Nc-3 trotr jeg blir tidenes race, en plass de fleste liker, vist ikke alle... perfekt camping. gleder meg sykt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
NorgesCup - NC3 2012
Collapse
X
-
Ja det tror jeg også blir en kjempe fin race helg! Gleder meg masse!Originally posted by Helge Normann View PostNc-3 trotr jeg blir tidenes race, en plass de fleste liker, vist ikke alle... perfekt camping. gleder meg sykt.Stian Bamle
Sgx 21. Sgx 45. sgx 90 Wave braker. Df 90mk2. SS66. Cmb , Zenoah,Mathe. Just go fasst!
Comment
-
Ser ut som Sofus greide mer en godkjent start under NC2Originally posted by Stein Tumert View PostDet forutsetter vel minst en godkjent maalgang foer det bilr NC poeng...?
Naa greier vel Sofus det, men hvis ikke saa blir det null NC poeng!...

...Stein Tumert N-217
Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura
Comment
-
Ja, Stein, det ser ut som at det ikke lønner seg å trene, i hydro har jeg trent totalt i 5 minutter, mens i offshore har jeg mange hundre timer bak meg, så min gas hydro forblir kun en konkurransebåtOriginally posted by Stein Tumert View PostSer ut som Sofus greide mer en godkjent start under NC2

...
Ellers var det moro for en tidligere Drammenser å kjøre på Drammenselva og å kunne stå på kjøreplassen å se over til sitt tidligere barndomshjem som jeg flyttet fra i 1964.
Gutta i Buskerud hadde gjordt en fantastisk jobb med å rigge opp alt som skulle til, og pr.kåte er de også, og det er bra for sporten, jeg kommer tilbake til neste år også, takk for et flott gjennomført løp
Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.
Comment
-
Ja dette var et bra arrangement og et bra vann å kjøre på. Håper de arrangerer neste år også.Originally posted by jokko View PostJ
Gutta i Buskerud hadde gjordt en fantastisk jobb med å rigge opp alt som skulle til, og pr.kåte er de også, og det er bra for sporten, jeg kommer tilbake til neste år også, takk for et flott gjennomført løp
Odd-Erik Kanth-Lundem
www.oms-p.com
Comment
-
NC-3 2012
ØMBK 6
SMBK 8
BRCBK 0
SRCBK 0
KMBK 1
LMBK 1
BHRT 0
INGEN KLUBB 0
FØRERE. 16
FSR-O35 9
FSR-O27 13
FSR-O15 6
FSR-O3.5 3
FSR-O7.5 5
FSR-H3.5 1
FSR-H7.5 1
FSR-H15 0
FSR-H27 Gas 2
BÅTER 40
N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.
Comment
-
Nå håper jeg det blir flere deltakere i hydro 27 på nc-3, for syns det er litt kjedelig og lite racing.. blir så mange "gratispremier" når det er antall nok til å fylle pallen.
Har vært stort frafall fra smbk i den klassen i år så langt så dette håper jeg blir bedre på nc-3. KOM IGJEN HYDROGUTTA.....
Comment
-
Det var tre dager med pr, fader ikke dårlig. Fått flere kjøre oppdrag etter det. forespurt om kjøreoppvisning på torget under elvefestivalen og på st. hansaften, så det sprer seg godt i Drammensområdet fortia... får håpe det rekkruterer litt medlemmer dah....Originally posted by jokko View Post, og pr.kåte er de også, og det er bra for sporten, jeg kommer tilbake til neste år også, takk for et flott gjennomført løp
Comment
-
Nå var du ikke tilstede Helge og så hvordan det ble kjørt i NC-2, det var flere klasser med få deltagere. I offshore 3,5 var det kun to som møtte opp til start, så det ble førsteplasser til både far og sønn Venheim, i henholdsvis junior og senior. I hydro 015 var det vel også kun fire som stilte og etter det jeg kan huske, så har det vel også i tidligere år i enkelte klasser vært fælt få deltagere i enkelte klasser under enkelte løp.Originally posted by Helge Normann View PostNå håper jeg det blir flere deltakere i hydro 27 på nc-3, for syns det er litt kjedelig og lite racing.. blir så mange "gratispremier" når det er antall nok til å fylle pallen.
Har vært stort frafall fra smbk i den klassen i år så langt så dette håper jeg blir bedre på nc-3. KOM IGJEN HYDROGUTTA.....
Jeg håper også at det blir flere i hydro gas 027 under NC- 3, men som du vet, så er det første man må gjøre for å samle poeng i en NorgesCup å melde seg på til løpet og stille til start ! Videre gjelder det i hydro og fullføre flest mulig heat og i offshore og kjøre flest mulig runder, helst i alle heatene, så får man trukket vekk det dårligste når løpet er over.
