Announcement

Collapse
No announcement yet.

I dag var en dårlig dag for meg.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• I dag var en dårlig dag for meg.

Ja... Det skjer jo ulykker i alle hjem, så om det er noen som vil at andre skal få en god latter for noe du griner for, så er dette plassen å skrive det...

Torsdag 28. mai 2009 ca. 19:50

Kjerringa jobber på Jernia og har med seg maling hjem da vi skal male huset i helga.
    10L Oljemaling (Skifergrå) blir plassert bak førersetet og ho ratter hjem.
    Når ho kommer hjem har hun glemt å kjøpe brød til ungene, så ho spør
    pent om jeg gidder å kjøre å kjøpe.
    Snill som jeg er, så setter jeg meg i bilen, og kjører setet godt tilbake da jeg er ca. 40cm lenger enn frua. (Lykkelig uvitende om at det står malingspann rett bak meg).

Jeg setter kursen for butikken.. Stopper for møtende trafikk.. og svinger til venstre. Så hører jeg et slags klunk bakfra. Det ligger ofte mye rart i bilen, så jeg tenkte ikke noe mer over det.
    Etter ca. 2-300m kjenner jeg en intens whitespirit-lukt.. Og det var DA jeg kom på at frua skulle ha med maling hjem.
    Kaster et kjapt blikk bakover, og ser at det er malingsøl.

Stopper ved første busslomme og tar et nærmere ettersyn.
    *ALT* er mer eller mindre dekket med Skifergrå!

"FFFFYYYYYYYYYY F€€€€########€###€€%%" sa jeg sakte og med dyp stemme...

En kjapp 180 graders og kursen er nå satt hjemover.
    Parkerer på gårdsplassen og åpner bakdøra.. Det er maling på førerstoler, bakseter, gulvmatter, teppe på gulv, midtkonsoll osv... osv... osv..

Så da var det bare for meg, kjerringa og to naboer å gyve løs med white-spirit, en skuffe og bøtte fra poden ble brukt som øsekar. vaske vaske vaske vaske. Fikk omsider skrudd
    ut førersetet for å komme bedre til.. Div. plastdetaljer ble fjernet. Delte opp teppe for å få vekk mest mulig maling som hadde rent over alt.

Brukte ca. 10L white-spirit, og enda så er ikke alt borte...

Underveis i all vaskinga ringte jeg forsikringsselskapet.
    De visste rett og slett ikke om dette var en forsikringssak(?!)
    De klarte aldri å gi meg noe godt svar etter mange interne samtaler samt med en bakvakt-ett-eller-annet...
    Ble bedt om å kontakte kundeservice i kontortiden (dvs. etter 08:00 på fredag).

"Men hallo i luken! Det er MALING vi snakker om. Maling tørker!"

Ca. 00:30 ga vi rett og slett opp hele jobben. Var rett og slett ikke mere vi
    kunne gjøre...

08:05 ringte jeg forsikringsselskapet, fortsatt høy på white-spirit.
    Fikk tak i en kundebehandler. Ho heller har tydeligvis ikke så mye erfaring med maling (tørk osv). Sa at det i alle fall ikke kom til å skje noe før tidligst tirsdag neste uke.
    Som jeg sa så må jeg nesten vite hva jeg skal gjøre.. Ho fikk da en takstmann til å ringe meg.
    DET var en langt mer beroligende samtale.
    Hadde erfaring med det fra tidligere, og sa at dette skulle de ordne uten problem. Så får vi se hva takstmannen sier da, når ha forhåpentligvis kommer på tirsdagen...
    I mellomtiden kan jeg vel i grunn bare glede meg over at jeg endelig har fått løs den seige IFA-pastillen som har sitti fast under setet, og som jeg aldri har fått vekk. Fikk den vekk nå!

Spannet fikk vi forresten gratis av produsenten, ironisk nok så blir det antagelig det dyreste spannet noensinne...

Bildene er for øvrig tatt "godt ut i økta", så nå er det jo nesten ingenting igjen.

PS.. Pakk ALLTID spann inn i plast før transport!
    Attached Files
    Last edited by xilian; 29 May 2009, 17:20.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

Det er vel tvisomt om du har lov å kjøre bilen nå, du blir jo ruset

Lykke til med forsikringen.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

HAHAHAHA, jag tackar för en god latter!!!
      Men samtidigt så föler jag det dypeste med deg.
      Jag kan höra dom "könsglosene" och div andre fine ord som
      kom ut av munnen din....

