Announcement

Collapse
No announcement yet.

Touring

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mye i det du sier der, men for min del finner jeg det samtidig utrolig interessant å prøve å finne den setup'en som ''passer'' til banen og min kjørestil. Rett og slett lære hva som skjer når man gjør forskjellige ting og hvordan det påvirker bilen

En annen ting, hva slags drivreimer bruker dere?
    Og bruker dere to-hulls (H), (XH) eller grafitt bærearmer, eller rett og slett ett-hulls?

Og delenummer evt?

Har du ESC drivarmer foran?
    Tenkte å skaffe de, men det er jo 300,- pr stk på Antrade!
    Men de er faktisk billigere der enn hos A Main, flott!
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Det er helt klart at du må ha en bil som funker og er lettkjørt som utgangspunkt, men jeg tror man blir mer forvirret om man hele tiden skal justere og teste kjøre og få rytme er nok der man bør legge tid når man føler at bilen og kjøreegenskapene holder igjen er det fram å teste for å hente ut det som evt mangler

jeg bruker yokomo bakreim og Hotbodies frontreim, eller de orginale, så det hadde kommet noen nye hvite nå, jeg har iallefall lite å hente på de forskjellige, for meg er det holdbarhet som gjelder.

standard bærearmer og drivaksler, har riktignok tatt noen drivaksler faktisk, har ikke helt skjønt hvorfor men de ryker bare etterhvert uten noen stor krasj eller no, eneste jeg har oppgradert er outdrives på spool og diff.
      Anders Fleischer
      Elverum
      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

Comment

Jepp alt vil komme med mer kjøring og kontinuitet
        Men nå skal bilen gå til kona, og da kunne jeg i grunn satt inn ett NiMh batteri, hun gjør det riktig hun - tar det rolig og forsiktig fra starten hæhæ...

Skal titte på Yokomo og HB sine drivreimer , på tide å surfe kinabutikker!
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Originally posted by autod View Post
          Ja det er kun trening og trening som hjelper. Jeg har ikke gjort noen store endringer på bilene min i år jeg. Bare holdt dem vedlike og kjørt. Jeg kjører nok kansje ikke noe spes fortere ennå. Men jeg gjør mindre og mindre feil så rundetider blir jevnere. Jeg tror nok jeg kan få bilen til å gå fortere rundt svingene men det får vi se mer på er et par andre i klubben her som kjører raskere en meg å det går ikke vettu
          Kjører fortere enn deg?? Er det ikke du som har best rundetid oppå der da?
          Bjørnar Kristiansen
          Elverum
          Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

Comment

Originally posted by Blacktsi View Post
            joda det er vel det,men det er bare en runde det jeg har ikke alltid like bra fart i svingene føler jeg, men det er vanskelig å si om alle har hatt like forusetninger, nye hjul,slitte hjul +++ men totalt sett så begynner det å blir ganske jevnt tror jeg, de fleste med touring begynner å få opp farten hadde vært artig om vi klarte å samle alle en dag så vi får kjørt flere mot hverandre, å med gummihjul
            Anders Fleischer
            Elverum

Comment

De 3 mest rutinerte er vel Fleicher/ Stein/ Thoug (i tilfeldig rekkefølge)
              Og så kommer unge Schrøder jr. som i grunn er helt oppe med de 3 beste og kan bli veldig dyktig med trening og rutine.

Resten er vel alle oss andre hihi

Sånn jeg ser det hvertfall

Comment

schrøder er nok absolutt der oppe ja, både senior og junior
                Anders Fleischer
                Elverum

Comment

Dang! Pakka kom til Matkroken Postgården i dag og jeg har ikke fulgt med... Hmm, da må jeg vente til i morra tidlig for å hente den..

Men er vel der kl 08:00 i morgen tidlig tenker jeg!

Comment

Tenkte lufte litt rundt dekk vi har testet og bruker jeg, ettersom det er gummi som gjelder i eltouring har jeg konsekvent gått helt bort fra skum på eltouring å oppfordrer alle i klubben til å kjøre på det også, ikke bare for at det er det som er "etter boka" men det er mye bedre å kjøre på, det sparer både bil og drivverk mener jeg. det er en noe annen kjørestil en med skum men mer utfordrende da grepet må jobbes litt med for å få til. man slipper også å tenke på kjørehøyde og innstillinger ettersom diameteren på gummidekk er 98% lik til det er utslitt.

levetiden er også bedre, men det kommer helt an på dekktype og grepet i banen.

jeg har ikke testet mye forskjellige merker ennå men har testet litt forskjellig fra Sweep. det jeg har kommet fram til er Exp Evo 36. de sitter godt, lever lenge, har faktisk klart å kjøre over 20pakker på et sett. men jeg har også klart å kjøre opp et sett på 10.. men generelt slitesterke og godt feste. som alt annet er de første 5 pakkene best, men fullt kjørbare til det er hull på dem.
                    har prøvd flere andre modeller fra sweep men ingen var i nærheten når det gjelder levetid.

