Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sandnes rc båtklubb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Båten ser fin ut Eirik!
    Du får legge ut noen flere bilder etterhvert.
    Har vært ute og kjørt litt idag jeg også, men har ikke satt inn CC Racing motoren ennå.
    Fin dag her også, med litt over 30 grader idag.

    Har noen fra klubben meldt på til NC-1?
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • #62
      Det ligger noen flere bilde under http://www.etracingteam.com/?page_id=14&g2_itemId=310

      Det er ingen her som har meldt seg på NC1. For min del trenger jeg litt mer testing. Vurderer sterkt NC2, men ettersom jeg er hjemme i pappaperm må fruen ta fri fra jobben for å passe minsten. Så vi får se hva vi får til.
      Eirik Engevik (1972)
      www.etracingteam.com | www.srcbk.org

      Comment


      • #63
        Det blir båtkjøring på Ålgård fra ca. 17:30 og frem til ca. 20:00 i dag.
        Eirik Engevik (1972)
        www.etracingteam.com | www.srcbk.org

        Comment


        • #64
          Nok en fin dag på vannet. Båten går bra og jeg fikk i går testet ett par nye propeller. Trustlagerne mine blir fremdeles spist i et bankene kjør, men det ordner seg vel til slutt. Synes også motoren er litt treng å få i gang, så jeg må jobbe litt med startprosedyren min. Vurderer dog sterkt å gå over til el. starter.


          Vi fikk overraskene besøk av Helge S. fra SMBK, meget hyggeligt.

          Ellers var det en BlackJack catte på vannet, samt DF med CMB og Hydro. Rett og slett en fin dag/kveld.
          Eirik Engevik (1972)
          www.etracingteam.com | www.srcbk.org

          Comment


          • #65
            Er det thrust-lagrene(skivene) eller strutlagrene?
            Ring Orbit, han har begge deler.
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • #66
              Det er thrustskivene, har foreløpig nok. Jobber med å løse saken.
              Eirik Engevik (1972)
              www.etracingteam.com | www.srcbk.org

              Comment


              • #67
                Herlig kveld på Ålgård.

                Hadde en tur innom Ålgård onsdag kveld for å se om det var noe aktivitet . Det var der til gangs. Nydelig vær , hyggelige folk og meget god stemning. Fikk gleden av å treffe Rudi og Erik samt noen stykker til. Rudi luftet sin hydro 15 cc , går noe aldeles forferdelig fort !!! Flott båt var det au !! Erik stilte med en meget pen Delta force som også var hissig. Han blir en å se opp for. Det var et flott kjørevann med meget sentral beliggenhet. Er sikker på at denne klubben kommer til å bli stor bare folk i og rundt Stavanger /Sandnes blir klar over dette. Jeg likte å se at de som var der hadde glede av å dele erfaring og bidra med hjelp til de som ønsket det. Slikt blir det bra miljø av
                Jeg skal iallefall ta med båten neste gang jeg skal til de traktene og kose meg med litt god gammeldags 'villmanskjøring'
                Må bare huske å polere båten godt i hekken så de får noe pent å se på når de kommer etter meg .
                Håper og at flere av dere i Sandnes RC klubb tar turen til Vatnebuvann så snart det byr seg en anledning , f.eks. 14-15 juni !!
                2 fast 4 U - kanskje.....

                Comment


                • #68
                  Kjøre tider

                  Hei

                  Når er det egentlig det kjøres der ute.. Er det noen fast tider noen dag, eller er det sporadisk..

                  Tenkte meg ut på Lørdag.. Trenger hjelp med motoren... Får den ikke til... Får jeg den til blir det nok mer aktivitet for min del.

                  Håper noen kan hjelpe meg med motoren..

                  Mvh
                  Asgeir Kinn
                  Asgeir Kinn 1979
                  RRR - RB - 4PK

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by snappy79 View Post
                    Hei

                    Når er det egentlig det kjøres der ute.. Er det noen fast tider noen dag, eller er det sporadisk..

