Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sandnes rc båtklubb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Det blir kjøring på Ålgård kommende søndag fra 14:00 og utover.
    Eirik Engevik (1972)
    www.etracingteam.com | www.srcbk.org

    Comment


    • #77
      Kjøring på Ålgård

      Kjøre på Ålgård i 1700 tiden og utover.
      I dag bler det testing av twin 90 hydro pluss en del annet.
      Håper mange tar turen.
      MVH

      Rudi Arnesen

      Comment


      • #78
        Originally posted by eirik72 View Post
        Jeg har planer, men har litt vanskelig med å slippe hjemmefra. Er "delvis" ute i pappaperm så da sliter jeg med å finne barnepass for minsten de to dagene jeg evt. må ta "fri". Helsen har også vært som en jojo de siste 6 ukene, så jeg har også gått sykemeldt. Så ettersom NC2 ville vært mitt første race tar jeg ikke sjangsen ...
        Vi satser på å kommer sterkere tilbake på NC3.

        Er ellers fornøyd med DF'en. Holder på å teste div. propeller og ligger foreløpig på rundt 85 kmt med en PS 6518/3. More to come! Thrustlagrene blir fremdeles spist i jevn takt uten at jeg vet hvorfor. Vurder å gå over til rund flex slik som på Lazeren. Nå må jeg bare bli ferdig med Lazer og konvertere de to båtene over til el. starter. Gidder ikke dra i snoren mer.
        Snakk med Orbit`n han har ett thruste lager sett fra Octura( ca 30 kr) det består av 2 stk herdede skiver og 2 stk hardplast skiver har brukt dette settet på mine 35cc båter og de holder i årevis.
        Martin Holst (1967)
        www.mhrcboats.piczo.com
        Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

        Comment


        • #79
          Originally posted by Rudi Arnesen View Post
          Kjøre på Ålgård i 1700 tiden og utover.
          I dag bler det testing av twin 90 hydro pluss en del annet.
          Håper mange tar turen.
          I dag var det perfekt på Ålgård. Det startet med små bølger på noen cm og ble nesten speil på slutten av kvelden, fint vær hadde vi også.
          Dette til tross var det kun Eirik og jeg som var der.
          Eirik sin DF går nå utrolig bra, stødig som bare fa......... Han ligger ørlite under 90 km/t og dette med HR oppsett. Selv når vi har kjørt i bølger virker båten hans kanonstødig, han har gjort meget bra arbeid med måten han har satt opp båten på.

          Jeg skulle prøve twin i dag, ja les prøve, tenker heller vi sier 20 meter stafett hver gang.
          Nye ustartede 91HR motorer + en haug med annet uprøvd.
          Når jeg fikk båten til å gå til slutt viste det seg at jeg har gjort all kjøringen uten kjøling, slangene hadde hoppet av inni båten antakelig på første turen.
          Når jeg omsider fikk kjørt et par runder var det brå stopp på høyre motor.
          I kampens hete hadde jeg glemt å fylle fuel under alle forsøkene mine.
          Båten gikk rimelig greit og fort de 2 rundene jeg kjørte.
          Når jeg hadde fått inn båten etter dette var klokka mange og det begynte å regne.

          Vi satser på ny kjøring til Søndag i 14 tiden. Da skal twinen få kjørt seg
          MVH

          Rudi Arnesen

          Comment


          • #80
            Originally posted by Martin Holst View Post
            Snakk med Orbit`n han har ett thruste lager sett fra Octura( ca 30 kr) det består av 2 stk herdede skiver og 2 stk hardplast skiver har brukt dette settet på mine 35cc båter og de holder i årevis.
            Har fikset problemet, så nå er alt ok. Har brukt de skivene fra Orbit (og Octura) selv før.
            Eirik Engevik (1972)
            www.etracingteam.com | www.srcbk.org

            Comment


            • #81
              Ellers gikk det bra i dag på vannet. Det kunne dog vært litt mer folk . DF'en går fint og stødig. En del propeller ble testet. Fikk dratt den opp i rundt 88kmt med en X470/3 fra Andy Brown. Skulle gjerne hatt noen flere båter på vannet for å få testet den opp mot flere samt bølgene som da genereres.

              Twin'en til Rudi kom til sider "opp på vannet". Blir spennende å se når den hyler avgårde. Fikk selv en fin bøtte med vann i støvlene under den ene sjøsettingen

              Satser på mer testing og justering til søndagen.
              Eirik Engevik (1972)
              www.etracingteam.com | www.srcbk.org

              Comment


              • #82
                kjøring i morgen

                Vi satser på kjøring på Ålgård i morgen 2 Juli kl.1730 og utover.
                ALLE er hjertelig velkommen.
                MVH

                Rudi Arnesen

                Comment


                • #83
                  Her er en liten videosnutt fra forrige søndag på Ålgård, filmet av Rudi.

                  YouTube - Delta Force 90

                  Evt. bedre kvalitet kan lastes ned på http://www.etracingteam.com/?page_id=15
                  Eirik Engevik (1972)
                  www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                  Comment


                  • #84
                    Da var vi i gang igjen etter ferien.
                    Jeg kjørte ikke selv i dag ettersom de ligger i dokk for rep. pga. av en liten dive. Fikk dermed tid til å ta noen bilder og litt video. Det var flere nyskjerrige innom i dag noe som forhåpentligvis kan resultere i flere medlemmer på sikt. Relativt flatt vann i dag så både hydroene og DF'en hadde gode forhold.

                    Har lagt ved noen bilder fra dagens kjøring. Evt. video må redigeres først

                    Vi håper at været er bra til uken. Det ser dog litt mørkt ut på onsdag, men helgen ser bra ut. Da blir det full fart på kjøreplassen. Så er det flere på Nord-Jæren som driver med RC speed båt er det bare å ta turen innom.
                    Attached Files
                    Last edited by eirik72; 9 August 2008, 22:44. Reason: La til litt mer info
                    Eirik Engevik (1972)
                    www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                    Comment


                    • #85
                      Det blir kjøring i morgen (søndag) på Ålgård fra 14:00 og utover.
                      Eirik Engevik (1972)
                      www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                      Comment


                      • #86
                        Vi var ett par som var oppe og kjørte i dag. Selv fikk jeg etterlengtet endeliog testet Lazer 45'en. Prøvde kun med scoop cowling i dag selv om det flate vannet nok skrek etter offshore cowlingen. Fikk kun kjørt igjennom èn tank, men den virker veldig stabil og håndterte banen og sjøen bra. Ikke mye bølger i dag, nesten flatt vann noe Lazer'en ikke er best på. Merket at den plukket opp fart etterhvert som det ble generert mer bølger. Klokket den inn på 87.5 km/t med en PS 6717/3. Flere propeller vil bli testet bl.a. de nye alu. propene til Andy Brown.

                        Legger ved ett par bilder.
                        Attached Files
                        Eirik Engevik (1972)
                        www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                        Comment


                        • #87
                          Kommer det noen fra Sandnes RC Båtklubb på NC3 i Bergne eller noen av de andre rundene iløpet av året, da?
                          I`m BACK!

                          Comment


                          • #88
                            Mener at det var 2 paameldinger inne saa langt fra Sandes klubben....

                            ...
                            Stein Tumert N-217
                            Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                            CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                            Comment


                            • #89
                              Jeg skal også melde meg på, evt. blir det kanskje en til.
                              Eirik Engevik (1972)
                              www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                              Comment


                              • #90
                                Kjøring på Ålgård førstkommende onsdag kl 1800 og utover.
                                Det blir kjøring med Twin 90 hydro.
                                MVH

                                Rudi Arnesen

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X