Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kun for medlemmer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by tomin View Post
    trenger vel ikke lisens for å kjøre WB .

her er litt info om lisenser http://www.motorsportforbundet.no/rc/t2.asp?p=37612
    ok, skulle melde meg på denne Truggi Winter i Kodal, så på påmeldingsskjemaet, og det dukket opp noe jeg ikke vet hva er.

1. Kryss av her om du har 2,4 ghz radio, spektrum, nomadio.
    2. Frekvenser 3 stk, før inn i kolonner.
    3. kryss av om AMBRc transponder.

Sikkert noen som rister på hodet nå men dette er gresk for meg inntill noen kanskje kan forklare disse 3 tingene for meg.

Biltype og motor er greit, det har jeg fått med meg

På radioen står det hobao ht-2. Digital proposjonal 2 kanalers. Denne krystallen har nr 4 på radioen. Fulgte med svakt gulfarga bånd til antenna.

Så igjennom alle papirer som fulgte med, men der ligger kun dele og sammensettingmanual til bilen, og bilder av en radio og batterier.
    sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
    TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
    GMBK.

Comment

Originally posted by rcjon View Post
      ok, skulle melde meg på denne Truggi Winter i Kodal, så på påmeldingsskjemaet, og det dukket opp noe jeg ikke vet hva er.

Sikkert noen som rister på hodet nå men dette er gresk for meg inntill noen kanskje kan forklare disse 3 tingene for meg.

Biltype og motor er greit, det har jeg fått med meg

På radioen står det hobao ht-2. Digital proposjonal 2 kanalers. Denne krystallen har nr 4 på radioen. Fulgte med svakt gulfarga bånd til antenna.

Så igjennom alle papirer som fulgte med, men der ligger kun dele og sammensettingmanual til bilen, og bilder av en radio og batterier.
      1. Du har da ikke 2,4 ghz sender.
      2. Du må se på krystallen i senderen eller i mottageren i bilen.
      Der står det enten 27.??? eller 40.???. Skriv inn det i feltet på
      påmeldingen.
      3. Ambrc transponder er hvis du har personling transponder. Har du ikke
      kan dette stå tomt.

BTW: Få inn alder i signaturen din.
      Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

Comment

Originally posted by Thypoon View Post
        1. Du har da ikke 2,4 ghz sender.
        2. Du må se på krystallen i senderen eller i mottageren i bilen.
        Der står det enten 27.??? eller 40.???. Skriv inn det i feltet på
        påmeldingen.
        3. Ambrc transponder er hvis du har personling transponder. Har du ikke
        kan dette stå tomt.

BTW: Få inn alder i signaturen din.
        pPlukket ut krystallen nå, 27,145 er det. Takker for hjelp.
        Og alderen min står i min offentlige profil, er ikke det nok?
        GMBK.

Comment

Her krysser du av dersom du har en "frekvensfri" radio. Altså at den setter opp frekvensen selv, i motsetning til det du har, en fastsatt frekvens. (mao. ikke kryss av

Når man stiller på løp, så er det mange som skal kjøre, og ikke så fryktelig mange frekvenser å velge mellom.
          Arrangørene foretrekker derfor at alle har 3 forskjellige sett med krystaller for å unngå at to eller flere kjører med samme frekvens. Nå om dagen har jo majoriteten 2,4GHz systemet, og da spiller det som sagt ingen rolle.
          Vil tippe at du kan stille med det du har uten nevneverdige problemer.

En transponder er rett og slett en liten sender montert på bilen.
          På banen er det en tellersløyfe du kjører under. Transponder + sløyfe = telling av runde(tid) osv..

Her kan du enten kjøpe transponder selv (ca. 750-1000KR), eller du kan leie av arrangørene på løpsdagen. Dette koster normalt 50kr.

Vil tippe at dersom du tar ut krystallen i enten sender eller mottaker,så vil det stå på siden av "metalldingsen" (selve krystallen)
          Ellers er det helt sikkert noen på forumet her som veit hva frekvensnummer det er.

