Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny 1:10 el-buggy bane på Geiteryggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Gøril View Post
    Unnskyld at jeg holder på å le her, og ødelegge "seriøsiteten" i denne tråden, men sakset dette fra tråden om NC-åpninga for elektrotouring på Ryggen i helga:
    "Det finnes en hel hau med elektrobiler der ute. Hva skal til tro for å få de med på løp, skjønner ikke hva vi gjør feil. Men noe er det når det bare er 11 påmelte til Nc Elektrotouring og dette er fordelt på 2 klasser. 4 biler i Mod, må ha en til!"

    Så hva gjør vi når vi ikke får folk til å stille opp i sesongåpninga i den største "disiplinen" innen elektro?
    JA! Vi lager en bane til, for en mye mindre gruppe, så bi får spredt det enda mer. Go for it!
    Du er helt på jordet, erre mulig. Gøril du kan ikke sammenligne 1:10 Onroad med Offroad. Onroad har sliti lenge ute lol lol. Bare se hvor mange som kom på vårt Nc i fjor på Onroad, jeg må le nå. Skivebom.
    Men vår nå oppståtte "krangel" får vi heller fortsette en annen plass! Dette fortjener ikke tråden selv om du er uenig i hele utgangspungtet. Du får prøve å sette folk på plass, men det er også fallhøyde.
    Kommenter heller vedtaket istedenfor å jakte på de som tørr stå frem støttende i saken!
    Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

    Comment


    • #32
      Er nok endel som kan komme til å bruke en 1:10 buggy bane, men tviler på om det blir mange nye dessverre. Blir nok som før, folk flytter litt rundt i det som er "in" i øyeblikket. Men hvorfor ikke utnytte de omerådene vi har, før vi tar av andre baner? Tar man bort vollen mot parkeringa borte ved kiosken, er det faktisk ganske mange M2 der borte! Noe å tenke på før det settes igang??
      Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

      Comment


      • #33
        Originally posted by hanikol View Post
        Du er helt på jordet, erre mulig. Gøril du kan ikke sammenligne 1:10 Onroad med Offroad. Onroad har sliti lenge ute lol lol. Bare se hvor mange som kom på vårt Nc i fjor på Onroad, jeg må le nå. Skivebom.
        Men vår nå oppståtte "krangel" får vi heller fortsette en annen plass! Dette fortjener ikke tråden selv om du er uenig i hele utgangspungtet. Du får prøve å sette folk på plass, men det er også fallhøyde.
        Kommenter heller vedtaket istedenfor å jakte på de som tørr stå frem støttende i saken!
        Jeg vet at jeg ikke kjører selv, og dermed, ifølge deg Hans, ikke engang vet hvilken vei en bil går. (Selv om det vel er jeg som løper mest på Geiteryggen i løpet av en sesong, drister jeg meg, etter dine opplysninger, til å komme med et forslag:
        Hvis onroad sliter så (og man ser jo bare hvor få som bruker den banen kontra off-roaden, hvorfor ikke ta fra gjerdet til offroad banen, putte inn 1:10 banen, og bygge ny onroad mellom den nye banen og kiosken? Evt, flytte kiosken litt? ER det helt idiotisk, eller er det for at jeg foreslår det at det er idiotisk?
        PS! Jeg ser ikke på dette som en krangel med deg Hans, men som innspill i en sak som engasjerer. Og jeg har allerede etterlyst de to viktigste personene, Klubbens leder, og arkitekten bak planene!
        Let's kick life in the balls, and keep laughing boys!

        Comment


        • #34
          Originally posted by hanikol View Post
          Slik jeg ser det blir 1:8 layout fortsatt etter ombygging Norges største bane!!!!! Men det er nå min mening Kim.
          Banen i Kodal blir større, banen i Spydeberg ER større, Hof ER større.... Så det er nok ikke riktig Hans. Men, siden det er fritt frem for store endringer på Ryggen, gi meg frie tøyler, penger og dugnadshjelp, SÅ skal banen bli like lang MED 1:10 bane mellom buggy og touring banene.
          Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

          Comment


          • #35
            Originally posted by Gøril View Post
            Jeg vet at jeg ikke kjører selv, og dermed, ifølge deg Hans, ikke engang vet hvilken vei en bil går. (Selv om det vel er jeg som løper mest på Geiteryggen i løpet av en sesong, drister jeg meg, etter dine opplysninger, til å komme med et forslag:
            Hvis onroad sliter så (og man ser jo bare hvor få som bruker den banen kontra off-roaden, hvorfor ikke ta fra gjerdet til offroad banen, putte inn 1:10 banen, og bygge ny onroad mellom den nye banen og kiosken? Evt, flytte kiosken litt? ER det helt idiotisk, eller er det for at jeg foreslår det at det er idiotisk?
            PS! Jeg ser ikke på dette som en krangel med deg Hans, men som innspill i en sak som engasjerer. Og jeg har allerede etterlyst de to viktigste personene, Klubbens leder, og arkitekten bak planene!
            Forslaget her er slett ikke idiotisk, men det er faktisk du som gjør det personlig da du spør meg om det er pga at det kommer fra deg. . De kommer helt sikkert til å gå helt til gjærdet, blir nok prioritert å ta minst mulig av 1:8 layout. Men det er disse spørmål som gjør det viktig at vi går sammen om å få det til best mulig. 1:10 Offroad planer har vært lenge i emminga ca et par år.
            Gøril, litt rart at det er bare deg, Samen, Kim og meg som er engasjerte. Er det bare vi som bryr oss tro?
            Ok da så er det bare en engasjert debatt, det liker vi.
            Last edited by hanikol; 27 April 2011, 10:57. Reason: Kim engasjert :-)
            Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

