Announcement

Collapse
No announcement yet.

Div spørsmål om en Twister

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by odin bas2 View Post
    Dette er bygge nr 2 i følge leif, båten ble solgt til Trond nilsen etter at leif hadde den.
    Ja, da hadde jeg rett med at det måtte være en med lavt serienummer !
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • #17
      Originally posted by EJ RACING View Post
      Synes båten er fin selv, men jeg har lyst til å bygge om en cowling pga at jeg ikke synes den står i stil til resten av båten. Jeg synes "førerplassen" er for liten og for smal, og at luft inntak og uttak ser helt j..... ut.
      Jeg er enig med deg at luftinntaket og tuten på denne ikke er pen, men her er det mange av de andre gutta som har andre fine løsninger, du får etterlyse bilder av disse med andre løsninger, hvis du ikke får tak i de andre cowlingene !
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • #18
        Originally posted by harald1966 View Post
        Bilde av min gode gamle båt.
        Noen som vet hvor den er nå?
        Dette er da den båten som det ble skrevet endel om her på forumet i fjor, du var da selv med å hadde innlegg om denne. Mener den ble solgt for fire lapper fra en kar i Porsgrunn, men jeg er usikker på hvor kjøper bor. Vet at han fikk problemer med motoren og kjøpte vel en brukt motor ( Mathe ), jeg tror det var fra Anbjørn her på forumet.
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • #19
          Originally posted by odin bas2 View Post
          Dette er bygge nr 2 i følge leif, båten ble solgt til Trond nilsen etter at leif hadde den.
          Kult. Det er sånne ting som er morsomt og vite
          Takk skal du ha.
          Finnes det flere som sitter med info om denne båten, tar jeg gladelig imot
          1/5 HPI BAJA 5T M/Race Ported 30,5cc , 1/8 HONG NOR SPEED 9.5, 1/10 HPI SPRINT 2 DRIFT, 1/10 HPI NITRO 3 RS4 EVO+, PRATHER AGGRESSOR 2 m/ OS 46, ART-TECH SPORTSTER m/ MINI-TITAN MOTOR, Twister 160 m/ Mathe 35ccm

          Comment


          • #20
            Ja her er det mange som prater og henger seg på lista, men jeg vet den hele sannhet om denne båten. Jeg kjøpte den i 1999 av Rasmussen. Båten er bygg Nr:2. Den "originale" Mathe 35 Competition fra 1991 har jeg fremdeles som et klenodium. Motoren som stod i da jeg solgte den "2001" var en Mathe 35 Competition LR med ny 180 grader eksos fra 2000. Båten ble mattet noe ned og påført et godt strøk med klarlakk. Derfor er den så hel i lakken fremdeles. Båten er kjempe fin å kjøre. Jeg kjørte Prop-Shop 8015x3, da gikk den rundt 85-90 km.
            Denne motoren trekker så og si alt av propeller, den er sterk på bunn, men den liker ikke noe mere enn 15000 rpm.
            Tuten over forgasseren er venturi, den tar inn meget med luft, også vann. Om du setter på en venturi på forgasseren, så går den opp og inn i inntaket. Det høres ut som om der er turbo når du kjører.
            Trond Nilsen
            www.nilsenracing.no
            www.noddv180.no

            Comment


            • #21
              Er det den samme som den røde/sølv på bildet tidligere i tråden, Trond?
              Leif har enda ikke kommet med noe her, men jeg regner med at han følger med i kulissene. Må jeg komme med en uriktighet før han svarer, tro?
              I`m BACK!

              Comment


              • #22
                Den som du har bilde av er en Twister laget i CARBON og Vinylester. Motor er en QD 35 med sentereksos.
                Båten ble solgt til en "Svenske". Ikke sett den senere.
                Trond Nilsen
                www.nilsenracing.no
                www.noddv180.no

                Comment


                • #23
                  Originally posted by MATHE View Post
                  Ja her er det mange som prater og henger seg på lista, men jeg vet den hele sannhet om denne båten. Jeg kjøpte den i 1999 av Rasmussen. Båten er bygg Nr:2. Den "originale" Mathe 35 Competition fra 1991 har jeg fremdeles som et klenodium. Motoren som stod i da jeg solgte den "2001" var en Mathe 35 Competition LR med ny 180 grader eksos fra 2000. Båten ble mattet noe ned og påført et godt strøk med klarlakk. Derfor er den så hel i lakken fremdeles. Båten er kjempe fin å kjøre. Jeg kjørte Prop-Shop 8015x3, da gikk den rundt 85-90 km.
                  Denne motoren trekker så og si alt av propeller, den er sterk på bunn, men den liker ikke noe mere enn 15000 rpm.
                  Tuten over forgasseren er venturi, den tar inn meget med luft, også vann. Om du setter på en venturi på forgasseren, så går den opp og inn i inntaket. Det høres ut som om der er turbo når du kjører.
                  Det er morsomt og høre litt historie om båten ifra folk som har eid den før og til tider nyttig som her
                  Da er spørsmålet om den tuten, hjelper det noe å ha den der?? Eventuelt med eller uten den ekstra venturien/trakta på forgasseren??
                  Det er vel heller ikke så veldig bra for motor effekten og dra inn litt vann i tide og utide heller?
                  Men hvis det er effekt å hente på å ha den der, så skal jeg vurdere og la den bli


