Nå kommer helgens klokka-fire-om-natta-post 
Har ikke lest car action på år og dag, før jeg så kjøpte juli-nummeret på kiosken her om dagen.
På side 74 har de publisert en review av Kyosho MP7.5 sports RTR.
Fra et saklig synspunkt har jeg følgende ting å utsette på denne bilen:
-hundgammel konstruksjon, 8-9 år siden denne bilen kom på markedet
-elendig motor som er umulig til å tune så den går riktig, direkte ubrukelig
-kommer med plastikk-spurgear(!!!) og nålelager i clutchklokka! begger ryker nok innen femten minutters kjøring. Har sett dette skje på disse.
-enveis lager i snorstarten har en tendens til å ryke hele tida, pga dette, spurgearet, clutchnålelageret, og den dårlige motoren får man sjeldent kjørt mer enn 15 minutter av gangen før man må kjøpe nye deler
-elendig radioutstyr
-elendige specs på stort sett alt det tekniske, typ alu drev i diffene, syltynne dempertårn, myk plast i bærearmer, etc
Kort sagt er dette en gjennomført elendig bil, som er best egnet til å skremme nybegynnere vekk fra fuelbiler, da den er så totalt grusom. Den er kun egnet til å gjøre Kyoshoforhandlerne rike på salg av reservedeler som nålelager, spurgear, enveislager, osv., fordi disse ryker hele tiden.
Hva sier Car Action om dette?
Joda! Unison hyllest til Kyosho's "World Champion features with an RTR price!", "Endless hop-up-potential!", og videre konkluderer artikkelen med følgende: "Fewer broken parts frees up more cash for go-parts! Out of the box the only things I would change are the tires to something that's a little softer to take advantage of the engines power!"
JOMMEN SA JEG SMØR!
Jeg kan ikke skjønne at noen vel bevarte mennesker den dag i dag kan i fullt alvor anbefale en slik bil, som er totalt utdatert, har totalt elendig motor og kort sagt er ganske totalt ubrukelig til det den er beregnet på å brukes til, og i tillegg er en ti år gammel design!
Dermed kan man jo ikke konkludere med annet enn at dette er et rent reklameoppdrag, man kan jo rett og slett ikke skrive noe slikt uten å være betalt for å gjøre det. Det ville jo såfall vært totalt på trynet journalistikk.
Enhver nybegynner har jo langt mer glede av en ordentlig motor som går når den skal gå, og en skikkelig bil med bedre specs og et mer moderne design. Det koster faktisk slett ikke mye mer penger enn Kyosho's dynge med dritt, og til gjengjeld får man da noe man får nytte av og kan bruke _LENGE_, og som ungen ikke blir frustrert av at aldri går ordentlig, aldri får kjørt, og alltid stopper etter 3-4 minutter pga dårlig motor, dårlige deler, dårlig design osv.
Er nesten forundra over at Kyosho enda selger denne utdaterte balja.
Dersom noen vurderer å kjøpe et slikt sett, og leser dette og i stedet kjøper noe langt bedre som de blir fornøyd med, ja da har jeg oppnådd mitt mål, synes jeg.
Har ikke lest car action på år og dag, før jeg så kjøpte juli-nummeret på kiosken her om dagen.
På side 74 har de publisert en review av Kyosho MP7.5 sports RTR.
Fra et saklig synspunkt har jeg følgende ting å utsette på denne bilen:
-hundgammel konstruksjon, 8-9 år siden denne bilen kom på markedet
-elendig motor som er umulig til å tune så den går riktig, direkte ubrukelig
-kommer med plastikk-spurgear(!!!) og nålelager i clutchklokka! begger ryker nok innen femten minutters kjøring. Har sett dette skje på disse.
-enveis lager i snorstarten har en tendens til å ryke hele tida, pga dette, spurgearet, clutchnålelageret, og den dårlige motoren får man sjeldent kjørt mer enn 15 minutter av gangen før man må kjøpe nye deler
-elendig radioutstyr
-elendige specs på stort sett alt det tekniske, typ alu drev i diffene, syltynne dempertårn, myk plast i bærearmer, etc
Kort sagt er dette en gjennomført elendig bil, som er best egnet til å skremme nybegynnere vekk fra fuelbiler, da den er så totalt grusom. Den er kun egnet til å gjøre Kyoshoforhandlerne rike på salg av reservedeler som nålelager, spurgear, enveislager, osv., fordi disse ryker hele tiden.
Hva sier Car Action om dette?
Joda! Unison hyllest til Kyosho's "World Champion features with an RTR price!", "Endless hop-up-potential!", og videre konkluderer artikkelen med følgende: "Fewer broken parts frees up more cash for go-parts! Out of the box the only things I would change are the tires to something that's a little softer to take advantage of the engines power!"
JOMMEN SA JEG SMØR!
Jeg kan ikke skjønne at noen vel bevarte mennesker den dag i dag kan i fullt alvor anbefale en slik bil, som er totalt utdatert, har totalt elendig motor og kort sagt er ganske totalt ubrukelig til det den er beregnet på å brukes til, og i tillegg er en ti år gammel design!
Dermed kan man jo ikke konkludere med annet enn at dette er et rent reklameoppdrag, man kan jo rett og slett ikke skrive noe slikt uten å være betalt for å gjøre det. Det ville jo såfall vært totalt på trynet journalistikk.
Enhver nybegynner har jo langt mer glede av en ordentlig motor som går når den skal gå, og en skikkelig bil med bedre specs og et mer moderne design. Det koster faktisk slett ikke mye mer penger enn Kyosho's dynge med dritt, og til gjengjeld får man da noe man får nytte av og kan bruke _LENGE_, og som ungen ikke blir frustrert av at aldri går ordentlig, aldri får kjørt, og alltid stopper etter 3-4 minutter pga dårlig motor, dårlige deler, dårlig design osv.
Er nesten forundra over at Kyosho enda selger denne utdaterte balja.
Dersom noen vurderer å kjøpe et slikt sett, og leser dette og i stedet kjøper noe langt bedre som de blir fornøyd med, ja da har jeg oppnådd mitt mål, synes jeg.

Comment