Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine Tanks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det følger med lader til tanksene. Har ikke peiling på om den du viser kan brukes til noe. Med airbrush kan du kanskje fiffe opp tanksene litt, kanskje litt sånn eksosmerker elller noe. Du bør kjøpe flere og større batterier, sånn at du kan kjøre lengre om gangen. Det tar lang tid å lade batteriene.
    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

    Comment


    • #17
      Så lenge ded er 7,2v på batteriene så tror jeg at jeg kan bruke denne laderen, den har tidligere blitt brukt til å lade batterier til RC bil.
      Har så absolutt ingen peiling på Airbrush, og håper noen på forumet har noen tips og triks.
      Jeg synes det er litt kjedelig med helt "standard" farge o.l på ting, samt at å være lik alle andre er ikke helt min stil,(må liksom prøve å skille meg litt ut) ihvertfall på slike ting
      Lurer på om jeg allerede har blitt litt hekta
      Rittmeister (Utnevnt av Droid)
      Sentralfyr

      Comment


      • #18
        Det kan jo være litt farlig å lade batterier. KAN eksplodere. Må ikke lades for lenge. Laderen som følger med lader sakte og forsiktig. Det er en "batteriskole" her på forumet. Det er også en egen avd. for lakk osv.
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

        Comment


        • #19
          Tror jeg skal være litt forsiktig jeg
          Skal ta meg en god og grundig runde rundt på forumet å sjekke, men takk for all hjelp så lagt
          Rittmeister (Utnevnt av Droid)
          Sentralfyr

          Comment


          • #20
            Du kan fint lade orginalbatteriet til HengLong på 1.5A.
            Siden du har trikler effekt på laderen, så spiller det ikke så stor rolle hvor lenge du lar den stå og lade.
            Du vil lade 2000 mAh batteriet på 1t 20 min
            Jeg ville også kjøpt 3600mAh batteri eller større, men helst kun 7.2V, for jeg veit ikke hvordan RX-kortene takler andre spenninger.

            NiMH og NiCD pleier sjelden å eksplodere, men de kan brenne opp ja...LiPo har en tendens til å eksplodere.

            Når det gjelder Airbrush, så er det utrolig bra.
            Vask vekk alle fettmerker og olje først.
            Spray på primer, gjerne Tamiya sin.
            Så kan du male med airbrush maling. Denne malingen er vannbasert og tynn, så det kan godt hende du må ha flere strøk, men en modell kan ofte takle 10-20 strøk før den burde renses for maling. Så det er ikke noe å være redd for.

            Det er 2 problem med airbrush du skal prøve

            1) kan fort bli for mye trykk med luft. Da vil det ofte bli sølete og malingen renner og det blir ikke seende så pent ut.

            Dette fikser man ved å kjøpe en kompressor med regulator. Men det gjør man hvis man liker dette og ikke før.

            2) airbrush'n gir for mye maling ut, da den ikke har regulering på "knappen"
            Man må bytte spiss for å få tynne streker, man kan ikke regulere trykket godt nok med "knappen"

            Dette fikses ved å kjøpe en double action airbrush av litt kvalitet. Dette gjøres heller ikke før du veit om du liker dette.

            Hvis jeg skulle prioritert, så kjøp airbrush først, da en ordentlig airbrush kan "temme" luftboksen litt...

            Men det er bare å prøve litt.

            Lykke til
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #21
              Originally posted by NoBrainer View Post
              Du kan fint lade orginalbatteriet til HengLong på 1.5A.
              Siden du har trikler effekt på laderen, så spiller det ikke så stor rolle hvor lenge du lar den stå og lade.
              Du vil lade 2000 mAh batteriet på 1t 20 min
              Jeg ville også kjøpt 3600mAh batteri eller større, men helst kun 7.2V, for jeg veit ikke hvordan RX-kortene takler andre spenninger.

              NiMH og NiCD pleier sjelden å eksplodere, men de kan brenne opp ja...LiPo har en tendens til å eksplodere.

              Når det gjelder Airbrush, så er det utrolig bra.
              Vask vekk alle fettmerker og olje først.
              Spray på primer, gjerne Tamiya sin.
              Så kan du male med airbrush maling. Denne malingen er vannbasert og tynn, så det kan godt hende du må ha flere strøk, men en modell kan ofte takle 10-20 strøk før den burde renses for maling. Så det er ikke noe å være redd for.

