Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Tanks M26 "Snow Leopard"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC Tanks M26 "Snow Leopard"

    Hei,
    ett par bilder av min Korea looking M26:

    Click image for larger version

Name:	M26_1.jpg
Views:	1
Size:	33.7 KB
ID:	785828

    Click image for larger version

Name:	M26_2.jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	785829

    Blir mer modifisering av tanksen i løpet av høsten/vinteren. Skal holde tråden oppdatert.

    Sandstrand
    Geir Sand-Strand, 1968.

  • #2
    Hva har du tenkt å gjøre da? Har du en "arbeidsliste" eller blir det etter innfallsmetoden som jeg er en sterk tilhenger av...

    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Modding av M26

      Høstens/Vinterens arbeidsoppgaver ifm modding av M26:
      - nye motorer
      - ny receiverboard (med vifte?)
      - maling
      - batterier i kjerra, med brytere som dere har gjort og lading tilsvarende
      og kanskje:
      - 360 CO2 kanon m/laser (?)
      - metalbelter og tilbehør (?)
      - antennemodding (?)
      og evt. annet jeg finner på forum som ser kult ut.

      Har også lagt ut noen bilder i et album som Nobrainer.

      BB
      Geir Sand-Strand, 1968.

      Comment


      • #4
        Nye motorer blir det ikke. Bestilte dette på Moss hobby, men fikk de aldre.
        For noe dritt. At det kunne ta så lang tid å få vite at de ikke kunne skaffe det... 3 måneder.

        Tror ikke det blir så modding på denne. Den kjører egentlig veldig bra så jeg har ikke lyst til å ødelegge det.
        Maling/lakkering kunne jeg tenkt med da.

        Men IR battle system skal det bli! Må bare få den andre Leo'n til å funke tilfredsstillende mtp hvordan den kjører/hastighet.
        Geir Sand-Strand, 1968.

        Comment


        • #5
          Fikk tak i en "defekt" M26. Dette gir meg deler slik at jeg kan få den slik den var før guttungen kræsja i stykker mg, lys +++.

          Denne funker, så nå har jeg 2 stk. Kommer til å lage en Korea look av den ene og la guttungen få restene av den andre.
          Skal poste litt etterhvert som ting skrider frem.

          Sandstrand
          Attached Files
          Last edited by sandstrand; 15 January 2009, 17:34.
          Geir Sand-Strand, 1968.

          Comment


          • #6
            Har satt inn en RX18 i pershingen.
            Har 2 RX18, og den første jeg testet må det være feil på da det ene beltet/motor gikk kun i en retning. Hjalp ikke å bytte venstre/høyre motor, problemet forflyttet seg bare. Får finne ut av den "defekte" RX18 senere.

            Liker at det er plugger til alt, gjør det enklere å demontere kabler. En liten test, og at ser ut til å fungere. Har ikke skrudd sammen den enda, da jeg skal ha inn HL IR Battle system også.

            Sandstrand
            Geir Sand-Strand, 1968.

            Comment


            • #7
              Dette ser kult ut.
              Gleder oss til å få se og høre hvordan du føler RX-18 er i forhold til RX-13.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Da er RX18 og IR på plass. Det er fremdeles trangt inni boksen, så mye ledninger som er der.
                RX18 er grei å sette inn, enkelt med plugger istedet for lodding. Har ikke festet pluggen for IR utstyret i tårnet (ses på det ene bildet), men det kommer. RX 18 er heller ikke festet skikkelig, men noe tape med borrelås er nok tingen. Måtte knekke bort 2 fester til rx14 for å skyve rx18 inn ved siden av receiver board.
                Har ikke noen tanks å teste mot enda, men planlegger å sette det andre IR systemet inn i enten M26 til junior eller Leoparden. Får tenke litt på det, men det ender vel opp med at jeg kjøper ett sett til .

                BB
                Attached Files
                Geir Sand-Strand, 1968.

                Comment


                • #9
                  Har fått satt inn RX18 i den andre M26 tanksen. Juniors tanks, som han selvfølgelig har klart å ødelegge litt. Resultatet er at det ikke fungerer med tårn og kanon, må ha noen nye deler der da han har klart å knekke noe av den førsteklasses plasten HL er laget av.

                  Uansett så funker den med RX18 og IR. Testet denne mot min egen med det samme. Treff registrerers ved at tanksen "rister", ved det 5. treffet så rister den litt mer, kjører 10-20 cm fremover, rister, kjører, rister og til slutt stopper den motoren. Har bare testet på opptil ca 4 m avstand, men det funka.
                  Litt gøy da...

                  Sandstrand
                  Attached Files
                  Geir Sand-Strand, 1968.

                  Comment


                  • #10
                    Hm, tenkte å se litt på hva jeg kan gjøre med juniors M26. En ting er sikkert, de deler av kanonen som er festet i tårnet må limes eller erstattes.
                    Men hvorfor får jeg ikke snudd tårnet høyre/venstre? Dette burde egentlig ha fungert. Kan det være at noe utgangstrinn for å snu tårnet har røket? Må jeg ha en ny rx18 tro?
                    Har en rx18 underveis, den skal egentlig til Leo'n, men kanskje jeg skal teste den i M26 først.

                    Sandstrand
                    Geir Sand-Strand, 1968.

                    Comment


                    • #11
                      Har trålet litt rundt på nettet, men klarer ikke finne noen siter som selger tårnet med kanon til M26. Finner dette til de fleste andre HL tanks men ikke M26. Min er defekt og jeg trenger nytt.
                      Noen som har kommet over en website med noe slikt?

                      Sandstrand
                      Geir Sand-Strand, 1968.

                      Comment


                      • #12
                        Har de ikke her da?
                        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Droid View Post
                          Har de ikke her da?
                          Nei, ikke for M26
                          Må nok lage noe selv (eller få eksperthjelp av NoBrainer).

                          Sandstrand
                          Geir Sand-Strand, 1968.

                          Comment


                          • #14
                            Det er vel nesten bare Bulldog'n som man får kjøpt orginalt tårn vel?

                            Mens på alle de tyske, så finnes det jo en masse 3'dje parts leverandører.

                            Men ja, jeg har tilbudt med å se på denne, men eieren er så opptatt med juleøl og akevitt at han har ikke tid til å levere den til meg...

                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Da har jeg funnet ut av problemet med M26 og bevgelse av tårn, kanon osv.
                              Kabelen som følger RX18 er med utforinger og går i utgangspunktet ned i festene 1 vei. Denne veien ned med kabelen i sporet, så funker ikke noe i tårnet. Ikke LED heller.
                              Kuttet bort sporet på kabelfestet og snudde kabelen ned i feste, og da fungerte alt.


                              Så nå funker begge M26. Skal si junior var fornøyd med at "tanksen hans funker". Tok ut begge i vintersnøen og testet litt. Begge har IR, så vi fikk testet dette også. Testet IR opp mot 10-15 meter mellom tanksene og det funker. Etter 5. treff, så stopper tanksen som er truffet og må startes på nytt. Kult med IR.

                              Sandstrand
                              Attached Files
                              Last edited by sandstrand; 21 February 2010, 18:05.
                              Geir Sand-Strand, 1968.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X