Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naviga World Championship 2012 / VM 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Naviga World Championship 2012 / VM 2012

    Da setter vi opp en link for VM 2012, her kan dere legge in resultater, gossip, bilder etc.

    ...
    Stein Tumert N-217
    Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
    CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

  • #2
    Kjøp og salg under VM i Dessau

    På de 3 siste VM vi har vært, har det vært mange gode muligheter for kjøp fra leverandører vi oftest bare kjenner websidene til. Ofte har de svært gode tilbud også, så jeg og flere med meg har nok kommet hjem med mer enn vi hadde tenkt. En sparer jo ihvertfall en god del på frakt og mva.

    Nå har jeg gjort litt research i forbindelse med VM i Dessau om noen få uker, og etterhvert som jeg får svar fra de forskjellige vil jeg oppdatere her.

    MHZ:
    Den første jeg har fått beskjed fra, er MHZ i Tyskland. De vil ikke være tilstede med egen stand, men vil gladlig medbringe bestilte varer for overbringelse under arrangementet.
    Finn det du ønsker å bestille her http://www.mhz-engines.com/ og send dem en mail på tysk eller engelsk, og avtal direkte med Ernest.

    Ian`s Boats:
    Ian vil være tilstede med en del deler og utstyr, men klarer ikke å ta med seg alt. Er det noe du vet du ønsker, så send han en mail slik at har tar med dette til deg.


    Dave Marles/ Prestwich Model Boats:
    Dave vil sannsynligvis ikke ha noen egen stand der (har ikke fått endelig svar), men vil ta med seg det du bestiller.


    Miniracingteknikk:
    Janne og Åke skal nedover, men jeg er usikker på om de skal ha "butikk" der. Uansett lønner det seg å bestille på forhånd, så tar de med seg det du ønsker.


    Tom Lorenz/Modell Bau Center Lorenz og MTC:
    "You can place an order by us and Tom will be give it you in Dessau. Please do it quickly, we must check if we have all the parts you need on stock.Regards,
    your MTC-Team, Rudolf Kappe, Bernd Lemanczyk"
    Tom skal dit med "salgsstand", og selger for seg selv og MTC (https://www.mtc-powerboat.de)
    Tar gjerne imot bestilling på forhånd for overlevering i Dessau. