjernstyrt om dagen, hvilket får denne ned på kr. 559,-

    Nå går jeg å lader igjen...
    Ole Hall -79 Jessnes

    Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

    Comment


    • #32
      Må bare legge til at denne er dritkul!!

      Innekjøring på Olrud i mårra. Da skal den testes skikkelig!
      Ole Hall -79 Jessnes

      Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

      Comment


      • #33
        Tenker folk har gitt opp å få oppdateringer på denne tråden nå

        Men her kommer litt:

        Motorsykkelen funker overraskende bra, men har gjort et par småting med den som etter min mening gjør den litt bedre.

        De 2 "støttene" som gjør at sykkelen ikke legger seg helt på siden har jeg flyttet litt på slik at de havner litt lengre bak.

        Men det som ga mest effekt var å begrense vandringen på demperene.
        Jeg skulle egentlig bare lage en "top-out" demper, slik at ikke sykkelen hoppet og spratt både over humper, og igjennom krappe svinger.

        Demperene både foran og bak bunnet rett mot plastikk, slik at de bråstoppet ved endepunktet.
        På gaffelen foran satte jeg enkelt og greit bare en liten o-ring øverst på gaffelbena. Slik:


        Bak la jeg en liten bit med foamtape mellom baksvingen og godset den normalt sett stopper imot. Slik:

        Kommer et bedre bilde av dette etterhvert.. :P



        Sykkelen ligger nå mye bedre på ujevnt underlag.

        En bieffekt av dette ble lavere CG og en sykkel som er kjappere å svinge med.

        Prøvde å få litt på film her om dagen, men tillater meg ikke å legge ut crappy mobilklipp...

        Until next time: Be Patient!
        Last edited by Freetrial; 16 January 2009, 18:43. Reason: crappy bilde..
        Ole Hall -79 Jessnes

        Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

        Comment


        • #34
          Interessant. Sånn omtrent hva er topphastigheten og laveste "lettkjørte" hastighet på doningen? Og omtrentlig svingradius i nevnte hastigheter?

          Fortsett med tilbakemeldingene og tips og hint!

          Comment


          • #35
            Det har blitt endel runder med denne inne på stuegulvet, og der rekker man dessverre ikke opp i toppfart. Men har også testet den et par runder ute på forholdsvis fin asfalt. Toppfarten er ikke allverden, men alikevel underholdende nok.
            Svingradien i høy fart er ikke mye å skryte av, men ved bruk av bremsen kan man faktisk bremse ut bakenden litt inn i svingene, som i sin tur fører til ganske krappe svinger.
            I lav hastighet kan man legge sykkelen helt ned på "støtten" for så å svinge kontra å gi gass, for temmelig presise krappe svinger.
            Skal prøve å få laget litt film av dette, så forklarer det seg bedre selv.

            På asfalt gjør den lille størrelsen seg mer til kjenne, og det blir litt humpetittenstil. Håper å få testet litt på fin betong snart.

            Ciao!
            Ole Hall -79 Jessnes

            Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

            Comment


            • #36
              Fant masse info om mods på disse syklene her:

              Ole Hall -79 Jessnes

              Custom Hilux * Axial SWX * HPI RS4 Rally x 2

              Comment


              • #37
                Heia
                Ser at tråden er en mnd gammel, men jeg tenkte det kunne være av interesse at brapris.no nå selger denne for kr 499,- inkludert frakt

                Jeg mener at dette skal være billigst i landet?
                ______________________
                Mvh
                Vegard Flaamo -76 mod.

                Comment


                • #38
                  Hmmm.. Overhengende fare for at jeg svinger museVISA i helga.
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #39
                    da var fysaken bestilt og vi gleder oss
                    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                    - NiceShot.no

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X