Har også prøvd et sett fra Lrp (33x) helt ok men slites fort og grepet dabbet av fortere syntes jeg, å de ble kansje litt for myke i litt varmt vær. føltes mer ustabile etter 15 runder.
                    Jeg har ikke brukt hverken dekksmøring eller dekkvarmere. kun vasket over med bremserens.
                    har testet litt forskjellig dekksmøring uten gode resultater. kun rengjøring har vært absolutt best.

kommer sikkert til å teste flere typer etterhvert men så langt er det exp evo 36 som funker fint

vet 99% kjører Sorex 36 så jeg må gi dem en test snart å sikkert

kom gjerne med mer erfaringer fra flere
                    Anders Fleischer
                    Elverum

Comment

Helt enig Anders
                      Litt mere utfordrende å kjøre på men som sagt bedre å kjøre på
                      Jeg drev jo å testet Ride Re32 litt.. Disse funket også bra
                      Har kjøpt inn Ride Re36 nå for å teste dem litt.
                      Disse har fått en del gode tilbakemeldinger fra andre på RcTech som kjører på asfalt som ikke er helt supersmooth..
                      Bjørnar Kristiansen
                      Elverum
                      Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

Comment

Helt enig Anders
                        Har kjøpt inn Ride Re36 nå for å teste dem litt.
                        Disse har fått en del gode tilbakemeldinger fra andre på RcTech som kjører på asfalt som ikke er helt supersmooth..
                        Jeg har to pakker med disse som jeg skal prøve ut på nybilen, greit at du har funnet at disse kan passe bra på ett underlag som vi har også

@Anders
                        Jeg tror at å avfette dekkene etter hvert batteriskifte kan gi tilnærmet samme effekt (?) som dekk-smøring.
                        Det absolutt lille jeg har prøvd av slik gugge er på 2 batteripakker og kan ikke si om det var bedre eller ikke. Til tider følte det som bilen ble mer ustabilt faktisk.

Men, kan jo hende jeg har gjort dette feil også for den del. De proffe bruker jo slikt, så det skal jo funke også..

Comment

Originally posted by hugin_q3 View Post
                          Jeg har to pakker med disse som jeg skal prøve ut på nybilen, greit at du har funnet at disse kan passe bra på ett underlag som vi har også

@Anders
                          Jeg tror at å avfette dekkene etter hvert batteriskifte kan gi tilnærmet samme effekt (?) som dekk-smøring.
                          Det absolutt lille jeg har prøvd av slik gugge er på 2 batteripakker og kan ikke si om det var bedre eller ikke. Til tider følte det som bilen ble mer ustabilt faktisk.

Men, kan jo hende jeg har gjort dette feil også for den del. De proffe bruker jo slikt, så det skal jo funke også..
                          Man bruker dekksmøring for å myke opp gummien, "avfetting" med f.eks. bremserens vil tørke ut gummien og gi en motsatt effekt. Det er ganske stor forskjell på å bruke dekksmøring og ikke. Det handler bare om å bruke den riktige

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

bremserensen er nok kun for å vaske av "belegget" å har ikke så mye effekt på selve gummien annet en å sørge for at den er ren.
                            tanken min er egentlig bare å prøve å holde det så enkelt som mulig slik at alle hos oss har like muligheter. for om en kjører med dekkvarmere og smøring så ender det med at alle må det

Thomas: Du er jo en av de som virkelig kjører fort i dette landet her. hvilke erfaringer har du med forskjellige dekk og smøring med og uten varmere? utfordringen hos oss er at asfalten er relativt grov og det er endel ujevnheter.

jeg har testet kun med CS sin high grip uten varmere.. å det funket bare ikke. var glatt i sikkert 10-15 runder før det tok seg opp, å da var grepet tilnærmet like bra som uten smøring.
                            Anders Fleischer
                            Elverum

Comment

Originally posted by Thomaseh View Post
                              Man bruker dekksmøring for å myke opp gummien, "avfetting" med f.eks. bremserens vil tørke ut gummien og gi en motsatt effekt. Det er ganske stor forskjell på å bruke dekksmøring og ikke. Det handler bare om å bruke den riktige
                              Akkurat, det var det jeg trodde også, uten at jeg har satt meg så mye inn i dette
                              Det jeg merker med når du f.eks bruker bremserens for å avfette dekket, så får man dekk som blir veldig 'sticky', men mest trolig kun for en liten stund før de er 'normale' igjen.

Men bruker du å avfette på den måten først, og så ha på dekksmøring?
                              Og hvilke typer dekksmøring vil du anbefale å bruke?
                              Banen vår er ganske grov, dvs at den har mye større stein som gjør asfalten føles grov i overflaten.

EDIT: Svarte før jeg leste innlegget ditt Anders hehe

bremserensen er nok kun for å vaske av "belegget" å har ikke så mye effekt på selve gummien annet en å sørge for at den er ren.
                              Jepp, og selv om dekket føles 'sticky' fra start forsvinner vel dette mest trolig til første sving.

jeg har testet kun med CS sin high grip uten varmere.. å det funket bare ikke. var glatt i sikkert 10-15 runder før det tok seg opp, å da var grepet tilnærmet like bra som uten smøring.
                              Jeg har den til Matrix og mest trolig så skule jeg ha smørt på dette litt før kjøring og ikke dagen før
                              Mulig det er derfor det kun føltes glatt og ingen tegn på bedre grep?
                              Last edited by Bakstad; 8 August 2013, 19:07.

Comment

Hei alle...

Til alle dere som kjører onroad så sier jeg bare en ting. Dra til Sørli å kjør på bana der. Det er en konge opplevelse. Var der selv en tur i går og jeg stor koste meg. Veldig fint anlegg og bane
                                André Skjerpen
                                Kongsvinger
                                Kyosho MP9e, Kyosho TF5 , Xray NT1

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X