Announcement

Collapse
No announcement yet.

Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    slenger meg på den ja. ser ut som vi får samle oss litt å dra ned å kjøre

    har forøvrig testet mer ang dekksmøring i dag etter å ha sett/hørt hva som brukes/gjøres på sørli. men hos oss så er det nok helt annerledes så jeg får ikke noe grep av dekksmøring. prøvde de 3 typene jeg hadde i dag med likt resultat. fortsatt best feste uten smøring....
    er nok asfalten som roter til mye så vi skal se om vi ikke kan få utbedret overflata noe mer. den er for skarp og har for lite anleggsflate for dekkene.
    Anders Fleischer
    Elverum
    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

    Comment


    • #32
      Det vil jeg tro ja, er vel en stor forskjell på den asfalten vi har mot den på f.eks Sørli.
      Så mer kjøring med gummidekk og prepping så får vi håpe at smøring vil gi bedre feste etterhvert.
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #33
        er nok mer som må til er jeg redd men vi får se hva vi får til, skal prøve litt forskjellig for å "slite" den ned litt.
        Anders Fleischer
        Elverum
        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

        Comment


        • #34
          CS High Grip fungerer helt greit, la den stå på i 20 min, for så å tørk den av hjula før du setter bilen på banen.
          Destod varmere asfalten er desto tykkere smøring vil du ha. Dekkvarmere brukes for å slippe å varme hjulene ved å kjøre x antall runder rundt banen uten grep. Du sparer også dekk ved å bruke dekkvarmere.

          Dere er selvfølgelig velkommen til å kjøre hos oss på Sørli Så er det bare å fyre løs med spørsmål

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #35
            har testa cs flere ganger på forskjellig tempraturer, men uansett så funker det ikke på asfalten vår.. kan virke som dekkene virker best om de ikke er for myke. asfalten vår er mer som et sandpapir så vi får så lite anlegg til dekkene virker det som, dekkene klorer seg fast mer en de suger seg fast, å ja.. dekkene slites..

            ja vi kommer nok jevnlig tilbake mulig allerede denne uka om folk får til
            Anders Fleischer
            Elverum
            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

            Comment


            • #36
              Originally posted by Thomaseh View Post
              CS High Grip fungerer helt greit, la den stå på i 20 min, for så å tørk den av hjula før du setter bilen på banen.
              Destod varmere asfalten er desto tykkere smøring vil du ha. Dekkvarmere brukes for å slippe å varme hjulene ved å kjøre x antall runder rundt banen uten grep. Du sparer også dekk ved å bruke dekkvarmere.

              Dere er selvfølgelig velkommen til å kjøre hos oss på Sørli Så er det bare å fyre løs med spørsmål
              Vi snakka om dette i går faktisk, og det er som Anders sier. Det virker som at asfalten vår ikke er 'bygd' for smøring. (Om jeg forsto deg rett Anders) Dvs, at det har en del topper som stikker opp og gjør at dekkene rir mer på disse. Da får dekk-smøring som er ment å klistre seg ned på en flate mellom dekk og flata (Min teori) og at dekkene slipper lettere enn å gripe. Og at dekkene ikke kommer ned på flata som de må gjøre for å få grep.

              Så om vi kunne fått slipt ned disse toppene, får vi ikke en super-smooth bane, men vi vil da kunne bruke diverse ut_av_en_annen_verdens_gugger for å få feste både på banen og på dekkene.

              Men jeg er helt fersk innen dette med el-touring, så det kan jo hende jeg tenker feil ettersom jeg har ingen erfaring å bygge på

              Det med tur til Sørli frister mer og mer etter alle rapporter vi får fra han, så mulig jeg slenger meg på en dagstur neste gang noen skal i gang og jeg er i form, dette må jo prøves nå som jeg har ny bil og alt!

              Hvem betaler jeg medlemsavgift til isåfall?


              PS: Det med dekk-varmere må nok bli en investering skjønner jeg, hva anbefaler du Thomas?
              Pris er ingen hindring i utgangspunktet, bedre å legge i litt mer å få noe skikkelig fra start.
              Last edited by Bakstad; 15 August 2013, 09:56.
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #37
                Originally posted by hugin_q3 View Post
                Hvem betaler jeg medlemsavgift til isåfall?


