Announcement

Collapse
No announcement yet.

Car Action MP7.5 RTR anmeldelse - rent vrøvvel og vås?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Car Action MP7.5 RTR anmeldelse - rent vrøvvel og vås?

Nå kommer helgens klokka-fire-om-natta-post

Har ikke lest car action på år og dag, før jeg så kjøpte juli-nummeret på kiosken her om dagen.

På side 74 har de publisert en review av Kyosho MP7.5 sports RTR.

Fra et saklig synspunkt har jeg følgende ting å utsette på denne bilen:
    -hundgammel konstruksjon, 8-9 år siden denne bilen kom på markedet
    -elendig motor som er umulig til å tune så den går riktig, direkte ubrukelig
    -kommer med plastikk-spurgear(!!!) og nålelager i clutchklokka! begger ryker nok innen femten minutters kjøring. Har sett dette skje på disse.
    -enveis lager i snorstarten har en tendens til å ryke hele tida, pga dette, spurgearet, clutchnålelageret, og den dårlige motoren får man sjeldent kjørt mer enn 15 minutter av gangen før man må kjøpe nye deler
    -elendig radioutstyr
    -elendige specs på stort sett alt det tekniske, typ alu drev i diffene, syltynne dempertårn, myk plast i bærearmer, etc

Kort sagt er dette en gjennomført elendig bil, som er best egnet til å skremme nybegynnere vekk fra fuelbiler, da den er så totalt grusom. Den er kun egnet til å gjøre Kyoshoforhandlerne rike på salg av reservedeler som nålelager, spurgear, enveislager, osv., fordi disse ryker hele tiden.

Hva sier Car Action om dette?
    Joda! Unison hyllest til Kyosho's "World Champion features with an RTR price!", "Endless hop-up-potential!", og videre konkluderer artikkelen med følgende: "Fewer broken parts frees up more cash for go-parts! Out of the box the only things I would change are the tires to something that's a little softer to take advantage of the engines power!"

JOMMEN SA JEG SMØR!
    Jeg kan ikke skjønne at noen vel bevarte mennesker den dag i dag kan i fullt alvor anbefale en slik bil, som er totalt utdatert, har totalt elendig motor og kort sagt er ganske totalt ubrukelig til det den er beregnet på å brukes til, og i tillegg er en ti år gammel design!
    Dermed kan man jo ikke konkludere med annet enn at dette er et rent reklameoppdrag, man kan jo rett og slett ikke skrive noe slikt uten å være betalt for å gjøre det. Det ville jo såfall vært totalt på trynet journalistikk.

Enhver nybegynner har jo langt mer glede av en ordentlig motor som går når den skal gå, og en skikkelig bil med bedre specs og et mer moderne design. Det koster faktisk slett ikke mye mer penger enn Kyosho's dynge med dritt, og til gjengjeld får man da noe man får nytte av og kan bruke _LENGE_, og som ungen ikke blir frustrert av at aldri går ordentlig, aldri får kjørt, og alltid stopper etter 3-4 minutter pga dårlig motor, dårlige deler, dårlig design osv.

Er nesten forundra over at Kyosho enda selger denne utdaterte balja.

Dersom noen vurderer å kjøpe et slikt sett, og leser dette og i stedet kjøper noe langt bedre som de blir fornøyd med, ja da har jeg oppnådd mitt mål, synes jeg.

Kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen i det hele tatt,Har hatt 2 inferno DX,og 2 inferno mp 7,5 med både GS 21S og GX 21 motorer ,og må si at av alle nitro biler jeg har hatt,så er det mp 7,5 en som tåler det meste.Vil påstå at denne bilen er super sterk..Og så kan man jo si hva man vil om kreftene i motorene.Men RTR er fortsatt RTR .En annen timg er at folk klager på tuning av motorene ,de kyosho motorene jeg har hatt, har vært eksemplariske.Null problem ,bortsatt fra å bytte o ringer på gasseren på GX motoren.Uansett ingen problem med å anbefale mp 7,5 selv den er såkalt gammeldags..
    Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

Comment

Dette kommer vel også veldig ann på bruksomeråde...
      Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

Comment

Hvis du ikke har prøvd bilen, men bare sett bilder av den så er det ikke lett å vite om den er bra eller dårlig. Dermed er det lureste å ikke si noe
        1:1 biler - 99mod Lexus SC400
        Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

Comment

Originally posted by HPI-Racing View Post
          Hvis du ikke har prøvd bilen, men bare sett bilder av den så er det ikke lett å vite om den er bra eller dårlig. Dermed er det lureste å ikke si noe
          Hvis du skulle være uenig i min fremstilling av kvaliteten på denne bilen, så er det vel helst du som ikke har prøvd bilen, og ikke burde uttale deg.

Comment

Originally posted by HPI-Racing View Post
            Hva mener du...tror du virkelig at han sier alt han gjør om denne bilen,fordi han syns den ser dårlig ut på bilder??...HALLO?
            Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

Comment

Jeg er iofs enig i din analyse av bladet, men tror forklaringen er enkel:

Strategien til Car Action er rett og slett å fokusere på det positive for å ikke støte fra seg hverken lesere eller annonsører. Car Action forsøker å skrive det leserne ønsker å lese.
              Alle er spesielt interessert i omtaler av egne biler, og alle ønsker å lese noe positivt om eget valg av bil. Skriver et magasin dritt om din bil så føler man seg "uvelkommen" som leser.

Teit, I know, men jeg tror dette er forklaringen, rett og slett. Jeg har selv reagert på de i overkant positive omtalene dette magasinet serverer.

Men de har en gangske hendig "tips"-seksjon da, og annet som kan være verd å lese nå og da. Kjøper alltid magasinet når jeg finner det, jeg. Bare synd at jeg finner det maks to-tre ganger i løpet av et år...
              Espen K Målbakken -69

MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

Comment

Originally posted by Lars1969 View Post
                Hva mener du...tror du virkelig at han sier alt han gjør om denne bilen,fordi han syns den ser dårlig ut på bilder??...HALLO?

Jeg sa HVIS. Det betyr at jeg vet ikke sikkert om han har prøvd bilen så derfor sa jeg ikke noe sånn konkret. Men ja, den ser gammeldags ut og ikke spesielt kraftig.

Har blitt overrasket begge veier med sånne biler før, så jeg skal ikke si noe bestemt om den er bra eller dritt før jeg har sett/prøvd den.

"Hvis du skulle være uenig i min fremstilling av kvaliteten på denne bilen, så er det vel helst du som ikke har prøvd bilen, og ikke burde uttale deg."

Sa jeg at jeg var uenig?
                1:1 biler - 99mod Lexus SC400
                Rc-biler - Savage Flux, må vel lage meg ein 1:10 kopi av Lex'n også...

Comment

ssssssssssssssss

Comment

RCCA er et dårlig blad, hvis man ønsker et sammendrag av et års abbonement så kan man skumme over sidene til traxxas, losi og associated. Ta en titt innom kyosho og axial så er du i mål, om Horizon er hovedsponsor ville ikke overraske meg mye.
                    Jeg har gått over til RC Car, og er mye mer fornøyd med det - De har litt mer bredde over produktene de kikker på, og de våger faktisk å skrive om forbedringspotensialet til produktene.
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                    Welcome to our newest member, Mortenporten.
                    Working...
                    X