Unconfigured Ad Widget
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
En liten tur i snø'n
Collapse
X
-
En liten tur i snø'n
Last edited by maxmekker; 10 February 2010, 10:02.Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 ETags: None
-
Coolt med lyder og denslags. men hvordan er motorene på disse?
Er de proporsjonale? Synes nemlig at fart/styring var veldig "kantete".
Funker det å sette opp expo på begge deler kanskje?
Blir vel litt mer realistisk da.Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
- NiceShot.no
Comment
-
Hvis de er av nyere modell er styring proposjonal. Man kan ta en laang rolig sving. Eldre (dårligere elektronikk) er "kantete". Motorer er ok, man får raske og trege. De trege gir mere realistisk fart.Originally posted by xilian View PostCoolt med lyder og denslags. men hvordan er motorene på disse?
Er de proporsjonale? Synes nemlig at fart/styring var veldig "kantete".
Funker det å sette opp expo på begge deler kanskje?
Blir vel litt mer realistisk da.
Aner ikke hva expo er.Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....
Comment
-
Exponential Adjustment kan gjøres på de fleste over middels radioer.
Da kan man lage en kurve på gass/sving for å jevne ut bevegelsene.
Her er manualen til 4PK f.eks. Sjekk side 55 og 56
Dette burde hjelpe litt for ikke å få så "statiske" bevegelser
Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
- NiceShot.no
Comment
-
Originally posted by xilian View PostExponential Adjustment kan gjøres på de fleste over middels radioer.
Da kan man lage en kurve på gass/sving for å jevne ut bevegelsene.
Her er manualen til 4PK f.eks. Sjekk side 55 og 56
Dette burde hjelpe litt for ikke å få så "statiske" bevegelser
Radio utsyret til Heng Long er ikke så avansert. På de eldre modellene var det 2 hastigheter; Rask og raskere. Det kom ikke med krystaller, men med 3 forhåndsinnstilte frekvenser; A,B,C.
Til venstre på bildet ser du hele elektronikken på min M41A3 Bulldog standard versjon. Uten røyk og lyd.sigpic| Tiger 1 Late version | CopterX 450 | P51-Mustang | Cessna Skylane 182 |
Comment
-
De lysa er orginale dem. Skulle vel egentlig vært blendet ut litt, slik at de ser ut som stridslys.
Ser han sliter litt med høyre girkasse og det er litt vel høy "skvike" lyd på den.
Man har ingen mulighet til å stille expo på en Heng Long. Det er billig elektronikk i dette. Den er såklart mye bedre fra versjon "Smoke & Sound" som da er jevner flyt på gassen. Men det blir jo aldri som om du hadde en ordentlig sender.
Morro da. Håper jeg skal få i gang min egen snart.
Skjønner du bare måtte ut og teste.Last edited by NoBrainer; 10 February 2010, 09:11.Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Comment
-
Hm. Jeg ser problemet med å gjøre så mye med radio-innstillinger nå ja
Jeg er også mektig imponert over lysa.. er jo reine stadionlampene det derTom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
- NiceShot.no
Comment
-
Den er ikke så god å kjøre som leoparden min var kan man si. Den var super fin på svingen, men dette kan jo ikke sammenlignes seff. Den hadde 2 stk 540 motorer og jeg hadde en god radio på den også.
Men denne tanksen kjøpte jeg brukt for 500 spenn, så den er kjørt litt.
Tror det er litt 'dø gang' på stikka også, samt at den ene motoren/siden, går litt raskere en den andre siden, om dere skjønte det,(litt trang girkasse) Så får å få den til å gå rett frem så må jeg hele tiden korigere litt på stikka den ene veien.
Skulle ønske det gikk an å få brukt DX7 radion på denne.
Håper det blir bedre med en 3/1 kasse, metall lower hull og metall belter. Kanskje noen andre motorer er tingen også, noen som er litt sprekere, så man slipper å å gi fult utslag før det skjer noen ? , så man slipper den 'hoppete kjøringen'
Lysene er orginalt, altfor sterke synes nå jeg da, men sånn er det.
Kanskje det er batteripakka som gjør det, nosram 1600 racing pakke
Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E
Comment
-
Heng Long tanks leveres med stikkekontroll. Den høyre, når den føres fram går tanksen framover. Tar man stikka litt til høyre i tillegg, svinger den sakte mot høyre osv. Her må jo da elektronikken sørge for å gi mere strøm til den ene motoren enn den andre. Tar man stikka helt til høyre får man såkalt superspinn. Da vil venstre belte gå for fult framover, mens høyre belte går for fult bakover. Og omvendt. Krever litt trening å få dette til å gå glatt. I tillegg bruker man venstre stikke, ofte samtideg, til å rotere tårnet, heve og senke kanonen og til å skyte kuler med. I tllegg til det har man noen knapper. En for å skyte med lyd og rekyl og en for å skyte med maskingeværet.
Så det kan noen ganger virke som man kjører litt kantete. Det er nemlig ikke SÅ lett å kjøre i slake rolige svinger framover og kanskje skyte samtidig. Bør prøves. Kjøp dere en tanks!!!
Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....
Comment
-
Har aldri likt superspin, det er en funksjon jeg syntes burde vært "disablet" på en måte.Mange 1:1 tanks klarer dette, men med resultat i at belter ikke alltid sitter på.
Men hadde det vært en lydmodul, og servo'r til tårn/løp og esc til fart, så hadde det vært et mye bedre produkt. Da kunne man byttet ut til det man ville.
Men pytt pytt. Er jo litt morsomt for det da.Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Comment
-
Helt enig. Printplate og RX18 er vel gammeldags. Men måtte vel hatt 2 esc da, og styring av et belte på hver stikke? Da kunne man ihvertfall hatt skikkelig kontroll på fart og sving.Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Unconfigured Ad Widget
Collapse

Comment