Du kjørte selv NC-1 og vant, ved dette løpet var det 5 stk. som stilte til start og en ble fort borte fordi han parkerte båten tryggt på land i det første heatet, så der ble han borte ! Mener å huske at du også i et heat kun fikk 25 poeng og jeg vippet rundt i et og fikk ingen poeng i det heatet.
Under NC-2 tjuvstartet Trond og Harald i samme heatet, og da vant jeg det. Senere tjuvstartet jeg i et heat og fikk da tredje plassen i det. Harald`s båt stoppet i et par heat pga. for liten bensintank og Trond hadde iallefall et heat med bøyetreff og ble hengende der.
Jeg fullførte alle heatene og det er som kjent det det blir poeng av. Med 5 fullførte heat fra NC-1, så har jeg 11 fullførte heat så langt av 12 mulige i denne klassen og leder vel også derfor klassen så langt i år med 82 poeng, Trond har vel da 80 poeng.
Vi som stilte til start i denne klassen i NC-1 og NC-2, tror jeg vel har fortjent de poengene vi har plukket så langt i år, slik som alle andre har gjordt i sine respektive klasser.
Et gammelt ordtak innen sport/idrett lyder slik :" Det viktigste er ikke å vinne, men å delta ", men det kan også sies på denne måten: Skal du vinne, så må du delta !
Det blir derfor for dumt å si at det blir for mange " gratispremier ", når deltagelsen ikke er større og folk ikke stiller opp for å kjøre løpet !Last edited by jokko; 13 June 2012, 00:22.Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.
Comment
-
"gratispremier" er også premier... Det skal være minst 5 stk for å opprettholde denne klassens NC status innenværende sesong. NC1 var det 4 (+ en svenske) og nå var det kun 3. Så dette lover ikke så bra mht NM.Originally posted by Helge Normann View Post. blir så mange "gratispremier" når det er antall nok til å fylle pallen.Odd-Erik Kanth-Lundem
www.oms-p.com
Comment
-
Egentlig er det veldig greit at Helge N. tar opp dette med at det er for få påmeldinger i enkelte klasser, i enkelte løp. Mulig dette burde vært en egen tråd, så det er opptil Stein å eventuelt flytte dette vekk fra denne NC-3 tråden, for det vi egentelig snakker om så langt, er det som har vært i NC-1 og NC-2.Originally posted by oddis67 View Post"gratispremier" er også premier... Det skal være minst 5 stk for å opprettholde denne klassens NC status innenværende sesong. NC1 var det 4 (+ en svenske) og nå var det kun 3. Så dette lover ikke så bra mht NM.
I fjor var det 11 som kjørte denne klassen, jeg kjøpte båten til Rune fordi han skulle slutte å kjøre her, så nå burde det vært 10 !
Ikke vet jeg, men det er mulig at folket som skal kjøre VM sparer sine båter til dette og kommer sterkere tilbake under NC 4 og 5 som da går etter VM, men det blir spennende å se hvor mange som stiller i hydro gas i Kristiansand, vi er kun to påmeldte så langt !
Problematikken har vi jo også i enkelte andre klasser nå og da, ikke minst var det slik i offshore 3,5 under NC-2, med en i junior og en i senior.
Jeg tok en titt på det som ble kjørt totallt i alle klasser i fjor og der er det også endel klasser hvor det totalt var 6-7 som stilte gjennom hele sesongen, og altså akkurat over grensa på 5.
Dette problemet med for få deltagere er de jo bare oss selv som kjører aktivt som kan gjøre noe med, ved å melde oss på flest mulige løp slik at vi ikke mister noen klasser, så meld dere på til NC-3 folkens, for dette er moro !
En annen ting vedrørende dette er jo at klubbene er avhengige av at vi stiller opp, det er veldig mye jobb og rigge opp på en slik måte som Buskerud gjengen hadde gjordt under NC-2 og de hadde fortjent en helt annen deltagelse !
Når boliger og hytter skal selges dreier det seg om tre ting: Beliggenhet-Beliggenhet-Beliggenhet, i Drammen var dette bare helt rått ! Vi fikk ikke bodd på plassen, men dette var da ikke noe problem !Last edited by jokko; 13 June 2012, 12:15.Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.
Comment
-
Nå er det jo litt forskjell på salg av boliger og kjøring av båtløp....Originally posted by jokko View PostNår boliger og hytter skal selges dreier det seg om tre ting: Beliggenhet-Beliggenhet-Beliggenhet, i Drammen var dette bare helt rått ! Vi fikk ikke bodd på plassen, men dette var da ikke noe problem !Odd-Erik Kanth-Lundem
www.oms-p.com
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment