Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sandnes rc båtklubb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sandnes rc båtklubb

    Javel, lurer bare på hvor topic med info ang. Sandnes RC båtklubb ble av?
    Muligens den ble slettet siden jeg la inn samme under info fra klubber og forbund.
    Har noen et svar
    MVH

    Rudi Arnesen

  • #2
    går ut fra at den sikkert ble flyttet, men siden klubben ennå ikke er etablert og jeg legger dette ut som privatperson hadde det vært til stor hjelp for oss i arbeidet med å få med mest mulig personer til å kjøre båt, at denne informasjonen fikk stå til stiftelsesmøtet er avholdt.
    Jeg drister meg til å legge ut infoen på nytt. De fleste som kjører båt og nytter seg av forumet gjør vel sånn som meg, går rett til båtkolonnen.



    Som de fleste brukerne av forumet har fått med seg har det vært klubb i Rogalands distriktet i mange år. Sandnes RC båtklubb har en historie som strekker seg tilbake til sent på 70 tallet og var en gang den største båtklubben i Norge.
    De siste år har klubben gått i tilnærmet oppløsning og aktiviteten i klubb regi har vært svært lav, kun et par medlemmer står tilbake i medlemslistene.
    Klubbens status quo har resultert i at en del av de forhenværende medlemmer samt de som fremdeles står i lister har bedt undertegnede ta over driften av Sandnes RC båtklubb for å drive denne videre med den intensjon som ble lagt til grunn for stiftelsen for over 30 år siden.
    Det har de siste år vært 2 grupperinger av modellbåt utøvere i Stavanger / Sandnes området, de i klubben og de utenfor klubben, hvorpå jeg er en av de som har stått utenfor.
    Jeg takker det gamle styret i klubben for tilliten og basert på dette vil vi nå gjøre et forsøk på å bygge opp Sandnes RC båtklubb til igjen å bli en av de store aktørene i Norge.
    Det er nedsatt et midlertidig styre bestående av 3 personer som foreløpig har fått på plass sponsoravtaler, avtale om treningsvann, ny hjemmeside og annet slik at klubben skal bli en ”gratis” klubb for utøvere å være medlem av.
    Videre vil klubben bli en ren speedbåtklubb hvor dette med deltakelse på løp vil stå høyt i kurs.
    I denne anledning vil det bli avholdt ”stiftelsesmøte” i Elgveien 15 på Sandnes lørdag 16 februar kl 1600..
    De som lurer på hvor dette er kan ringe klubbens assisterende formann Atle Gjøse
    på tlf.915 53 850 eller pr mail: atle.gjose@lyse.net
    Vi ønsker her hjertelig velkommen til alle nye og gamle medlemmer samt andre som ønsker å bli medlem i Sandnes RC båtklubb.
    Agenda for dagen vil være å få på plass reglement, fremtidsplaner, visjon osv.
    ( for de som ønsker å delta kan utfyllende agenda sendes pr. mail)
    Håper på stort oppmøte av nye og gamle båtfører i Stavanger /Sandnes området på møtet.
    MVH

    Rudi Arnesen

    Comment


    • #3
      lurer

      Hei

      Jeg skrev tidligere på den gamle tråden.

      Hvilke klasser blir det.. Blir det bare en klubb for de store båtene, eller blir det åpent for nitro båter osv også...

      Hvilket vann er det blitt tillatelse til å trene i. Og til hvilke tider.

      PS: Jeg leste på den gamle tråden for et par timer siden

      Mvh
      Asgeir
      Asgeir Kinn 1979
      RRR - RB - 4PK

      Comment


      • #4
        Originally posted by snappy79 View Post
        Hei

        Jeg skrev tidligere på den gamle tråden.

        Hvilke klasser blir det.. Blir det bare en klubb for de store båtene, eller blir det åpent for nitro båter osv også...

        Hvilket vann er det blitt tillatelse til å trene i. Og til hvilke tider.

        PS: Jeg leste på den gamle tråden for et par timer siden

        Mvh
        Asgeir
        I klubben vil det finnes alle typer båter og mennesker. Minstemann på 10 år kjører Kyosho med en 0.18 motor, selv kjører jeg mest utriggere med nitro motorer
        Det er ikke noen i området som kjører O-35 båt.
        Klubben er åpen for alle uansett, bare en har en båt som flyter, nitro, bensin eller elektro, bare det kan defineres som speedbåt.
        Vi har avtale om kjøreplass i Limavannet ved Ålgård. Treningstidene er ennå ikke satt opp, vi tar dette på det nevnte møtet.
        MVH

        Rudi Arnesen

        Comment


        • #5
          Gleder meg

          Kanon bra... Gleder meg... Kanskje lurt å ikke ha treningsdager på Lørdager ettersom noen sikkert kjører bil på Klepp RC. Jeg gjør i allefall det, og vi har trenings tider på Tirsdag og Lørdager.

          Gleder meg til å få litt tips osv fra mer erfarne mennesker. Blir noe enklere å vurdere neste båt osv.

          Glimrende tiltak. Hadde vært noe med oppvisning i breiavannet på 17 mai... For å få med flere folk mener jeg... God reklame.

          Asgeir
          Asgeir Kinn 1979
          RRR - RB - 4PK

          Comment


          • #6
            Kansje e må hive meg med e å, men må først få båtene i stand, fortsatt litt å gjøre:smile:
            Mvh Marius S. Markussen Mob 95928863

            HPI Baja 5T, Arrow Shark Fighter 57" & Flying Dragon 52", Kyosho Cat 1

            Comment


            • #7
              Ut i fra det jeg ser må noen ha slettet den opprinnelige tråden, uansett om det er slettet eller flyttet kan man jo i det minste gi beskjed til trådstarter før man går i gang. Dette er jo helt på tryne. Denne tråden har like mye livets rett som alt annet på båtforumet. Her bør vedkommende moderator komme med en forklaring!
              Eirik Engevik (1972)
              www.etracingteam.com | www.srcbk.org

              Comment


              • #8
                Originally posted by snappy79 View Post
                Kanon bra... Gleder meg... Kanskje lurt å ikke ha treningsdager på Lørdager ettersom noen sikkert kjører bil på Klepp RC. Jeg gjør i allefall det, og vi har trenings tider på Tirsdag og Lørdager.

                Nå er jo lørdager ofte en god dag. Så da får man evt. prioritere, enten bil eller båt. I "gamle" dager hadde vi "trening", tirsdag, torsdag og lørdag. Søndag er i mine øyne en dårlig dag. Selv kommer jeg nok til å være mest aktiv på lørdagene, i ukedagene blir det fort litt stramt med jobb, middag og legging av unger. Vi får se hva som kommer fram på møtet.

                Jeg er som man sikkert skjønner med på leken og skal gjøre mitt beste for å hjelpe til å dra lasset. Kan dog ikke komme på oppstartsmøtet, det krasjer dessverre med vinterferien.
                Eirik Engevik (1972)
                www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                Comment


                • #9
                  Lørdag

                  Som du sier er det jo prioritering, søndag er nok den beste for meg... Hater søndager... Da er det ingenting å finne på... Bare det er en del andre dager og velge mellom er jeg fornøyd..

                  Kjedelig å kjøre alene på kveldene også..
                  Asgeir Kinn 1979
                  RRR - RB - 4PK

                  Comment


                  • #10
                    Det blir sikkert kjøring flere dager. Det får dere finne ut av på møtet.
                    Uansett, det skal bli godt å komme skikkelig i gang igjen
                    Eirik Engevik (1972)
                    www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                    Comment


                    • #11
                      Stå på gutter!

                      Originally posted by eirik72 View Post
                      Ut i fra det jeg ser må noen ha slettet den opprinnelige tråden, uansett om det er slettet eller flyttet kan man jo i det minste gi beskjed til trådstarter før man går i gang. Dette er jo helt på tryne. Denne tråden har like mye livets rett som alt annet på båtforumet. Her bør vedkommende moderator komme med en forklaring!
                      Forumet har vært litt ustabilt i det siste. I en annen tråd forsvant det også noen innlegg, men neste dag var de tilbake. Det kan da umulig være noen som med viten og vilje fjerner en saklig tråd.

                      Jeg ønsker dere lukke tel med møtet og oppfordrer dere til å ha mist fokus på lover og regler og mest fokus på å ha det gøy. Her borte hvor jeg bor nå er det noen som er helt firkanta i tankegangen. På hvert møte skal de innføre nye regler om alt mulig tull. Møtene går med på å diskutere juridiske spissfindigheter og detaljer. Dette resulterer gjerne i at folk slutter i klubben og blir uvenner.
                      Vær litt runde i kantene og ta vel imot de ferske, så får dere mange medlemmer, for båt er gøy!
                      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                      sigpic
                      For n'te gang Sofus, trykk F5...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by harald1966 View Post
                        Forumet har vært litt ustabilt i det siste. I en annen tråd forsvant det også noen innlegg, men neste dag var de tilbake. Det kan da umulig være noen som med viten og vilje fjerner en saklig tråd.

