Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sandnes rc båtklubb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by harald1966 View Post
    Post noen bilder etterpå er du grei!
    Me e der for å kjøra båt
    MVH

    Rudi Arnesen

    Comment


    • #47
      På Sæbyvannet er det noen som fint greier å kombinere båtkjøring med litt bildeknipsing.

      Tror helt sikkert Eirik er i stand til det samme

      Comment


      • #48
        Originally posted by Øyvind! View Post
        På Sæbyvannet er det noen som fint greier å kombinere båtkjøring med litt bildeknipsing.

        Tror helt sikkert Eirik er i stand til det samme
        Det har jeg også gjort før. Ergo ikke mange bilder av mine båter i aksjon ...
        Kanskje jeg kan få lurt noen andre til å håndtere kameraet mitt slik at båtene mine også kan bli festet på film. Vi får se.
        Eirik Engevik (1972)
        www.etracingteam.com | www.srcbk.org

        Comment


        • #49
          Originally posted by Øyvind! View Post
          På Sæbyvannet er det noen som fint greier å kombinere båtkjøring med litt bildeknipsing.

          Tror helt sikkert Eirik er i stand til det samme
          Det var en spøk
          MVH

          Rudi Arnesen

          Comment


          • #50
            Dette er et seriøst forum Rudi
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • #51
              Originally posted by harald1966 View Post
              Dette er et seriøst forum Rudi
              ja eg har merket det
              MVH

              Rudi Arnesen

              Comment


              • #52
                I dag var det fint på Ålgård med masse sol og 13 grader.
                Det var desverre flere som hadde meldt avbud grunnet sykdom slik at vi var kun 3 personer.
                Dagen startet med hydrovær, svært stille så vi fikk kjørt litt 45 riggere, men skiftet etterhvert til typisk V-bunnsvær, så det var DF og Cola båt som gjaldt.
                Vi satser på kjøring igjen på førstkommende Onsdag kl 1800, håper folk er friske til da og håper så mange som mulig tar turen og blir med.
                MVH

                Rudi Arnesen

                Comment


                • #53
                  På Onsdag var det mange som tok turen til ålgård, svært hyggelig.
                  Vi satser på ny kjøring til helgen, og for undertegnede sin del blir det fra kl 1400 og utover
                  MVH

                  Rudi Arnesen

                  Comment


                  • #54
                    Kommer det noen bilder på klubbsidene snart?
                    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                    sigpic
                    For n'te gang Sofus, trykk F5...

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by harald1966 View Post
                      Kommer det noen bilder på klubbsidene snart?
                      Klubbsidene er ikke oppegående ennå.
                      Legger ut evt. bilder på mitt egen wedside. Var oppe på onsdag for å dra i gang DF'en men motoren var ikke helt på min side. Ingen start, la merke til at coilen tok borti svinghjulet hele runden. Så nå er motoren vært ute og blitt justert, må bare få skrudd den fast igjen. Håper det var det som skulle til.
                      Eirik Engevik (1972)
                      www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                      Comment


                      • #56
                        Har du sjekket om du har gnist på pluggen?
                        Jeg har en coilbrakett fra BH Hanson, og denne leder ikke strøm. Altså mangler coilen jording.
                        Vi slet også med å få start før vi fikk jordet coilen. Etterpå ble alt så meget bedre

                        Comment


                        • #57
                          Jo, det var gnist. Men, det skal jo være 0.3mm klaring mellom coilen (den rød) og svinghjulet. I mitt tilfelle var den klaringen negativ ....
                          Eirik Engevik (1972)
                          www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                          Comment


                          • #58
                            Vi satser på at Eirik har fått gang på motoren og satser på kjøring på Ålgård førstkommende søndag.
                            Vi kan med fordel starte litt sent på dagen, eks kl 1400 da værgudene ( vind) viser seg bedre ut over ettermiddagen.
                            Håper så mange som mulig stiller opp, muligens kan vi lokke frem formannen slik at han får testet Don Pinckert utriggeren med CMB 90.
                            Det blir fart og spenning, møt opp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                            MVH

                            Rudi Arnesen

                            Comment


                            • #59
                              Vi satser på båtkjøring på Ålgård 18 Mai, kl 1400.
                              MVH

                              Rudi Arnesen

                              Comment


                              • #60
                                Fin dag på vannet, dog det begynte med regn og hagl så det så litt mørkt ut. Men, etter en halv time var bygene vekk.

                                Fikk endelig start på DF'en etter at avstanden mellom coil og svinghjul var justert inn til riktig avstand. Båten gikk bra i vannet og ser ut til å være godt balansert . Sleit litt med å få start på motoren andre gangen, men den kom til slutt. Turtelleren logget av en eller annen grunn ikke det den skulle, så der må jeg gjøre en sjekk. Trustlageret i hekken ble også spist opp av en eller annen grunn ... vet ikke hvorfor. Har ikke skjedd før på Cosmic'en.

                                Ettersom de nye båtene mine er satt opp med Futaba FASST som default ble det også testet i dag i samme slenger. Kan ikke si annet enn at det fungerte helt utmerket, ingen signalfeil eller andre problem overhodet.

                                Har lagt ved noen stillbilder.
                                Attached Files
                                Eirik Engevik (1972)
                                www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X