                PS: Det med dekk-varmere må nok bli en investering skjønner jeg, hva anbefaler du Thomas?
                Pris er ingen hindring i utgangspunktet, bedre å legge i litt mer å få noe skikkelig fra start.
                Om dere kommer for å kjøre et par ganger er ikke det noe problem og dere trenger ikke betale noen medlemsavgift.

                Dekkvarmere har du den billige løsningen hos GT Power, funker helt fint, men vil anbefale å kjøpe koppene fra MuchMore.
                Den dyre løsningen og den jeg bruker er dekkvarmere fra MuchMore

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #38
                  Høres flott ut Thomas, da slenger jeg meg med Anders og evt andre i klubben som vil være med en gang snart.
                  Tror vi lager en post på dette og ser hvor mange som har lyst til å bli med fra klubben og fyller opp noen biler, har stor skiboks!

                  Muchmore Racing sine har jeg tittet på ja, og er denne grei?

                  PT-CTXW CTX-W Platinum (IC controlled tire warmers)

                  Ser ut som den kan kontrollere varmen selv (termostat?), og det må vel være en fordel?

                  Med asfalt som er langt fra optimalt skulle jeg tro at å forvarme dekkene vil bety mye, om dekkene ikke blir for fort kalde da.
                  Men det må man bare satse på at det vil fungere, og jeg har jo ment å kjøre på andre baner også

                  PS: Fikk testet ny-bilen i går, Xray T4. Og for en deilig følelse... Bilen var utrolig god å kjøre og ingen tvil at jeg har blitt Xray fan!
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #39
                    da var vi tilbake etter nok en vellykket dag på sørli det er en helt annen verden å kjøre på den asfalten. dekkene har minimal slitasje og grepet er veldig bra. å best av alt ingen dumper eller ujevnheter..

                    vi snakket allerede på det når vi dro at vi må få med alle som er over middels interessert i touring ned dit så alle skjønner og ser hva vi mangler tenker ikke bare på asfalten, men alt rundt mest av alt egentlig.

                    så jeg oppfordrer alle i klubben til å sette av en lørdag for eks så stikker vi ned å kjører å skravler det viktigste er antagelig at vi lærer utrolig mye av folk som har holdt på med dette lenge og på et annet nivå.

                    Jeg har snakket med Trygve (leder`n) ang å få gjort opp for oss men vi måtte bare kjøre så mye vi ville ut året så skaffer vi oss evt et medlemskap på nyåret, noe jeg antagelig kommer til å gjøre uansett for å evt kunne være med på en konkurranse eller to.
                    Jeg foreslår at vi heller får legge igjen mest mulig penger i kiosken

                    anbefaler på det sterkeste å prioritere en tur, supre forhold og trivelige folk
                    Anders Fleischer
                    Elverum
                    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                    Comment


                    • #40
                      Som sagt tidligere så er jeg med
                      Passet bare ikke i dag :P
                      Bjørnar Kristiansen
                      Elverum
                      Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by autod View Post
                        da var vi tilbake etter nok en vellykket dag på sørli det er en helt annen verden å kjøre på den asfalten. dekkene har minimal slitasje og grepet er veldig bra. å best av alt ingen dumper eller ujevnheter..

                        vi snakket allerede på det når vi dro at vi må få med alle som er over middels interessert i touring ned dit så alle skjønner og ser hva vi mangler tenker ikke bare på asfalten, men alt rundt mest av alt egentlig.

                        så jeg oppfordrer alle i klubben til å sette av en lørdag for eks så stikker vi ned å kjører å skravler det viktigste er antagelig at vi lærer utrolig mye av folk som har holdt på med dette lenge og på et annet nivå.

                        Jeg har snakket med Trygve (leder`n) ang å få gjort opp for oss men vi måtte bare kjøre så mye vi ville ut året så skaffer vi oss evt et medlemskap på nyåret, noe jeg antagelig kommer til å gjøre uansett for å evt kunne være med på en konkurranse eller to.
                        Jeg foreslår at vi heller får legge igjen mest mulig penger i kiosken

                        anbefaler på det sterkeste å prioritere en tur, supre forhold og trivelige folk
                        Skulle ha hatt spoiler-funksjon på nettsiden så kunne man ha quotet alt som jeg nå gjorde over men samtidig trekt det sammen. Admins?