                        Jeg ønsker dere lukke tel med møtet og oppfordrer dere til å ha mist fokus på lover og regler og mest fokus på å ha det gøy. Her borte hvor jeg bor nå er det noen som er helt firkanta i tankegangen. På hvert møte skal de innføre nye regler om alt mulig tull. Møtene går med på å diskutere juridiske spissfindigheter og detaljer. Dette resulterer gjerne i at folk slutter i klubben og blir uvenner.
                        Vær litt runde i kantene og ta vel imot de ferske, så får dere mange medlemmer, for båt er gøy!
                        Sandnes Rc båtklubb har eksistert i mange,mange år og regler har aldri vært et hot tema, Det var ikke det som var årsaken til at det gikk som det gikk, heller uenigheter internt.
                        De nye reglene i klubben skal være så safe at det ikke oppstår tvil om noenting
                        På en måte er det en fordel at det gikk som det gikk, da det nå åpner for helt nye muligheter ved å begynne fra scrach. vi får nye personer i styret (jeg skal ikke være der), nye regler, nye ideer og ny kjøreplass, da kan det jo kun gå en vei
                        MVH

                        Rudi Arnesen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by eirik72 View Post
                          Ut i fra det jeg ser må noen ha slettet den opprinnelige tråden, uansett om det er slettet eller flyttet kan man jo i det minste gi beskjed til trådstarter før man går i gang. Dette er jo helt på tryne. Denne tråden har like mye livets rett som alt annet på båtforumet. Her bør vedkommende moderator komme med en forklaring!
                          Hvilken traad?

                          Jeg ser som moderator etter baat sidene. Har nettopp blitt informert av de som driver forumet at de ikke oensker OT (off topic) poster. Det er mulig at en av de andre moderatorene har slettet traaden. Det var ikke meg.

                          Vi har egentlig mye OT paa baatforumet, men jeg har saa langt latt det vaere. Kun personangrep, veldig grisete spraak og lignende vil bli slettet fra min side.


                          .....
                          Stein Tumert N-217
                          Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                          CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Rudi Arnesen View Post
                            Sandnes Rc båtklubb har eksistert i mange,mange år og regler har aldri vært et hot tema, Det var ikke det som var årsaken til at det gikk som det gikk, heller uenigheter internt.
                            De nye reglene i klubben skal være så safe at det ikke oppstår tvil om noenting
                            På en måte er det en fordel at det gikk som det gikk, da det nå åpner for helt nye muligheter ved å begynne fra scrach. vi får nye personer i styret (jeg skal ikke være der), nye regler, nye ideer og ny kjøreplass, da kan det jo kun gå en vei


                            Stå på å ikke la interne stridigheter få ødelegge for alle .skaff dere en formann som vi har så mye i boks(ømbk).Vannet kaller på dere,få båtene på vannet.Få båtene fram fra kjeller å loft vi vil se dem på vannet,til glede for alle båtfriker
                            sigpicØivind Reppen
                            http://ombk.org

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Stein Tumert View Post
                              Hvilken traad?

                              Jeg ser som moderator etter baat sidene. Har nettopp blitt informert av de som driver forumet at de ikke oensker OT (off topic) poster. Det er mulig at en av de andre moderatorene har slettet traaden. Det var ikke meg.

                              Vi har egentlig mye OT paa baatforumet, men jeg har saa langt latt det vaere. Kun personangrep, veldig grisete spraak og lignende vil bli slettet fra min side.


                              .....
                              Tråden het vel noe slikt som, Sandnes rc båtklubb gjennoppstår, og ble opprettet av Rudi den 14.1. Det var lagt inn noen kommentarer, dog alle relevante og ikke OT. Men, plutselig var hele tråden vekk fra båtforumet, sånn helt uten videre. Synes bare det var merkelig.

                              Men, nok om det. Det viktigste er at man er i gang igjen, og at folk blir informert.
                              Eirik Engevik (1972)
                              www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X