                  Er det noen som kan ha forslag/bilder på hvordan cowlingen og luftintak kan lages for å ligne litt mer på en powerboat?? Jeg vil ha en større cockpit.
                  Er takknemlig for alle forslag/bidrag da jeg ikke har bestemt meg for utseende enda.
                  1/5 HPI BAJA 5T M/Race Ported 30,5cc , 1/8 HONG NOR SPEED 9.5, 1/10 HPI SPRINT 2 DRIFT, 1/10 HPI NITRO 3 RS4 EVO+, PRATHER AGGRESSOR 2 m/ OS 46, ART-TECH SPORTSTER m/ MINI-TITAN MOTOR, Twister 160 m/ Mathe 35ccm

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by EJ RACING View Post
                    Det er morsomt og høre litt historie om båten ifra folk som har eid den før og til tider nyttig som her
                    Da er spørsmålet om den tuten, hjelper det noe å ha den der?? Eventuelt med eller uten den ekstra venturien/trakta på forgasseren??
                    Det er vel heller ikke så veldig bra for motor effekten og dra inn litt vann i tide og utide heller?
                    Men hvis det er effekt å hente på å ha den der, så skal jeg vurdere og la den bli


                    Er det noen som kan ha forslag/bilder på hvordan cowlingen og luftintak kan lages for å ligne litt mer på en powerboat?? Jeg vil ha en større cockpit.
                    Er takknemlig for alle forslag/bidrag da jeg ikke har bestemt meg for utseende enda.
                    Jeg har en kompis i klubben som har en strøken Twister med fint luft inntak av scoop typen ( usikker på om det skrives slik ) men den er tøff. På hans er det kun et, men jeg har også sett noen med to, men husker bare ikke hvem det er som har denne båten. Skal få han til å legge ut noen bilder av den, eller sende deg et PM vedrørende dette. Mener det er Leif R. som også støper disse, men det er mulig at noen andre også kan hjelpe deg med dette, hvis konstruktøren har tatt " støpe fri ", eller hvordan er det MR. RC - båt Rasmussen ? ( Vi vet du leser, men det er sjelden at du tar " pennen fatt " )
                    Last edited by jokko; 13 March 2010, 02:29.
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by MATHE View Post
                      Ja her er det mange som prater og henger seg på lista, men jeg vet den hele sannhet om denne båten. Jeg kjøpte den i 1999 av Rasmussen. Båten er bygg Nr:2. Den "originale" Mathe 35 Competition fra 1991 har jeg fremdeles som et klenodium. Motoren som stod i da jeg solgte den "2001" var en Mathe 35 Competition LR med ny 180 grader eksos fra 2000. Båten ble mattet noe ned og påført et godt strøk med klarlakk. Derfor er den så hel i lakken fremdeles. Båten er kjempe fin å kjøre. Jeg kjørte Prop-Shop 8015x3, da gikk den rundt 85-90 km.
                      Denne motoren trekker så og si alt av propeller, den er sterk på bunn, men den liker ikke noe mere enn 15000 rpm.
                      Tuten over forgasseren er venturi, den tar inn meget med luft, også vann. Om du setter på en venturi på forgasseren, så går den opp og inn i inntaket. Det høres ut som om der er turbo når du kjører.
                      En 8015/3 blader i messing fulgte også med på den ene Twisteren jeg hadde, og den ble også solgt med denne, hvorledes funket den Apache, før du videresolgte denne båten ? Det fulgte også med en slik på den ene Zigma`en jeg hadde med CMB 35 RS motor og som også Apache kjøpte av meg i fjor sommer. Denne prøvde jeg også på denne båten, uten noen særlig resultat, hele flexen med propell ligger igjen mellom bøye 4 og 5 i ca. spor 3 på Sæbyvannet ! Jeg har også en helt ny slik i fustfritt, kjøpt av deg, Trond, men jeg har enda tilgode å prøve denne, synes den ser så fordømt store ut, men er det slik at dette er en grei propell på 035 skutene og hvilket føre passer den best til ?
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • #26
                        Her har du to forslag.
                        Jeg likte best den åpne cowlingen når jeg kjørte alene (masse luft og bra kjøling), men i løp blir båten fylt med vann og stopper.
                        Attached Files
                        Last edited by Haralde66; 13 November 2010, 19:05.
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by harald1966 View Post
                          Her har du to forslag.
                          Jeg likte best den åpne cowlingen når kjørte alene (masse luft og bra kjøling), med i løp blir båten fult med vann og stopper.
                          Den med luftinntak på som Harald har lagt ut bilde av her, er helt lik den jeg nevnte at jeg kunne skaffe bilde av, den er jo veldig fin med denne !
                          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by harald1966 View Post
                            Her har du to forslag.
                            Jeg likte best den åpne cowlingen når kjørte alene (masse luft og bra kjøling), med i løp blir båten fult med vann og stopper.
                            Jeg har lurt litt på åpen cowling ja etter at jeg så det første bilde du la inn av den. Det eller at jeg får støpt om en cowling, men da med en bredere cockpit og et scoop på taket for å få inn luft.