//Jonas
      Xray M18 pro lipo
      Spektrum DX3R

Comment

Aii, føler smerten... Ennda godt det hele kan gjøres opp med forsikringsselskapet. -Hadde smertet 'bil-ordenssansen' min å kjøre rundt med hvitt, maling-luktende interiør...
        Håper det blir en hurtig løsning med 'selskapet! -Og for all del; kjør med vinduene nede!
        "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

Comment

Om det er noen trøst har vi en 2002 som har rullet godt over 200000 som kanskje dør snart, kanskje du kan få setene fra den. Dog ikke skinn, er noe sånt mikrofiberting...

Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

Comment

oi oi oi.. føler med deg!!! har vært borti noe av det samme.. forskjellen er at jeg har en transporter varebil og sølte ut 10L hvit maling i vare rommet.. jeg synes DET var tragisk, men peanuts i forhold til dette.. jeg kunne heldigvis bare kjøre til nærmeste bensinstajon og spyle det ut med høytrykk før det tørket..
            MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
            www.Mustit.no

Comment

Ahhhrg! For en jobb det der blir..
              sigpic
              HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

Comment

hehe max uflaks
                Ivan Pettersen,81MOD. LMBK, FW05R RB V12. Futuba 3PK. <<<----- SOLGT.
                NY bil: Swift 2.

Comment

Malinger var vel blandet til kan jeg tenke meg eller?? Er den det så er lokke ikke festet bra nok. For spannet skal tåle å dette uten att det blir noe lekasje. Er ikke noe skade på spanne slik att det har blitt mere trykk i det så det førte til att lokke løssnet..
                  Gassar til det raser
                  Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

Comment

Fattig trøst, men vær glad det ikke var spraylakk. Jeg har sett hva en sprengt boks med spraylakk kan gjøre med et bilinteriør.

Forøvrig så er vel ikke et nytt interiør til en sånn passe lat så dyrt? Hvis det er så at de dør etter bare 200kkm, så står det vel en del av dem på dynga?
                    HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

Comment

Originally posted by FrodeS View Post
                      Fattig trøst, men vær glad det ikke var spraylakk. Jeg har sett hva en sprengt boks med spraylakk kan gjøre med et bilinteriør.

Forøvrig så er vel ikke et nytt interiør til en sånn passe lat så dyrt? Hvis det er så at de dør etter bare 200kkm, så står det vel en del av dem på dynga?
                      Hvor har du det ifra?

Min 96 modell har gått 207000 nå, jeg har kjørt de siste 100.000 uten å skifte noe annet enn slitedeler, aldri hatt problem, og den ble nylig eu-godkjent for nye 2 år av ett seriøst verksted.
                      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

Originally posted by roadrune View Post
                        Hvor har du det ifra?
                        Alle vet jo at passe lat er noe skrot

Nei, ta det med et smil, da! Trenger ikke bli sur med en gang noen prøver seg på en spøk om bilen du kjører. At man "bare" bytter slitedeler trenger ikke bety stort. Alt blir slitedeler bare man kjører langt nok

Se svar #5 i denne tråden.
                        HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

Comment

Originally posted by FrodeS View Post
                          Alle vet jo at passe lat er noe skrot

Nei, ta det med et smil, da! Trenger ikke bli sur med en gang noen prøver seg på en spøk om bilen du kjører. At man "bare" bytter slitedeler trenger ikke bety stort. Alt blir slitedeler bare man kjører langt nok

Se svar #5 i denne tråden.
                          Neida, blir ikke sur

Bremser, støtdempere og registerreim er vel slitedeler, eller vet du om biler som ikke trenger nytt etter 150-200.000?

Comment

Originally posted by roadrune View Post
                            Neida, blir ikke sur

Bremser, støtdempere og registerreim er vel slitedeler, eller vet du om biler som ikke trenger nytt etter 150-200.000?
                            Tja.. Min gikk 102.000 på et sett klosser fremme. Skivene ca. det dobbelte. De byttes ved neste klosseskift. Støtdemperne byttet jeg ved 400.000 (var fortsatt relativt OK, og var de originale). Registerkjedet er fortsatt originalt med 475.000 km. Det skal kontrolleres for slakk ved 500.000 km.

Men jeg har byttet mye rart på bilen jeg, mest for å holde den i god stand, så jeg kan glede meg over hver kjøretur.

Comment

Mitt svar var ment som tull, men vår Passat er så dårlig vedlikeholdt at det er til å grine av...

Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X