              Det er 2 problem med airbrush du skal prøve

              1) kan fort bli for mye trykk med luft. Da vil det ofte bli sølete og malingen renner og det blir ikke seende så pent ut.

              Dette fikser man ved å kjøpe en kompressor med regulator. Men det gjør man hvis man liker dette og ikke før.

              2) airbrush'n gir for mye maling ut, da den ikke har regulering på "knappen"
              Man må bytte spiss for å få tynne streker, man kan ikke regulere trykket godt nok med "knappen"

              Dette fikses ved å kjøpe en double action airbrush av litt kvalitet. Dette gjøres heller ikke før du veit om du liker dette.

              Hvis jeg skulle prioritert, så kjøp airbrush først, da en ordentlig airbrush kan "temme" luftboksen litt...

              Men det er bare å prøve litt.

              Lykke til

              Ok, da er det bare å lade ivei,kan kanskje bruke noen av batteriene som jeg har til bilene også da, det er 7,2V på 1200,13 og 15 mah,men kanskje de blir litt fort utladet?
              Som du ser så har jeg en Helt ny Airbrush liggende,men får ingen maling ut, har testa med rent vann,justert mengde på maling, men ikke noe kommer ut annet en luft.
              Skal malingstanken være helt tett opp til Airbrushen?

              Har en kompressor på 100 liter og 3hk og vil gjerne koble "Brushen" til denne, er det mulig?
              Rittmeister (Utnevnt av Droid)
              Sentralfyr

              Comment


              • #22
                Originally posted by NoBrainer View Post
                Du kan fint lade orginalbatteriet til HengLong på 1.5A.
                Siden du har trikler effekt på laderen, så spiller det ikke så stor rolle hvor lenge du lar den stå og lade.
                Du vil lade 2000 mAh batteriet på 1t 20 min
                Jeg har et batteri på 4500 mah som tar en evighet å lade. Hva slags lader kan jeg kjøpe for å få det til å gå raskere?
                Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                Comment


                • #23
                  Du kan bruke hvilken som helst batteripakke på 7,2V og med riktig kobling.
                  Det er bare kjøretiden som blir avgjørende.
                  Du kan bruke LiPo på 7.2 V også, men det finnes ingen cut-off krets, så det kan fort ende opp med å brenne hele tanksen.
                  Når det gjelder ladetid, så er det veldig avhengig av batteripakka, for de jeg kjøpte, så kan de lades på 5A, men jeg lader dem på 3A for sikkerhetsskyld.
                  Men hvis du ikke veit, så er det ofte at et 4500mAh batteri har en tendens til å kunne lades på 4.5A (4500mA). Men sjekk med leverandør.

                  Ladere, der ville jeg valgt en lader som kan lande alt, til og med LiPo. Grunnen til det er at du veit ikke når du plutslig trenger en.
                  Jeg selv bruker en Swallow AC/DC 2 som fungerer som bare det. Kjenner folk som bruker andre typer også, men akkurat nå så er CORE RC Charger Li-Po/NiMh/NiCd/Pb på tilbud hos small size.

                  Du kan fint bruke 100L 3HK kompressor, men du må ha en reduksjonsventil og en overgang. Overganger får du kjøpt på ClasO. Jeg er ikke sikker på trykket du burde bruke, men det kan du fint prøve deg fram med.

                  Det er mye bedre med kompressor, da man kan få jevnt trykk over lengre tid.

                  Hva slags maling bruker du? noe med metalic i seg?

                  Først ville jeg demontert den helt. Da veit du hvordan den er bygd opp.
                  Sett den sammen igjen.
                  Bruk munn og blås igjennom "slangen" som skal oppi glasset. Det skal ikke være tett der.
                  Hvis du kobler til alt, så hører du fort om lufte kommer fra gassflaska og ut.
                  Hvis alle disse tingene er ok, så ville jeg tatt litt maling i glasset og et ark. Så vile jeg først prøvd å tynne ut med airbrush tynner. Egen flaske.

                  Da burde det fungere, men jeg kan ikke garantere noe med den billigversjonen der, men det burde så absolutt fungere. Såvidt jeg husker, så skal munnstykket kunne justerer litt. Pass på at det ikke er for åpen eller for lukket.

