Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gamle nikko biler, noen som har?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    husker broren min sin Nikko camaro, den er godt brukt gikk i arv fra broren min til meg, har høy og lavgir og greier.. har denne stående hos foreldrene mine i kjellern.

    bilde av en slik bil (ikke min)


    plejmo
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

    Comment


    • #32
      Klarer ikke finne bilen som jeg hadde for noen år tilbake, hadde spart i et halvt år. Den kosta da 1500 kr og jeg var jo selvfølgelig en glad 10 åring (eller yngre) Men nå har den blitt kasta under flytting ...
      DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
      sigpic

      Comment


      • #33
        Har et par forskjellige på lur.
        En sånn gullfarga nikko hilux med 4wd og vinsj! Du flipper en bryter, så styrer du vinsjen med fjernkontrollen.
        Har likedane hjul som de store på hiluxen der. Nesten ikke brukt.
        Så har jeg en sånn liten gul buggy sak de hadde med 4wd og sånn turbo på fjernkontrollen da.

        Er vel flere... en hvit Nikko båt, sånn speedbåt, den er i eska og bare vært brukt sånn 3 ganger.

        Send pm dersom du har lyst å ta en titt.

        Comment


        • #34
          Originally posted by Bison View Post
          Bakdekkene er helt blankslitte av mange års bruk og en av felgene har sprukket. Bilen går enda, men det er bare ett tidsspørsmål før gummien er helt borte fra bakdekkene. Nikko har ikke lenger bakhjul til denne gamle bilen. Tenkte derfor jeg skulle høre med dere "guruer" her inne om dere vet hvordan det eventuelt kan skaffes
          Jeg har originale for og bakdekk til denne, jeg kasta min slik for ti år siden pga "teknisk svikt", men da sparte jeg dekkene. Send pm.

          Comment


          • #35
            Tok turen hjem til foreldrene mine i sommer hvor jeg tok frem min Ford Ranger 4WD(Sandy Bully), Frame Buggy Thunder Eagle og den eminente Bison F10'en. Alle sammen virket etter nærmere 20 år uten bruk...
            Jeg tenkte jeg skulle poengtere at Bison F10'en ikke kommer nært 60 km/t grensen(man blir kanskje litt drevet med, tror den kommer rundt 30-35 km/t som kanskje virket som 60 km/t for 20 år siden.
            Ser selv at bakhjulene begynner å bli slitt men Tamiya's Grasshopper/Frog/Hornet'etc. skal kunne bruke samme hjul så du har ingen problemer med å finne nye hjul på ebay(her får du kjøpt gummien løst eller komplett ferdigsett med både for og bakhjul - koster ca. 200 kroner eks. frakt).
            Jeg måtte bestille nytt batteri og dro på med et 7.2v 4200 mAh hvor det originale var vell på 1200-1300 mAh. Er det noen som vet om dette kan skade motoren/girboksen at den blir kjørt mye lengre enn det originale batteriet skulle tilsi? Jeg merker at motoren blir veldig varm etter at den blir kjørt så lenge men mener den ble det før i tiden med det gamle batteriet(det står tom. på motoren "don't touch heated motor").

            Comment


            • #36
              eg reddet min fars Nikko Turbo Bandit da mamma hadde funnet den på loftet og sa det var søppel, og hadde bestemt seg for og kaste den..

              o
              g eg husket att dette var den einaste radiostyrte bilen eg aldrig hadde fått lov til og kjøre..

              Comment


              • #37
                det er vell ingen som har den svarte produktkatalogen til NMI/Nikko fra åttitallet? Hvis det er noen så kunne jeg tenkt meg en kopi i pdf format...

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Esh6 View Post
                  det er vell ingen som har den svarte produktkatalogen til NMI/Nikko fra åttitallet? Hvis det er noen så kunne jeg tenkt meg en kopi i pdf format...
                  Jeg har

                  Skal ta et tak og prøve å få scanna den inn snart.. Det blir bare nedprioritert stadig vekk :/

                  Comment


                  • #39
                    husk å gi beskjed når du har fått scannern i gang.

                    Comment


                    • #40
                      Will do.. Brukte en time i et forsøk igjen igår, til ingen nytte..

                      Men det blir, en dag

                      Comment


                      • #41
                        Jeg har Nikko kataloger fra 84' eller 85' og til 94' tror jeg hvis det trengs flere scan i fremtiden...

                        Therkildsen har på forumet hadde en Bison F10 som gikk gjennom krig og tilbake i begynnelsen av 90 tallet, selv kjørte jeg Hornet..


                        Hvis noen er på leit etter en Bison F10 så har jeg en jeg vil bli kvitt, noen få mangler men fullt brukbar, følger med orginal eske og sender...
                        Masse Tamiya...... DX3.0
                        http://www.norcc.com/

                        Comment


                        • #42
                          Hva snakker vi om slags pris på Bison?

                          Comment


                          • #43
                            Har selv Bison F10 men den skulle jeg aldri ha solgt...Den kostet vell nærmere 2 000 på 80 tallet så du burde grave dypt i lommene for den, haha.

                            Caprinut: HVis du har mulighet å få scannet de Nikko katalogene fra åttitallet så hadde det vært sykt bra.

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X