Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny 1:10 el-buggy bane på Geiteryggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny 1:10 el-buggy bane på Geiteryggen

    I dag ble det vedtatt i styret GMBK at ny 1:10 el-buggybane blir etablert.
    Arbeidet påbegynnes asap, graving påbegynnes 6mai 2011, og regnes til å være ferdig før sommeren.
    Den nye banen skal ligge mellom onroad og 1:8 Buggybanen.
    Dvs den gamle Buggybanen blir noe kortere, gml.kjøreplattform flyttes mot venstre og ny tellebrakke/plattform monteres/bygges imellom onroad og den nye banen.


    MVH
    Tor Arne Nicolaisen
    Formann GMBK
    Last edited by tan20; 25 April 2011, 19:52. Reason: Skriveleif
    Tor Arne Nicolaisen GMBK

    Lei av å knuse motstandere!

  • #2
    Dette er vel ikke vedtatt?
    Snakket med medlemmer av styret som sier at dette ikke ble vedtatt.....

    Comment


    • #3
      Dette er vedtatt.
      Beslutningen er ikke til å rokke ved!

      ta
      Tor Arne Nicolaisen GMBK

      Lei av å knuse motstandere!

      Comment


      • #4
        Så fint da..........

        Comment


        • #5
          Jeg tror faktisk dette kan bli megabra for klubben. Tror også 1:8 banen blir mere utfordrene og artig å kjøre med rundetider ned på 25-30 sek som gir fler runder pr heat, altså høyere frekvens hvis dere skjønner hva jeg mener. Så vi har da på en måte blanke ark og starte med når det gjelder layout og hopp.
          Og til alle 1:10 offroad folk..... Gratulerer.
          Kanskje dette må prøves også
          Mao jeg støtter vedtaket.
          Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

          Comment


          • #6
            Originally posted by hanikol View Post
            Tror også 1:8 banen blir mere utfordrene og artig å kjøre med rundetider ned på 25-30 sek som gir fler runder pr heat...
            Det var nå en artig variant; på andre baner jobber vi som #%@ for å få opp rundetidene. Det er fordi man ønsker det skal gå lenger til man blir lei banelayout'en og for å få ned slitasjen på den. Det er betydelig forskjell om man kjører 60 runder eller 100 runder i en finale for eksempel. Men blir i alle fall spennende å se hva dere får til.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #7
              Ennå artigere er det at vi åpner slusa gjennom el-buggyanlegget når det er løp og vips så er rundetidene som de var før igjen.


              ta
              Tor Arne Nicolaisen GMBK

              Lei av å knuse motstandere!

              Comment


              • #8
                Originally posted by tan20 View Post
                Ennå artigere er det at vi åpner slusa gjennom el-buggyanlegget når det er løp og vips så er rundetidene som de var før igjen.
                ... Ja er jo bare å montere hjul på kjøreplatformen så er det bare å trille den tilbake.
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #9
                  Har fått innspill fra folk i andre klubber. De er, som meg, veldig overrasket over at ikke medlemmene har fått mulighet til å i det minste uttale seg. Er jo snakk om å ta en god del meter av den delen av Geiterygg-anlegget som er DESIDERT mest brukt, uten å røre asfaltbanen. Enkelte andre snakket til og med at det aldri ville skjedd i deres klubb uten Årsmøtevedtak... Men ikke i GMBK nei, der bestemmer 3 stykker, og presenterer det FØRST her, uten å informere medlemmene. Bra gutter!
                  Let's kick life in the balls, and keep laughing boys!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tan20 View Post
                    Dvs den gamle Buggybanen blir noe kortere, gml.kjøreplattform flyttes mot venstre og ny tellebrakke/plattform monteres/bygges imellom onroad og den nye banen.


                    MVH
                    Tor Arne Nicolaisen
                    Formann GMBK

                    Kan du være grei å komme med spesifikke tall på hvor mange meter som blir rappa av buggybanen, inkludert det som tellebrakka tar?
                    Let's kick life in the balls, and keep laughing boys!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Gøril View Post
                      Enkelte andre snakket til og med at det aldri ville skjedd i deres klubb uten Årsmøtevedtak...
                      Det er vel regelen at denne type saker og vedtak tas på årsmøte eller generalforsamling.
                      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Gøril View Post
                        Kan du være grei å komme med spesifikke tall på hvor mange meter som blir rappa av buggybanen, inkludert det som tellebrakka tar?
                        Jeg satt i Styret ifjord og da fikk jeg/vi tilbud fra 1:8 førerene at vi kunne ta litt av buggybanen. Det jeg lurer på er hva er annerledes i år?
                        Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Crowe View Post
                          Det er vel regelen at denne type saker og vedtak tas på årsmøte eller generalforsamling.
                          Har ikke så greie på styrearbeid men det er vel klubbvedtektene som regulerer hva styret kan og ikke kan.
                          Nå må vi slutte med å tenke bare på oss selv. Det svære annlegget og ikke tilbud til 1:10 er også forkastelig. Skal vi beholde "gammlegutta" tror jeg dette er positivt.

                          Hilsen en som støtter vedtaket!
                          Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Crowe View Post
                            Det er vel regelen at denne type saker og vedtak tas på årsmøte eller generalforsamling.
                            Dette er vedtatt før også (2009) men ble utsatt for Flyplassen måtte ha parkering slik jeg har forstått det.
                            Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                            Comment


                            • #15
                              Ble dette tilbudet loggført dette tilbudet noe sted? Rart ingen jeg kjenner i klubben vet om dette tilbudet, men er jo ikke første gang ting fra styret ikke kommer fram til medlemmene. Og uansett, dette er vel en så stor sak at, nok en gang, medlemmene burde fått mulighet til å uttale seg, både før et slikt "tilbud"(på vegne av flesteparten i klubben) kom. Og, ikke minst, før endelig vedtak ble gjort? Og, hvem hadde myndighet til å komme med et slikt tilbud på vegne av 1:8 førerne?
                              Let's kick life in the balls, and keep laughing boys!

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X