                  Litt prøving og feiling før du får det til....Husk at du burde rense godt etter bruk, ellers blir den helt håpløs å bruke.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #24
                    Hvor lang tid tar det å lade et 7.2 4500 mah med den laderen fra Smallsize?
                    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                    Comment


                    • #25
                      Siden du kan justere fra 0.1 A til 5 A, så kan du f.eks. da kjøre den på 4.5A og da bruker du 1 time.
                      Hvis du kan lade batteriet ditt på 4.5A da.
                      Hvis du kun kan lade på 3 A, så blir det:

                      4500 / 3000 = 1,5 = 1 time og 30 minutter

                      3 A = 3000 mA

                      Hvis du kjøper 2 slike batterier, så kan du lade et mens du kjører det andre tomt. Da kan du kjøre kontinuerlig så lenge du gidder....

                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #26
                        Takk for det. Tror jeg drar til Smallsize og kjøper en sånn lader.
                        Har et batteri på 4500, 3000 og 2000mah. Men har jo ikke peiling på hva noen av dem tåler i lading.
                        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                        Comment


                        • #27
                          Nei men det som ofte er ganske sikkert er at de skal ikke bli veldig varme.
                          Jeg ville prøvd 4500 mAh på 4.5A, 3000mAh på 3A, mens jeg antar at det 2000mAh batteriet er fra Heng Long og det ville jeg ikke ladet på mer enn 1.7A.

                          Pass på å få med alle kabler du trenger for å lade batterier.

                          Jeg ville bygd om til Deans kontakter, men det får du avgjøre selv.
                          Deans takler mye bedre strøm, slik at ikke selve kontakten blir varm.
                          Disse må loddes på batteriet og på kontakten inni tanksen.

                          Grunnen til at jeg synes det, er at jeg bruker mine batterier på 1:10 biler også og da er det greit at koblingen tåler litt strøm. Hvis du kun kjører tanks, så er det ikke sikkert at det er noe poeng.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #28
                            Har nå vært å hentet en av de nye Tankene, til min store skuffelse så fikk jeg en PZ.Kpfw.IV Ausf.F1,med kun softgun og uten lyd og ikke en TauchPanzer III Ausf.H med motorlyd og softgun
                            Har kontaktet Netthandelen pr e-post og venter svar
                            Ellers så synes jeg tanken var veldig fin

                            Har forresten kjøpt 2 Tanker til 1 til
                            TauchPanzer III Ausf.H og en TIGER



                            Last edited by sentralfyr; 3 April 2009, 12:39.
                            Rittmeister (Utnevnt av Droid)
                            Sentralfyr

                            Comment


                            • #29
                              Ja da får du endelig begynt å kjøre. Det er vel billigste og enkleste modell man får kjøpt på netthandelen. Men det er jo synd de leverte feil modell. Jeg prøvde også å kjøpe en tanks til der, men de andre bare bøy over meg hele tiden. Det må selges enorme mengder tanks der på Netthandelen. Når du nå får en hel stridsvognbataljon, kan du jo putte IR i dem. Men det første er vel kanskje bedre elektronikk, så det blir bedre å kjøre dem. Trinnløs fart og styring. S&S kan du jo også ettermontere. Men jeg hadde gitt blaffen i røyken. Vis flere bilder etterhvert!
                              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Droid View Post
                                Ja da får du endelig begynt å kjøre. Det er vel billigste og enkleste modell man får kjøpt på netthandelen. Men det er jo synd de leverte feil modell. Jeg prøvde også å kjøpe en tanks til der, men de andre bare bøy over meg hele tiden. Det må selges enorme mengder tanks der på Netthandelen. Når du nå får en hel stridsvognbataljon, kan du jo putte IR i dem. Men det første er vel kanskje bedre elektronikk, så det blir bedre å kjøre dem. Trinnløs fart og styring. S&S kan du jo også ettermontere. Men jeg hadde gitt blaffen i røyken. Vis flere bilder etterhvert!
                                Hadde forhåndsladet 4 batterier, slik at jeg fikk testa Tanksen, og det var morro det.

                                Skal bli veldig spennede å se hva jeg får i posten imorgen, venter ihvertfall en M41A3 Bulldog.
                                Vurderer også å kjøpe meg hjelm, kan jo være kjekt å ha det

                                Jeg blir kanskje sittende igjen med en Tanks for mye,men jeg får se hvordan det blir
                                Last edited by sentralfyr; 23 April 2009, 07:57.
                                Rittmeister (Utnevnt av Droid)
                                Sentralfyr

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X