Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt om oss på Elverum.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Litt om oss på Elverum.

Hallo

Tenkte det var på tide at vi på Elverum viser oss fram litt å

Ikke så mange vet at vi har Onroad og Offroad bane her i forbindelse med modellflyplass.

Onroadbanen er litt under 200m lang med langstrekke på 60m (ca) Jeg vet ikke helt når det ble bygget men den er noen år så dekket er ikke helt topp men fullt kjørbar.
    Har gjort noe utbedringer på asfalten i år, det er også litt mer utbedringer som er planlagt men været satte litt stopp for mye i år

Vi har kjøretårn med plass til 6-8 førere ca, ikke allverden med mekkeplass men vi er heller ikke så mange her så det går som regel greit, heller ikke helt umulig at vi kan få til noe mer på sikt.

Vi kjører hovedsaklig 1:10 eltouring her, men jeg røk på en impulshandel av en Xray NT1 her på sensommeren.. noe jeg ikke angrer på så nå har vi vel blitt 3stk med fueltouring så langt.

Vi har også en Offroad bane her. det har også tidligere vært en bane for offroad, men denne var helt grodd igjen og ubrukelig.

Så i fjor høst ble hele området jevnet ut og det ble laget en liten bane spesielt for short course da mange hadde skaffet seg
    Traxxas sin 1:10 Slash. Banen var da en ren kopi av et av Traxxas sine egne baneforslag om jeg ikke tar helt feil.

Det ble kjørt relativt mye der i fjor høst og også endel på sensommeren i år.
    Så bestemte vi oss for å utvide den for å gjøre plass til for eks 1:8 buggy som endel har anskaffet seg. Banen ble nesten dobbel så stor, men den er fortsatt relativt enkel og liten i forhold til andre. den er ca 160m lang med alternativspor.
    En av utfordringene her er underlaget, det er relativt løst og lite slitesterkt og består stort sett av sandjord/kvabb, det er ok å kjøre på men det er mye vedlikehold.
    Så til våren skal vi begynne testing med ulike blandinger med Dustex for å finne en passende dosering som gir mer slitestyrke med samtidig vil la underlaget drenere noe. så vil hele banen bli behandlet grundig med dette.

Har noen relativt dårlige bilder av banene som jeg legger ved, skal komme sterkere tilbake når det gjelder både film og bilder men jeg har rett og slett bare dette nå

Håper flere får lyst til å ta turen på Starmoen for å kjøre til sommeren!!!

Click image for larger version

Name:	IMG_0107.jpg
Views:	1
Size:	57.3 KB
ID:	789839Click image for larger version

Name:	IMG_0108.jpg
Size:	48.5 KB
ID:	789840Click image for larger version

Name:	IMG_0109.jpg
Size:	52.6 KB
ID:	789841Click image for larger version

Name:	IMG_0110.jpg
Size:	67.9 KB
ID:	789842Click image for larger version

Name:	IMG_0134.jpg
Size:	67.7 KB
ID:	789843Click image for larger version

Name:	IMG_0248.jpg
Size:	63.2 KB
ID:	789844Click image for larger version

Name:	IMG_0249.jpg
Size:	63.9 KB
ID:	789845
    Anders Fleischer
    Elverum
    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

Liten film fra Onroad banen

http://www.youtube.com/watch?v=-FlHi0D2WO0&feature=youtu.be
    Anders Fleischer
    Elverum

Comment

Hei Da var jeg inne her å gitt
      André Skjerpen
      Kongsvinger
      Kyosho MP9e, Kyosho TF5 , Xray NT1

Comment

Heisann.
        Dette synes jeg ser interessant ut, og tar gjerne turen til "gærne sia" for å teste ut litt
        Regner med at det er flere fra området som da også ønsker å bli med for å ta en titt!
        Capt. Slow
        Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
        Team GoSlow

Comment

Originally posted by Gjøvikmann View Post
          Heisann.
          Dette synes jeg ser interessant ut, og tar gjerne turen til "gærne sia" for å teste ut litt
          Regner med at det er flere fra området som da også ønsker å bli med for å ta en titt!

Ja det hadde vært artig om dere tok turen til sommeren, får bare håpe vi får litt mer tørr asfalt neste år...for det ble drastisk mindre kjøredager i år..
          Må vel se om jeg tar noen turer over på den "riktige" sia av Mjøsa igjen i vinter
          Anders Fleischer
          Elverum

Comment

Stas å få et eget område a gitt
            Jørn Ove Stein
            Heradsbygd
            Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

Comment

Ser her ja
              Da har vi fått vær egen seksjon, takk radiostyrt!

