Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Short Course

    Hei!

    Siden så mange i klubben har kjøpt seg Traxxas Slash short course, så tenkte jeg det kunne være lurt å samle litt tanker og planer om hva som skal gjøres med disse i vinter så vi stiller så likt som mulig til sommeren.

    jeg stemmer fortsatt for å har noen enkle "regler" som for eks:

    Standard motor og esc. (så lenge greiene holder).
    2s lipo.
    Short course hjul.
    Short course karosseri.

    evt forbedreinger som kan gjøres vil gå mer på holdebarhet og kjøreegeskaper, ikke ytelse.

    det snakkes jo endel i disse dager om det nye LCG chassiet som Traxxas rally 1:10 kommer med. å det ser ut som at det kommer en ny Slash Platinum nå med dette som standard. det er kanskje en oppgradering jeg ser for meg å gjøre i vinter.

    ellers vil jeg kun bytte drev og lagre og sørge for at den henger sammen

    Dette er bare noen raske ideer jeg slenger fram, kom med innspill og egne ideer.

    Click image for larger version

Name:	bilde (1).jpg
Views:	1
Size:	73.3 KB
ID:	790017Click image for larger version

Name:	bilde.jpg
Views:	1
Size:	52.5 KB
ID:	790018
    Anders Fleischer
    Elverum
    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

  • #2
    Nå er det kun 2S Lipo som jeg har fulgt der haha!
    Men enig, saken er at jeg skulle ha hatt en 1/8 buggy fra starten av sånn som Slashen min ser ut nå..
    Men jeg har en nummer to så den vil forbli original, bortsett fra muligens Proline dekk

    Men det var gode nyheter det med at Slash kommer med ny bunnplate, DET kunne jeg virkelig tenkt meg. Og skulle bli rimelig for alle og gi mye bedre tyngdepunkt i bilen. Og var det slik at dere tror at Proline-karosseriet er noe tykker og har bedre lexan?

    Når det kommer til Novak-comboen min tror jeg at den yter ganske likt med tanke på at jeg har kjørt med buggyhjul som er en tanke større.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Hehe ja du har vel nesten mer en buggy en slash (sluggy) akkurat nå karosseri har endel og si på åssen bilen oppfører seg, spes i lufta, å da ikke til short course sin fordel akkurat men så lenge alle er like håpløse å kjøre så er det ok
      jeg tror egentlig ikke at motorkombo er helt kritisk her, din novak combo er jo ikke milevis foran oss med standard så jeg tror vi må tillate å bruke andre ting til en viss grad, men poenget er vel mer at folk ikke skal føle at de må bytte ut noe for å henge med, målet er jo at alle skal kunne bare kjøpe seg en slik å kjøre mer eller mindre uten å koste på den noe.

      Ang dekk så finnes det jo massevis av dekk å få til short course, å der er det vel fritt fram så lenge det er short course.

      Jeg tror nok at det å bytte bunnplata vil gjøre mye på denne bilen, å det tror jeg heller ikke blir en stor kostnad
      (greit å ha litt mer å finne på fram til vi begynner å grave fram bana i slutten av mars) huff.. det var lenge til kom jeg på..

      det eneste jeg er litt opptatt av er om den motorbukken vi har i dag vil passe i det nye eller om vi trenger en ny? vil gjerne ha en motorbukk med større lager.
      Anders Fleischer
      Elverum
      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

      Comment


      • #4
        Her er en test av det nye LCG chassiet.

        Q: Why haven't you made new videos since 2013?A: My local RC track facility was forced to move a long ways away. Meanwhile, nearly every open space in my hea...
        Anders Fleischer
        Elverum
        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

        Comment


        • #5
          Enig, det skal være noenlunde likt for alle
          Så det blir ny bunnplate på Slashen tell kona, tror ikke hun har noe i mot det

          Angående motorbukken så mener jeg at jeg leste at den også må skiftes ut dessverre. Men på en annen side så har jeg kjørt med standard størrelse på lageret og det har gått bra, vel og merke så shimmet jeg bort all slark. Og da sitter lageret på plass i bukken. Noe den ikke gjorde før shimmingen. Har kun byttet dette en gang pga møkk. En annen ting er om original senter-diff vil passe, det bekymrer meg mest for øyeblikket..
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #6
            Og her er delelista: Traxxas Slash 4x4 LCG & Rally conversion parts list fra Ultimate RC

            Needed for conversion to LCG Slash 4x4

            7422 - Chassis
            7423 - Nerf Bars
            7424 - Receiver box
            7426 - Battery Clip, Strap, And Rear Retainer.
            7429 - Rear Bulkhead
            7430 - Front Bulkhead
            7438 - Steering Linkage
            7460 - Motor mount
            7477 - Cover, Gear/ Wire Retainer
            7490 - Motor Plate
            Og: http://www3.omnimodels.com/cgi-bin/w...=TRAC7422&P=WR

            Click image for larger version

Name:	Traxxas 1-10 Rally 4x4 Rolling Chassis Roller.jpg
Views:	1
Size:	22.2 KB
ID:	779478
            Last edited by Bakstad; 4 November 2012, 11:10.
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #7
              Enig med autod. Når det gjelder Short Course så bør vi begrense det til 2S og SC karosseri og SC hjul. Utover dette så bør det være fritt.

