DA!!!
Omsider kom Tiger'n min til Narvik.. Bestilt den 4. juni, ankom Narvik 18 juni.. Det gikk fort fra Tyskland til Oslo. Bare 5 dager. Og fra Oslo og hit 2 dager. Resten av tiden har den ligget på toll lageret på Gardermoen. Måtte ringe og etterlyse den. Da hadde de enda ikke rotet seg til å sende meg melding om at den var der.. Grrrrr.
Men nå er den da endelig her. Pakket den ut som en liten guttunge på juleaften. Satte batteriet på lading og tok tanksen i nærmere øyensyn. Såg fin ut den. Etter en time klarte jeg ikke å vente lenger.. Dette monstret måtte prøves. Inn med batteriet (når man etter MYE leting og knoting for å få åpnet tanksen endelig finner den godt gjemte knappen) og på med fjernkontrollen og hovedbryter. Men hva skjer? Jo, den står og hakker frem og tilbake. Uansett hva man gjør med stikka, så gjør Tiger'n som den selv vil. Og akkurat nå, så vil den bare hakke frem og tilbake.. Så, av med lokket og studere innmaten. Der finner jeg 2 løse ledninger og 2 løse transistorer (eller hva de nå heter som er loddet på motoren). Loddes på plass og testes uten overdelen tilkoblet.. JIPPI!!!! Alt fungerer fint som F..... På med overdelen og prøver igjen. Men da begynner den bare på nytt med å hakke frem og tilbake. Av med overdelen igjen. Prøver på nytt med overdelen av men tilkoblet... Hakker fremdeles. Begynner å koblet fra ledninger mellom undervogn og overdel. Finner ut at en kontakt er satt på feil plass. Nå fungerer den endelig som den skal.
Noen timer senere tar jeg frem kameraet og tar noen bilder av Tiger'n. (Bildene kan sees i profil albumet)
Det slår meg da at for den prisen, så burde det ikke være så mye å sette fingeren på. Men jeg syns at deksler skal ikke stå å gape og det skal ikke være så stort åpenrom mellom undervogn og overdel. Release knappen for å åpne tanksen er feilplassert spør du meg.. Ser for meg at den er veldig utsatt for sand og skitt når man kjører utendørs.
Alt i alt får den 6 av 10 mulige poeng av meg.
Omsider kom Tiger'n min til Narvik.. Bestilt den 4. juni, ankom Narvik 18 juni.. Det gikk fort fra Tyskland til Oslo. Bare 5 dager. Og fra Oslo og hit 2 dager. Resten av tiden har den ligget på toll lageret på Gardermoen. Måtte ringe og etterlyse den. Da hadde de enda ikke rotet seg til å sende meg melding om at den var der.. Grrrrr.
Men nå er den da endelig her. Pakket den ut som en liten guttunge på juleaften. Satte batteriet på lading og tok tanksen i nærmere øyensyn. Såg fin ut den. Etter en time klarte jeg ikke å vente lenger.. Dette monstret måtte prøves. Inn med batteriet (når man etter MYE leting og knoting for å få åpnet tanksen endelig finner den godt gjemte knappen) og på med fjernkontrollen og hovedbryter. Men hva skjer? Jo, den står og hakker frem og tilbake. Uansett hva man gjør med stikka, så gjør Tiger'n som den selv vil. Og akkurat nå, så vil den bare hakke frem og tilbake.. Så, av med lokket og studere innmaten. Der finner jeg 2 løse ledninger og 2 løse transistorer (eller hva de nå heter som er loddet på motoren). Loddes på plass og testes uten overdelen tilkoblet.. JIPPI!!!! Alt fungerer fint som F..... På med overdelen og prøver igjen. Men da begynner den bare på nytt med å hakke frem og tilbake. Av med overdelen igjen. Prøver på nytt med overdelen av men tilkoblet... Hakker fremdeles. Begynner å koblet fra ledninger mellom undervogn og overdel. Finner ut at en kontakt er satt på feil plass. Nå fungerer den endelig som den skal.
Noen timer senere tar jeg frem kameraet og tar noen bilder av Tiger'n. (Bildene kan sees i profil albumet)
Det slår meg da at for den prisen, så burde det ikke være så mye å sette fingeren på. Men jeg syns at deksler skal ikke stå å gape og det skal ikke være så stort åpenrom mellom undervogn og overdel. Release knappen for å åpne tanksen er feilplassert spør du meg.. Ser for meg at den er veldig utsatt for sand og skitt når man kjører utendørs.
Alt i alt får den 6 av 10 mulige poeng av meg.
Comment