                    Tenkte meg ut på Lørdag.. Trenger hjelp med motoren... Får den ikke til... Får jeg den til blir det nok mer aktivitet for min del.

                    Håper noen kan hjelpe meg med motoren..

                    Mvh
                    Asgeir Kinn
                    Det er i utgangspunktet satt opp tre kjøredager, onsdag 16-20, lørdag 09-20 og søndag 13-18. Ettersom klubben pr. i dag er liten er det greit å ha noen faste tiden slik at det er mulighet for å treffe andre medlemmer ved kjørevannet. Vi pleier også å gi beskjed via SMS til de andre medlemmene når vi tar turen oppover. Det andre er for å unngå at det blir kjøring til "alle døgnets tider" og dermed dra på seg evt. klager. Nå er det ikke mange som bor inntil vannet, men det er ikke noe poeng å strekke strikken. Kjørevann er det ikke akkurat lett å få tak i, så vi må ta vare på det vi har.

                    Ellers, for å svare på spørsmålet .....
                    Jeg hadde tenkt å ta turen oppver i helgen, enten lørdag eller søndag eller begge dager. Vi får se været litt ann. Nå vet jeg ikke hvilken båt du har eller motor, men er det nitro er det dessverre ikke mye jeg kan bidra med ettersom jeg holder på med bensinmotorer. Da må nok Rudi stille opp med sin erfaring.
                    Eirik Engevik (1972)
                    www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                    Comment


                    • #70
                      Er det ingen fra klubben som skal kjøre NC-2 i Arendal denne helgen?
                      Syns å huske at du Eirik hadde visse planer?
                      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                      sigpic
                      For n'te gang Sofus, trykk F5...

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by harald1966 View Post
                        Er det ingen fra klubben som skal kjøre NC-2 i Arendal denne helgen?
                        Syns å huske at du Eirik hadde visse planer?
                        Jeg har planer, men har litt vanskelig med å slippe hjemmefra. Er "delvis" ute i pappaperm så da sliter jeg med å finne barnepass for minsten de to dagene jeg evt. må ta "fri". Helsen har også vært som en jojo de siste 6 ukene, så jeg har også gått sykemeldt. Så ettersom NC2 ville vært mitt første race tar jeg ikke sjangsen ...
                        Vi satser på å kommer sterkere tilbake på NC3.

                        Er ellers fornøyd med DF'en. Holder på å teste div. propeller og ligger foreløpig på rundt 85 kmt med en PS 6518/3. More to come! Thrustlagrene blir fremdeles spist i jevn takt uten at jeg vet hvorfor. Vurder å gå over til rund flex slik som på Lazeren. Nå må jeg bare bli ferdig med Lazer og konvertere de to båtene over til el. starter. Gidder ikke dra i snoren mer.
                        Eirik Engevik (1972)
                        www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by snappy79 View Post
                          Hei

                          Når er det egentlig det kjøres der ute.. Er det noen fast tider noen dag, eller er det sporadisk..

                          Tenkte meg ut på Lørdag.. Trenger hjelp med motoren... Får den ikke til... Får jeg den til blir det nok mer aktivitet for min del.

                          Håper noen kan hjelpe meg med motoren..

                          Mvh
                          Asgeir Kinn
                          Jeg satser på både lørdag og søndag.
                          Hjertlig velkommen skal du være
                          MVH

                          Rudi Arnesen

                          Comment


                          • #73
                            Det blir ikke kjøring i morgen (lørdag) på Rudi og meg. Vi statser dog på søndag.
                            Eirik Engevik (1972)
                            www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                            Comment


                            • #74
                              Da satser vi på kjøring på søndag, jeg skal prøve å komme, men det blir ikke kjøring på meg. Jeg har guttungen denne helga, så blir litt vanskelig med 2 hender på ham, og 2 på båten...
                              Erik Iversen
                              Stavanger
                              Rogaland

                              Comment


                              • #75
                                Dårlig dette her, litt usikkert med kjøring i dag på Rudi og meg.
                                Eirik Engevik (1972)
                                www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X