              Comment


              • #8
                Nå er det LCG chassis med nødvendige deler på gang, da blir det enda mer å bygge i vinter
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Går utfra det er en del som må ha nye 'kropper' på SC'en sin også neste år
                  Har noen sett på de som ligger ute for salg? ser at Proline har mange SC-karosserier ute.
                  Noen som har kjøpt enda?
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #10
                    mitt ser mer ut som ei lompe en et karosseri.... så ja det blir vel nytt ja, har sett litt men ikke gjort noe mer ut av det. mener det er en tråd her på forumet der det ble diskutert short course karosserier. alt er vel uansett bedre en det orginale tror jeg
                    Anders Fleischer
                    Elverum
                    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                    Comment


                    • #11


                      liten snutt fra sesongens siste dag på Starmoen
                      Anders Fleischer
                      Elverum
                      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                      Comment


                      • #12
                        This is a Flo-Tek Clear Body for Slash®, Slash® 4X4, SC10, XXX-SCT, Ten-SCTE, Ultima SC and Blitz. Introducing the first SC body specifically designed to minimize the short-course body parachute effect! If you have ever raced or bashed a short-course truck, you know that SC bodies act like parachutes when going over jumps, causing you to lose control and crash. Pro-Line's new Flo-Tek SC body features futuristic styling coupled with large vent holes that allow air to flow through eliminating aerodynamic drag. The locations and size of the vents were designed to maximize air flow through the body while keeping the aggressive and high-tech look. Don't get caught in the wind while the competition passes you by Get Pro-Line's new Flo-Tek SC body today!
                        Flo-Tek Clear Body for Slash, Slash 4x4, SC10, XXX-SCT, Ten-SCTE, Ultima SC & Blitz

                        Synes dette ser rimelig greit ut, og skal angivelig være noe bedre å hoppe med
                        Eneste er vingene bak, de kan forsvinne rimelig raskt på våres bane vil jeg tro hehe..
                        Men, tror jeg går for ett slikt..
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #13
                          Helt enig i reglene for at det skal bli "short course" kjøring. Ja Anders, jeg er på nå )
                          Når det gjelder karosserier så har jeg også kikket på Proline flow tek. Folk er ihvertfall fornøyd med Proline lexanen.
                          Jeg har byttet bort originale demperne med Losi sine blå, Virker som de er par hakk bedre enn de plastikk demperne jeg fikk med VXL. Har også satt på Proline Protrac A-armer ) + Proline Gladiator M3 dekk.
                          Grunnen til at jeg hadde kast i hjulene var jo pga vann i foamen...
                          Fy flate å lenge det er til våren........

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by redshnollert View Post
                            Helt enig i reglene for at det skal bli "short course" kjøring. Ja Anders, jeg er på nå )
                            Når det gjelder karosserier så har jeg også kikket på Proline flow tek. Folk er ihvertfall fornøyd med Proline lexanen.
                            Jeg har byttet bort originale demperne med Losi sine blå, Virker som de er par hakk bedre enn de plastikk demperne jeg fikk med VXL. Har også satt på Proline Protrac A-armer ) + Proline Gladiator M3 dekk.
                            Grunnen til at jeg hadde kast i hjulene var jo pga vann i foamen...
                            Fy flate å lenge det er til våren........
                            Hallo! Vælkømmin
                            Proline karosseriene er vel noe tykkere/ bedre lexan vil jeg tro...
                            Skal også sette på noen Proline-dekk, men ikke helt bestemt meg for hva slags dekkmønster jeg skal gå for enda..

                            Og ja: Det er LENGE til våren....
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #15
                              Velkommen Richard

                              tipper nok det blir et proline på meg å, spiller ikke så mye rolle hvilket det er for min del blir bare filler igjen uansett har sett litt på dempere til min slash å, men jeg er så lite interessert i å bruke penger på den så jeg tror det blir med de som er der,de er ikke bra, men bra nok det blir evt de demperene som leveres med den nye platinum kansje, de har større diameter. ellers holder jeg meg til LCG konvertering og nye lagere har endel andre leker som prioriteres litt høyere

                              åja, det er lenge til våren.. merker at jeg bruker mye av døgnet til å gruble på om det finnes noen lokaler vi kunne disponert på vinterstid...
                              Anders Fleischer
                              Elverum
                              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X