            Comment


            • #36
              Originally posted by hanikol View Post
              Gøril, litt rart at det er bare deg, Samen, Kim og meg som er engasjerte. Er det bare vi som bryr oss tro?
              Ok da så er det bare en engasjert debatt, det liker vi.
              Vel, ekstra spes. siden Kim og jeg ikke kjører, hehe
              Let's kick life in the balls, and keep laughing boys!

              Comment


              • #37
                Originally posted by hanikol View Post
                Jeg ønsker at styret sitter, er lei av å være uenig bare! Og så tror jeg det blir bedre, men jeg kan ta feil.
                Hmmm, det ble vel ikke helt sånn siden 2 fra styret allerede har trukket seg??

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Samen View Post
                  Hmmm, det ble vel ikke helt sånn siden 2 fra styret allerede har trukket seg??
                  Javel. Ukjent for meg. Håpe resten sitter da.
                  Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Gøril View Post
                    Unnskyld at jeg holder på å le her, og ødelegge "seriøsiteten" i denne tråden, men sakset dette fra tråden om NC-åpninga for elektrotouring på Ryggen i helga:
                    "Det finnes en hel hau med elektrobiler der ute. Hva skal til tro for å få de med på løp, skjønner ikke hva vi gjør feil. Men noe er det når det bare er 11 påmelte til Nc Elektrotouring og dette er fordelt på 2 klasser. 4 biler i Mod, må ha en til!"

                    Så hva gjør vi når vi ikke får folk til å stille opp i sesongåpninga i den største "disiplinen" innen elektro?
                    JA! Vi lager en bane til, for en mye mindre gruppe, så bi får spredt det enda mer. Go for it!
                    Det er ikke alle som har fått med seg deltagerantall i elektroklassene det siste året skjønner jeg...
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • #40
                      Hvis "alle" her er meg, tar jeg utgangspunkt i det Hans skrev om situasjonen pr d.d., og det jeg har hørt av elektrofolk her i området. Og, alle bør vel få med seg at det er det som evt. skal skje på Geiteryggen som er diskusjonstemaet, ikke situasjonen ellers i landet. Jeg har, pr i dag, sett færre enn 10 1:10 biler på Geiteryggen når jeg har vært der. Det holder for meg til å si at beslutningen som er tatt er helt høl i huet......
                      Let's kick life in the balls, and keep laughing boys!

                      Comment


                      • #41
                        Jeg kommer til å kjøre 1:10 buggy hvis det er bane til det, det er helt sikkert. Billig for meg er det å med alt elektroutstyret på plass fra før. Tror heller ikke jeg er alene om det.
                        Men om det blir 2wd eller 4wd får vi se på, spørs å stor utfordring jeg vil ha.
                        Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Samen View Post
                          Hmmm, det ble vel ikke helt sånn siden 2 fra styret allerede har trukket seg??
                          Såpass??? Hvem har trukket seg? Hvorfor? Fortell!
                          Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

                          Comment


                          • #43
                            Torgny og Maths har trukket seg. de følte seg overkjørt da de var kalt inn til styremøte (uten gyldig innkallelse og saksliste) for å diskutere løpsavviklingen til helga, og det som ble tatt opp var den saken som her diskuteres. De har gitt uttrykk for at det var tydelig at de 3 som stemte for hadde diskutert dette på forhånd slik at det skulle gå igjennom. Det ble og presisert at det MÅTTE avgjøres på møtet, man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne hvorfor det var så viktig.....

                            Nå er det, så vidt jeg har klart å finne ut av, uansett ikke ett gyldig vedtak bla pga av saksbehandligsfeil. Det betyr at hvilket som helst medlem kan kreve avgjørelsen satt til side og at det blir innkalt til ekstraordinært årsmøte.

                            Jeg venter på mer info/dokumentasjon fra NMF/NIF.

                            Comment


                            • #44
                              Nå er jeg iferd med å kjøpe meg 1/10 elbuggy, har ikke kjørt siden jeg var dridunge og fant ut av at 1/10 el var en rimelig og gunstig vei inn i rc. Ble i utgangspunktet veldig begeistret når jeg først leste denne tråden ettersom jeg bor i telemark, dog så er jeg mer skeptisk nuh.. virker som det er mye uenigheter og konflikter i denne klubben, dette er vel egentlig noe jeg har nok av i arbeidslivet og med ungene
                              Er det slik at man vil bli uglesett av store deler av klubben om man velger å kjøre på denne banen som evt kommer?

                              Comment


                              • #45
                                Ingen skal føle seg uglesett på baneanlegget på Geiteryggen!!!
                                Last edited by Samen; 28 April 2011, 23:38.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X