Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Tanks M41A3 "The Dog"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har lagt ut noen bilder i et album, så kan dere se litt på hvordan denne ser ut.
    Sandstrand her på forumet kan kanskje legge ut noen rundt M26 sin, så kan man se forskjellen på dem
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Album

Laget album med noen bilder. Skal legge ut flere etterhvert.

Sandstrand
      Geir Sand-Strand, 1968.

Comment

Da har også jeg gått til innkjøp av en walker bulldog, med plast belte og gir. Nå skjønner jeg hvor dårlig Tiger Tanken er. Den anbefales IKKE!
        Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

Comment

Originally posted by MacGyver View Post
          Da har også jeg gått til innkjøp av en walker bulldog, med plast belte og gir. Nå skjønner jeg hvor dårlig Tiger Tanken er. Den anbefales IKKE!
          Eh... Jeg har ike dårlige erfaringer med Tiger'n bare så det er sagt.
          Men "kravet" er at man kjøper en versjon av Tiger / Bulldog / Pershing som har røyk/lyd/metallgir. Disse 3 tingene burde man ha når man anskaffer seg og de burde sitte inni tanksen når du kjøper den!

Anbefaler metall sprocket og idler også. Ellers kan man gjøre litt som lommeboka anbefaler.

Jeg har mikset VELDIG mye og nå står BullDog'n i masse plastbiter, da den ene idler'n knakk rett av forrige helg. Men så skal det sies at jeg kjører et LITT spesielt oppsett, med 2 stk 480 motorer istedet for orginalt 380. Samt 2 stk Tazer 12T ESC istedet for HengLong elektronikken.

Bulldog'n er bra den, skal ikke klage på det. Samme med Perhingen også. Tiger'n er bra den, men HengLong har "noen" begrensninger som man burde være klar over når det koster 800,- inkl mva fra tyskland. Å kjøpe dem i norge til 1200,- med plastgir er bare tull etter min mening. Da jeg ga 1500 for min inkludert metallbelter.

Comment

Har du noen nettadresse for kjøp av "dog" med metallbelter? Når du sier 1500,- er det da ferdig pris ink frakt og mva?

Comment

Originally posted by twindekk View Post
              Har du noen nettadresse for kjøp av "dog" med metallbelter? Når du sier 1500,- er det da ferdig pris ink frakt og mva?
              Nå har The Dog blitt €11,- dyrere ser jeg.
              Walker Bulldog €89,90
              Metallbelter €79,- (kjøp matt svarte belter, veldig HOT tips...)

Frakt blir ca på €24,90 (vi var 5 som delte på frakta den gang da)

Men ser at med dagens priser så havner The Dog på 2000,- hjem til deg og det er nesten 500,- mer enn det jeg betalte. Men de har faktisk satt opp prisen på bikkja. Min bikkje var faktisk billigere enn metallbeltene den gangen jeg kjøpte.
              Vi var 5 stykk som kjøpte og da delte vi på frakta på €40 så den kostnaden blir jo 3 ganger så dyr for deg. Du får høre om noen andre også vil bestille, så blir det litt billigere ihvertfall.

Det som var med de tanksene vi bestilte, var at den hadde metallgir og versjon #2 av TK-RX#13 elektronikken. Det kan hende at Torro-Shop har fått disse med TK-RX#14 elektronikken nå. Som medfører at du kan bytte ut 380 motorene med Graupner 400S motorene (varenr 100792) uten store problemer. Kun installere en vifte i tillegg.

Håper dette hjelper litt.

Comment

Originally posted by twindekk View Post
                NoBrainer og meg, samt 3 til kjøpte Heng Long fra http://www.torro-shop.de. Vi kjøpte Bulldog, Snow Leopard og Tiger. Husker ikke eksakt pris, men tror det ble ca 1100.- for min del. Jeg kjøpte M26 Pershing Snow Leopard med Smoke and Sound, samt metalgear. I tillegg kjøpte jeg ekstra sett med plastbelter, ekstra røyk olje og 2000 BB kuler.
                Metalbelter koster nesten like mye som tanksen, så det er opp til lommeboka om man ønsker dette også.
                Torro shop er en av de rimeligere på nettet, så det kan anbefales å kjøpe der.

SandStrand

Edit: Ha... så ikke at du hadde svart allerede Nobrainer....
                Geir Sand-Strand, 1968.

Comment

jeg synes at walker bulldogen er mye bedre enn tigeren. Jeg hadde ett problem med tigern, belte skle av sprocketen hele tiden. Forresten sandstrand, har du plast sprocket på M26'en? Er helt enig med deg angående metall beltene, de koster jo nesten mer enn hele tanksen.
                  Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

Comment

Ja, jeg har plastsprocket og plastbelter. De fungerer bra for meg.
                    Jeg har også mer "kjøretid" enn Nobrainer med tanksen. Det som er kult med metalbelter, er at tanksen blir tyngre og føles mer massiv og stabil. Men som sagt, plastbeltene min funker veldig bra med den plastsprocketen som er standard på M26.

Sandstrand
                    Geir Sand-Strand, 1968.

Comment

Bulldog'n skal visstnok ha svakere fjærer i hvert hjørne, noe som medfører at man burde bytte ut fjærene hvis man oppgraderer til metallbelter.
                      Pershingen skal visstnok ikke ha det problemet, men det kan sikkert Sandstrand sjekke ut for deg.
                      Jeg har spørt han om det før for å få det bekreftet.

Jeg synes at alle har de samme problemene, om de er mer eller mindre på US i forhold til Tyskland, vites ikke.

Uansett morsomt å kjøre med.

Comment

Har begynt å bygge om The Dog til danske M41A3 DK1, så får vi se hvordan det blir.
                        Orker ikke å lage sideskjørt, men tenkte å lage turret slik som danskene har.
                        Må bare få et "hull" som fungerer.

Comment

Hvordan går det med ombyggingen?
                          Geir Sand-Strand, 1968.

Comment

oisann

Håpet noen hadde glemt dette jeg nå.
                            Front idler wheel fortsatt ikke reparert.
                            Tårnet er i deler og fungerer overhodet ikke.
                            Må se hva jeg gjør med elektronikken. Sliter litt med denne.

Comment

Denne går nå på "søpla"
                              Har kjøpt et nytt understell, men alle delene blir donert til Sandstrand her, slik at han kanskje får reparert M1A2'n sin.

Comment

R.I.P og takk!
                                BTW det er en Leo ikke M1A2
                                Geir Sand-Strand, 1968.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X