Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher Procat-89 Rebuilding 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schumacher Procat-89 Rebuilding 2011

    Her er min Schumacher Procat som jeg kjøpte i -89 (mener jeg) på Small Size, etter å siklet lenge i kataloger på gliset. Her gikk alle sparepengene mine...

    Når jeg kjøpte den hadde jeg fra før en Yokomo Yz-10 Super Dogfighter (Yz-870c) med overlegne kjøreegenskaper og Procat fikk dessverre ikke all verden kjøretid, selv om det selvfølgelig ble noe.

    Bilen solgte jeg etterhvert til min bror, hos han har den stort sett stått på hylla.

    I høst bygde jeg en Yokomo Mr-4bc (har fortsatt igjen 3-4.stk'r av) til han og fikk byttet tilbake cat'n.

    Nå bygger jeg den på nytt og planen er vel å sette inn et børstesett å kjøre den litt på kunstgress til sommer'n.

    Bilen er rå, men ikke spes lite jobb å skru når noe ryker i drivverket.
    Mulig jeg bygger den gradvis/delvis om til Bosscat etterhvert, da blir det vel evt ett børsteløst sett i den.

    Her er noen bilder:























    Ellers så gjennstår det å bytte nedre bærearmer bak, de som sitter på nå er Lazer zx-armer som er noe lengre men mye mer solide. Skal monteres orginalt eller Bosscat.
    Last edited by arnefles; 23 March 2011, 10:37.

  • #2

    Sliten diff.

    Trustlager






    Katten Chelsea ville være med...


    Tipper dette er gammel motorolje fra fatter'n...


    Litt tilpassing.


    Min første radio, Sanwa Dash R2, kjøpt på Norwegian Modellers i Tønsberg.

    Novak T4 og Reedy 15t fra Small Size.
    Last edited by arnefles; 23 March 2011, 10:38.

    Comment


    • #3

      Inn med vet-ikke-hva...?

      Felger fra England og Schumacher mini-spike, klar for kunstgress til sommer'n.




      Deleesken til Cat'n, har også orginal eske liggende.



      Nytt body fra Canada ankommet, skal lakkes i orginale farger i løpet av våren.

      Comment


      • #4
        Åååh, når det gjelder rc, så er jeg kraftig angrepet av nostalgi. Flott dokumentert med gode bilder! Kjørte endel Cat, men skruene og den tungskrudde drivlinjen var årsaken til at jeg sluttet å kjøre Cat Men man fikk vel carbon chassier til disse, kanskje det går an å få tak i?? Bilen din hadde kledd det, så jo rimelig strøken ut etter gjenoppbyggingen!
        Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford

        Comment


        • #5
          Skjønner den med drivverk, forferdelig jobb å skru på!

          Ser det er pop bil på oople og finnes rå utgaver, får se hva det blir til. Burde kanskje heller bare sette den på hyllla strøken og heller kjøre Yz-10 eller Lazer'n jeg har i stedet,de er lettere å skru på iallefall-he he.

          Er jo så små tenner (64p?) på beltet også, spørs om det vil holde noe særlig...

          Comment


          • #6
            Ser forøvrig de har div. carbon til denne bilen på fibre-lyte. Vi får se hva det blir til-he he.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X