Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Tanks M41A3 "The Dog"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC Tanks M41A3 "The Dog"

    Heisann
    Jeg har fattet stor interesse for tanks i de siste 7 mnd og siden jeg fikk lov til å poste i dette forumet så vil jeg vise litt rundt akkurat RC Tanks.

    Tanksen jeg har er en M41A3 Walker Bulldog fra Henglong med metall girkasse og metall belter. Røyk og lyd utgave.

    Dette er slik den så ut orginalt, beklager uskarpt bilde, men mobilen er ikke all verdens:

    I sommer var vi 5 stykker som hadde en liten "battle" i Telemark og da så "TheDog" ut som dette:



    Har gjort en masse med Bikkja mi.

    Håper også at andre kanskje kan vise fram sine tanks....


    Best retard NoBrainer
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Da viser jeg frem vogna mi og! HengLong TigerTank.








    Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

    Comment


    • #3
      Her er da min Snow Leopard som HengLong kaller den, eller M26 som den heter på fagspråket:







      Desert Storm:





      Samt ett bilde av min tidligere TigerTank:

      Dette var versonen uten røyk og lyd.
      Last edited by Pete359; 18 August 2008, 14:46.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Pete359 View Post
        Her er da min Snow Leopard som HengLong kaller den, eller M26 som den heter på fagspråket:








        Samt ett bilde av min tidligere TigerTank:

        Dette var versonen uten røyk og lyd.
        Pete, på snow Leoparden (M26) var det plastikk belter på den? Ble beltene for ødelagt? Hvor mye tåler de egentlig. (tenker på hvor kan man kjøre med de uten at beltene blir ødelagt)

        På Tiger'rn, hvor mye tålte egentlig din? Syns du den var helt grei eller junk?

        (Mange spm, jeg vet)
        Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

        Comment


        • #5
          Plastbelter på dem begge, men aldri ødelagt dem.
          Sliter med at drevet på ene siden sklir ut fra girkassa på M26'n.
          Har prøvd med superlim også, men sklir enda ut slik at den kun drar på det ene beltet.
          Kommer nok til å bore hull i akslen, slik at jeg kan sette i en låsepinne.

          Her er en film fra da den var ny, og da elektronikken tok fyr


          I denne filmen så kjører jeg M26 i vannet
          Klikk her for filmen.
          Last edited by Pete359; 18 August 2008, 15:32.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Pete359 View Post
            Plastbelter på dem begge, men aldri ødelagt dem.
            Sliter med at drevet på ene siden sklir ut fra girkassa på M26'n.
            Har prøvd med superlim også, men sklir enda ut slik at den kun drar på det ene beltet.
            Kommer nok til å bore hull i akslen, slik at jeg kan sette i en låsepinne.
            Hva gjorde at den tok fyr a?

            Men hvor har du kjørt med Tiger'rn a? ER du fornøyd med den?
            Last edited by MacGyver; 18 August 2008, 15:36.
            Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

            Comment


            • #7
              Originally posted by MacGyver View Post
              Men hvor har du kjørt med Tiger'rn a? ER du fornøyd med den?
              Siden den ble solgt til fordel for M26, så er vel det svar godt nok?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Pete359 View Post
                Siden den ble solgt til fordel for M26, så er vel det svar godt nok?
                Ja det er i grunn det. Men det er helt grei til meg nå i hvertfall. Fikk du noe problemer med den? Kjørt du overalt uten at beltene røk? Bare jeg kjørte i sann grus man har i gården (innkjørselen, vet ikke hva det heter, sann blanding ,mellom blå småstein og "krystaller")
                Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

                Comment


                • #9
                  Har kjørt overalt med disse, uten noe større problem en at beltet begynner å slure på den ene siden.

                  Comment


                  • #10
                    Da lurer jeg på hvorfor mitt røk? Har du hatt problemer med at den høres ut som den glepper over, tenker da på dreva?

                    Kanskje mitt belte røk, fordi jeg hadde fått en stein inn i belte så utvidet det seg, og til slutt røk, kanskje? Skal kjøpe fler belter (linker) uansett.
                    Last edited by MacGyver; 18 August 2008, 17:44.
                    Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

                    Comment


                    • #11
                      Pete, har du metallgirkasse eller plast? Hvis du har plast, glepper din over noen ganger?
                      Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

                      Comment


                      • #12
                        Synes å huske at et tips for akkurat det er å lime "clucthen", men om det stemmer eller ikke får du nesten søke opp på rcuniverse.com
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Oki, jeg begynte jo pent og rolig, skulle jo "bare" ha en tanks som så kul ut...

                          1) FEIL
                          2) Fikk dilla


                          M41A3 Walker Bulldog er jo kanskje den eneste amerikanske tanksen som faktisk ikke har vært i krigstjeneste for USA. Danmark bruker M41A3DK1 såvidt jeg husker den dag i dag, samt noen andre land...

                          Hva som burde gjøres er noe helt annet enn hva som må gjøres. Det som er generelt "feil" på modellen er at:
                          • Main Gun ikke er 8"
                          • Skjørtene er for breie
                          • Beltene er for breie
                          • Periskopene til sjåføren ser mot himmelen og ikke fremover

                          Når det gjelder ting som kan gjøres, så er det f.eks.:
                          • Gun Travel Lock kan lages for "feste" Main Gun under transport
                          • Eksospotta til "motoren" til tårnet kan flyttes forran
                          • Sjåfør-luka kan åpnes.
                          • Begge MG-festene kan fjernes
                          • Bygge nytt MG-feste på andre siden av Commanders periskopet
                          • Senke hylla med spadene på


                          Ellers kan man gjøre litt som man vil...

                          Jeg har fikset luker for lading og av/på, dette fordi jeg har installert 2 batterier innvendig.

                          Har fått låne meg en 15 år gammel airbrush, så jeg fikk malt TheDog i litt kamo, samt prøvd meg på litt varmegang/rust på eksospotter. Har i tillegg koblet om det meste av elektronikk inni TheDog. og jeg har festet spillklanen min sin logo på hver side av tårnet.

                          Håper dette kan inspirere litt. Vil anbefale at man tetter igjen batterikassa i bunnen, slik at de glir lettere over hindre og er bedre skikket mot "dårlig" vær.


                          Best retard NoBrainer
                          Attached Files
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Du hadde rett Nobrainer, dem pleier å lime clutchen. Har igenting med at drevene glepper over.
                            Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

                            Comment


                            • #15
                              Det går an å kjøpe en metallgirkasse da, så slipper du å lime så mye.
                              Ville også anbefale metall sprocket.

                              Om man trenger belter i metall eller ikke, det får du velge selv.

                              Men jeg har skjønt det slik at den clutchen er et lite problem.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X