Ja... Det skjer jo ulykker i alle hjem, så om det er noen som vil at andre skal få en god latter for noe du griner for, så er dette plassen å skrive det...
Torsdag 28. mai 2009 ca. 19:50
Kjerringa jobber på Jernia og har med seg maling hjem da vi skal male huset i helga.
10L Oljemaling (Skifergrå) blir plassert bak førersetet og ho ratter hjem.
Når ho kommer hjem har hun glemt å kjøpe brød til ungene, så ho spør
pent om jeg gidder å kjøre å kjøpe.
Snill som jeg er, så setter jeg meg i bilen, og kjører setet godt tilbake da jeg er ca. 40cm lenger enn frua. (Lykkelig uvitende om at det står malingspann rett bak meg).
Jeg setter kursen for butikken.. Stopper for møtende trafikk.. og svinger til venstre. Så hører jeg et slags klunk bakfra. Det ligger ofte mye rart i bilen, så jeg tenkte ikke noe mer over det.
Etter ca. 2-300m kjenner jeg en intens whitespirit-lukt.. Og det var DA jeg kom på at frua skulle ha med maling hjem.
Kaster et kjapt blikk bakover, og ser at det er malingsøl.
Stopper ved første busslomme og tar et nærmere ettersyn.
*ALT* er mer eller mindre dekket med Skifergrå!
"FFFFYYYYYYYYYY F€€€€########€###€€%%" sa jeg sakte og med dyp stemme...
En kjapp 180 graders og kursen er nå satt hjemover.
Parkerer på gårdsplassen og åpner bakdøra.. Det er maling på førerstoler, bakseter, gulvmatter, teppe på gulv, midtkonsoll osv... osv... osv..
Så da var det bare for meg, kjerringa og to naboer å gyve løs med white-spirit, en skuffe og bøtte fra poden ble brukt som øsekar. vaske vaske vaske vaske. Fikk omsider skrudd
ut førersetet for å komme bedre til.. Div. plastdetaljer ble fjernet. Delte opp teppe for å få vekk mest mulig maling som hadde rent over alt.
Brukte ca. 10L white-spirit, og enda så er ikke alt borte...
Underveis i all vaskinga ringte jeg forsikringsselskapet.
De visste rett og slett ikke om dette var en forsikringssak(?!)
De klarte aldri å gi meg noe godt svar etter mange interne samtaler samt med en bakvakt-ett-eller-annet...
Ble bedt om å kontakte kundeservice i kontortiden (dvs. etter 08:00 på fredag).
"Men hallo i luken! Det er MALING vi snakker om. Maling tørker!"
Ca. 00:30 ga vi rett og slett opp hele jobben. Var rett og slett ikke mere vi
kunne gjøre...
08:05 ringte jeg forsikringsselskapet, fortsatt høy på white-spirit.
Fikk tak i en kundebehandler. Ho heller har tydeligvis ikke så mye erfaring med maling (tørk osv). Sa at det i alle fall ikke kom til å skje noe før tidligst tirsdag neste uke.
Som jeg sa så må jeg nesten vite hva jeg skal gjøre.. Ho fikk da en takstmann til å ringe meg.
DET var en langt mer beroligende samtale.
Hadde erfaring med det fra tidligere, og sa at dette skulle de ordne uten problem. Så får vi se hva takstmannen sier da, når ha forhåpentligvis kommer på tirsdagen...
I mellomtiden kan jeg vel i grunn bare glede meg over at jeg endelig har fått løs den seige IFA-pastillen som har sitti fast under setet, og som jeg aldri har fått vekk. Fikk den vekk nå!
Spannet fikk vi forresten gratis av produsenten, ironisk nok så blir det antagelig det dyreste spannet noensinne...
Bildene er for øvrig tatt "godt ut i økta", så nå er det jo nesten ingenting igjen.
PS.. Pakk ALLTID spann inn i plast før transport!
Torsdag 28. mai 2009 ca. 19:50
Kjerringa jobber på Jernia og har med seg maling hjem da vi skal male huset i helga.
10L Oljemaling (Skifergrå) blir plassert bak førersetet og ho ratter hjem.
Når ho kommer hjem har hun glemt å kjøpe brød til ungene, så ho spør
pent om jeg gidder å kjøre å kjøpe.
Snill som jeg er, så setter jeg meg i bilen, og kjører setet godt tilbake da jeg er ca. 40cm lenger enn frua. (Lykkelig uvitende om at det står malingspann rett bak meg).
Jeg setter kursen for butikken.. Stopper for møtende trafikk.. og svinger til venstre. Så hører jeg et slags klunk bakfra. Det ligger ofte mye rart i bilen, så jeg tenkte ikke noe mer over det.
Etter ca. 2-300m kjenner jeg en intens whitespirit-lukt.. Og det var DA jeg kom på at frua skulle ha med maling hjem.
Kaster et kjapt blikk bakover, og ser at det er malingsøl.
Stopper ved første busslomme og tar et nærmere ettersyn.
*ALT* er mer eller mindre dekket med Skifergrå!
"FFFFYYYYYYYYYY F€€€€########€###€€%%" sa jeg sakte og med dyp stemme...
En kjapp 180 graders og kursen er nå satt hjemover.
Parkerer på gårdsplassen og åpner bakdøra.. Det er maling på førerstoler, bakseter, gulvmatter, teppe på gulv, midtkonsoll osv... osv... osv..
Så da var det bare for meg, kjerringa og to naboer å gyve løs med white-spirit, en skuffe og bøtte fra poden ble brukt som øsekar. vaske vaske vaske vaske. Fikk omsider skrudd
ut førersetet for å komme bedre til.. Div. plastdetaljer ble fjernet. Delte opp teppe for å få vekk mest mulig maling som hadde rent over alt.
Brukte ca. 10L white-spirit, og enda så er ikke alt borte...
Underveis i all vaskinga ringte jeg forsikringsselskapet.
De visste rett og slett ikke om dette var en forsikringssak(?!)
De klarte aldri å gi meg noe godt svar etter mange interne samtaler samt med en bakvakt-ett-eller-annet...
Ble bedt om å kontakte kundeservice i kontortiden (dvs. etter 08:00 på fredag).
"Men hallo i luken! Det er MALING vi snakker om. Maling tørker!"
Ca. 00:30 ga vi rett og slett opp hele jobben. Var rett og slett ikke mere vi
kunne gjøre...
08:05 ringte jeg forsikringsselskapet, fortsatt høy på white-spirit.
Fikk tak i en kundebehandler. Ho heller har tydeligvis ikke så mye erfaring med maling (tørk osv). Sa at det i alle fall ikke kom til å skje noe før tidligst tirsdag neste uke.
Som jeg sa så må jeg nesten vite hva jeg skal gjøre.. Ho fikk da en takstmann til å ringe meg.
DET var en langt mer beroligende samtale.
Hadde erfaring med det fra tidligere, og sa at dette skulle de ordne uten problem. Så får vi se hva takstmannen sier da, når ha forhåpentligvis kommer på tirsdagen...
I mellomtiden kan jeg vel i grunn bare glede meg over at jeg endelig har fått løs den seige IFA-pastillen som har sitti fast under setet, og som jeg aldri har fått vekk. Fikk den vekk nå!
Spannet fikk vi forresten gratis av produsenten, ironisk nok så blir det antagelig det dyreste spannet noensinne...
Bildene er for øvrig tatt "godt ut i økta", så nå er det jo nesten ingenting igjen.
PS.. Pakk ALLTID spann inn i plast før transport!

Comment