                            Jeg har ingen intensjoner om å stille opp i noen løp med det første, så det viktigste for meg er at jeg synes utseende på båten blir bra, og da er det egentlig bare cowlingen som må bygges om og få på båten et par strøk med lakk, for jeg synes båten har fine former ellers.
                            Vi prata med Ole Petter ganske lenge før den blei kjøpt. Så jeg veit at den ikke er helt ideel for racing lenger, men den er jo helt strøken for "hygge" kjøring
                            1/5 HPI BAJA 5T M/Race Ported 30,5cc , 1/8 HONG NOR SPEED 9.5, 1/10 HPI SPRINT 2 DRIFT, 1/10 HPI NITRO 3 RS4 EVO+, PRATHER AGGRESSOR 2 m/ OS 46, ART-TECH SPORTSTER m/ MINI-TITAN MOTOR, Twister 160 m/ Mathe 35ccm

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by jokko View Post
                              Jeg har en kompis i klubben som har en strøken Twister med fint luft inntak av scoop typen ( usikker på om det skrives slik ) men den er tøff. På hans er det kun et, men jeg har også sett noen med to, men husker bare ikke hvem det er som har denne båten. Skal få han til å legge ut noen bilder av den, eller sende deg et PM vedrørende dette. Mener det er Leif R. som også støper disse, men det er mulig at noen andre også kan hjelpe deg med dette, hvis konstruktøren har tatt " støpe fri ", eller hvordan er det MR. RC - båt Rasmussen ? ( Vi vet du leser, men det er sjelden at du tar " pennen fatt " )
                              Hadde vært morro med noen bilder til innspirasjon, siden jeg ikke har fått bestemt meg for hva jeg skal gå for. Det var det som også var litt av baktanken med denne tråden (+ at det passa jo fint siden det er så stille her om dagen)
                              Det har åpna seg en mulighet for en NY cowling hvis jeg ikke får tak i de 2 som egentlig skulle fulgt med båten, og den muligheten er jeg veldig takknemlig for
                              1/5 HPI BAJA 5T M/Race Ported 30,5cc , 1/8 HONG NOR SPEED 9.5, 1/10 HPI SPRINT 2 DRIFT, 1/10 HPI NITRO 3 RS4 EVO+, PRATHER AGGRESSOR 2 m/ OS 46, ART-TECH SPORTSTER m/ MINI-TITAN MOTOR, Twister 160 m/ Mathe 35ccm

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by EJ RACING View Post
                                Jeg har lurt litt på åpen cowling ja etter at jeg så det første bilde du la inn av den. Det eller at jeg får støpt om en cowling, men da med en bredere cockpit og et scoop på taket for å få inn luft.

                                Jeg har ingen intensjoner om å stille opp i noen løp med det første, så det viktigste for meg er at jeg synes utseende på båten blir bra, og da er det egentlig bare cowlingen som må bygges om og få på båten et par strøk med lakk, for jeg synes båten har fine former ellers.
                                Vi prata med Ole Petter ganske lenge før den blei kjøpt. Så jeg veit at den ikke er helt ideel for racing lenger, men den er jo helt strøken for "hygge" kjøring
                                Det ser ut som at du kjenner Ole Petter, det er han jeg refererte til, han har en slik Twister, helt lik den gamle til Harald.
                                Han mistet luftinntaket sitt i fjor etter en velt, mulig han har laget det nye selv, og at han kan hjelpe deg med et.
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X