Følgende frekvenser er tillatt, oppgitt i MHz:
          26.995 27.045 27.095 27.145 27.195 27.225 35.310 35.320 35.330 35.340 35.390 40.665
          40.675 40.685 40.695 40.705 40.715 40.725 40.735 40.745 40.755 40.765 40.775 40.785
          40.795

I tillegg er frekvensbåndet 2400 – 2483,5 MHz også tillatt brukt på radioutstyr som ikke benytter løse
          krystaller.
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

Comment

Originally posted by rcjon View Post
            pPlukket ut krystallen nå, 27,145 er det. Takker for hjelp.
            Og alderen min står i min offentlige profil, er ikke det nok?
            Det var bra, alderen skal stå i signaturen. Valgfritt i profilen. Lykke til på løp da.
            Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

Comment

Originally posted by Thypoon View Post
              Det var bra, alderen skal stå i signaturen. Valgfritt i profilen. Lykke til på løp da.
              Lykke til, den trengte jeg, ja det blir nok saker, kan like godt hoppe i det. Var en som spurte meg, sikkert for å ihverfall kjøre ræva av meg, har kun kjørt opp en 4 liter med fuel hittil, så da vet vi det.
              GMBK.

Comment

Én eneste dag på løp tilsvarer uhørvelig mange timer aleine.
                Så enkelt og greit er det.
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

Comment

Banen i skien

Er det noen som vet helt sikkert om hvordan banen er pr nå der oppe? Er den kjørbar?

Og er det behov for hjelp med ett eller annet med utebanen så er jeg klar
                  GMBK.

Comment

såvidt jeg vet er banen nyfrest og klar til løp. gled deg, jeg kjørte neglespretten i skien i februar ifjor som mitt første 1/8 løp, og det var alvorlig gøy.
                    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                    TRF-415MSXX
                    DEX410

Comment

Må opp en tur der i mårra siden jeg aldrig har prøvd noen som helst bane, ute her hos meg på islagt asfalt, blir det bare piruetter og drifting, men regner med det er snødekke på banen der oppe, men det der en bane da, må jo jukse litt før kodal søndag, hadde vært greit å kunne kjøre en runde da:mrgreen: tenk snart 40 og nervøs for dette Kodal løpet.
                      Det som har vært litt ekkelt her hjemme, er at noen av de som bor rundt her kikker og smiler litt rart til meg når jeg kjører på utsiden, jeg undres hva de tenker
                      GMBK.

Comment

bare vent til du står på kjøreplattformen for første gang og nesten gjør i buksa. Hendene skjelver som på en 10-åring som ikke tør å spørre om sin første dans.

Men det er gøy
                        MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                        TRF-415MSXX
                        DEX410

Comment

Skulle kjørt i Kodal idag, men jeg skulle ta meg en rask svipptur med en av båtene til Color Line fra oslo fredag og skulle være inne igjen i Oslo lør kl 20.

Men pga vær og vind ble vi liggende utenfor Hirtshals i 12 timer lørdag, før vi kom inn til kaia der. Det var ombord masse dansker, som faktiskt hadde vært på den båten siden torsdag, og de ble prioritert selvfølgelig istedenfor igjen returnere til oslo.

Så vi var inne i oslo søndag morran, derfor ble det desverre for meg ingen kjøring.
                          GMBK.

Comment

ta deg en tur på skotfoss til onsdag da rcjon hvis du har bilen ferdig
                            tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Comment

Bilen er ferdig:grin: men venter på batterier. Men tar en tur onsdag uannsett jeg. Er kjøresyk ja.
                              GMBK.

Comment

Batteri skal vi få ordnet opp med! Har noen du kan låne vettu!
                                Leif Tore Stensrød (83) Skien
                                Tamiya TRF 416WE LRF Edition
                                www.xs-modellhobby.no

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X