                        Men nok om det, jeg skjønner nå at vi må sette av en dag vi alle kan og rett og slett reise!. jeg kan stille med bil, men må ha en annen til å kjøre når vi reiser så langt. Ettersom jeg har en ny medisin som må taes mer jevnlig enn før. De i klubben vet hva dette er likevel.

                        Som sagt, bilen er til disp. og jeg har stor skiboks så jeg tror rimelig sikkert at vi skal få med det meste (også ALT mitt) til Sørli. Det blir vel maks 4 stk når vi er karer på størrelsen vår vil jeg tro, 5 blir trangt og dumt, da tar vi heller en bil til?

                        Hyggelig hvis vi får lov til å kjøre ut året, da skal jeg melde meg inn neste år for å støtte oppom klubben ihvertfall. Og så får vi kjøpe mye i kiosken hehe.. Takk til Trygve.

                        Anders har helt rett , en tur til Sørli vil nok 'booste' interessen i oss alle. Og blir ett mål om å få til bedre kjøreforhold på våre bane også.
                        Som igjen vil bety mye mer for hver enkeltmann.

                        Da står vi sterkere mot evt. dette med midler også, så lenge interessen er der fortsatt og muligens generert noen nye medlemmer også
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #42
                          Ble en bra dag/kveld i dag, grepet er vanvittig bra nå å "alle" som kjørte i kveld kjørte under 11 sek med eltouring beste tid fra før vi gjorde noen grep med asfalten var 11.18.

                          Åsmund kjørte 10.88 i dag, fortsatt er det Jørn Ove med 10.68 som er bestetid (fuel) men noe sier meg at disse tidene ikke står lenge slik som føret er nå
                          Anders Fleischer
                          Elverum
                          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                          Comment


                          • #43
                            Xray T4

                            Det ble blæreskift på demperne, ser ut for at RDS-blærene er for tynne/ myke for å sette rebound (25-30%) men sikkert supre om man vil kjøre uten. Jeg slet litt med å få inn rebound når jeg bygde de først, og all rebound var borte når jeg fikk kjørt de inn.

                            Noe rebound vil vel forsvinne etterhvert som du kjører med de, men her var alt borte. Blærene er ovale i form og virker en del større samtidig som de er tynnere enn originale. Satte på originale (flate) og nå ble rebound sånn den skulle uten noen større justeringer. Originale er tykkere og litt stivere og ergo, man får rebound tilbake

                            Bilen understyrer noe inn og og ut på gass:

                            Har byttet ut 2.7 fjærene med 2.9 foran for å se om jeg får roa ned vektfordelingen inn i sving.

                            Om det ikke virker skal jeg justere bak også, det sitter prog. 2.3/ 2.6.
                            Om ingenting av dette funker, så vil jeg prøve å få ned roll center noe også.

                            Håper at formen er der i morgen, sånn at jeg får teste ut det nye banedekket
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #44
                              Ikke heng deg så mye opp i rebound. Det merker ikke vi noe stort på. Som regel mister demperen litt olje og trykk etter litt bruk. Så lenge det ikke er luft i demperen så gjør den en god jobb om det understyrer prøv med mykere fjærer foran eller stivere bak. Prøv en ting om gangen. Gjør fort store utslag har jeg merket. Håper det blir litt trafikk i morra for det må kjøres for å få opp grepet. Kjørte ei pakke før jeg dro i dag å det blir bare bedre og bedre. Men det må alltid "kjøres opp" hver dag. Trenger noen pakker før det er kjørbart. Å grepet øker betraktelig når temperaturen synker mot kvelden.
                              Anders Fleischer
                              Elverum
                              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                              Comment


                              • #45
                                Ok den er grei, og i dag fikk jeg jo testet med ett hakk mykere fjærer foran og det virker som det gjorde en god del i riktig retning
                                Og om blærene hadde noe med i saken å gjøre er ikke sikkert nei, som du sier tror jeg mye-av-så lite rebound vil forsvinne etter en dag på banen likevel.

                                Iallefall er det utrolig gøy å kjøre nå som vi har så mye bedre grep enn det vi hadde før, og man merker justeringene bedre virker det som også.

                                Men for en skruing! Jeg kjørte i filler, Bjørnar kjørte i filler også med den merkelige lager-rasingen gang på gang hehe
                                Men slik er det, noen ganger ender det bare i skruing virker det som
                                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X