Vi har fått gjort mye med offroad-banen, å utvide den til 1/8 ble utrolig bra, selv om den ikke er så stor så har vi utnyttet arealet maksimalt. Så får vi se om vi kan få gjort enda mer på ett senere tidspunkt, tror det skal gå ann på sikt hvis interressen er der.

Og nå har vi stort sett alle anskaffet buggies i form av Infernoer og 808'er hehe.. Neste år blir det ikke kun Slash-bashing

Sjøl så har jeg klart å ansaffe meg 1, 2....9! biler denne sesongen, så jeg er helt solgt! Utrolig gøy og mye av det ligger i hyggelige folk (Les: Gærninger! )

Gjøvikmannen: Vi er fra innlandet, ekke noe gærne eller riktige sia for oss hehe. Og velkommen skal døkk væra. Kan bli utrolig gøy om dere kan ta dere en tur over, og kanskje kan vi kombinere det med litt grilling også.

Og må gi en takk til Anders som er en pådriver, det er slike som er utrolig viktig å ha i klubben. Kudos!
              Blir spennende om dustexen fungerer, noe jeg tror den vil, tajm vill sjow..

Da blir det bare å hale de andre Elverumsingene inn på seksjonen her og dra i gang vinterpraten.

Jeg har noen bilder fra banen også, jeg legger ut disse under..

6 x Slash!

Name:	IMAG0155.jpg
Size:	52.9 KB
ID:	778740

Bygging/ utvidelse av banen, langsving
              (Gamlesporet ser rett etter hoppet)

Name:	IMAG0161.jpg
Size:	42.5 KB
ID:	778741

Mer eller mindre samme bilde som over

Name:	IMAG0162.jpg
Size:	40.9 KB
ID:	778742

-----||-----

Name:	IMAG0163.jpg
Size:	51.5 KB
ID:	778743

Name:	IMAG0168.jpg
Size:	42.3 KB
ID:	778744

Name:	IMAG0166.jpg
Size:	57.5 KB
ID:	778745

Name:	IMAG0165.jpg
Size:	57.4 KB
ID:	778746

Name:	IMAG0167.jpg
Size:	39.6 KB
ID:	778747
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Originally posted by An-skjer View Post
                Hei Da var jeg inne her å gitt
                Koss d går det med Slashen?
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Det var da brutalt med biler det ble på deg a!! MP9èrn oppe å går eller?
                  Jørn Ove Stein
                  Heradsbygd
                  Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

Comment

jeg også... ikke dårlig..
                    Åsmund Thoug
                    Elverum
                    xray nt1, xray 808, Slash 4x4 platinum, kyosho tf5, xray t3.

Comment

Originally posted by 68 camaro View Post
                      Se der ja Ikke dårlig!
                      Jørn Ove Stein
                      Heradsbygd

Comment

Originally posted by jste View Post
                        Det var da brutalt med biler det ble på deg a!! MP9èrn oppe å går eller?
                        Hehe.. Ble raskt mange ja! MP9e'en er fortsatt i deler, har kun hatt tid til å skru sammen diffene til nå, laget en byggetråd her

Originally posted by 68 camaro View Post
                        Bilder av nybilen da?
                        Last edited by Bakstad; 1 November 2012, 20:29. Reason: Lagt til svar

Comment

Slashen??? har da ikke det jeg da Inferno VE så er vi enig. Den smellen var bra den. Blir å bestille et lass med deler snart .. hehe
                          André Skjerpen
                          Kongsvinger

Comment

Originally posted by An-skjer View Post
                            Slashen??? har da ikke det jeg da Inferno VE så er vi enig. Den smellen var bra den. Blir å bestille et lass med deler snart .. hehe
                            Ah ok ok, blanda kjørere her, my bad Hihi..
                            Fant du ut om det var mere deler som røyk i smellen?

Comment

Originally posted by hugin_q3 View Post
                              Ah ok ok, blanda kjørere her, my bad Hihi..
                              Fant du ut om det var mere deler som røyk i smellen?
                              Ble vel en bærearm, 2 huber, drivknute, 2 bærearmsaksler og en skrue
                              André Skjerpen
                              Kongsvinger

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X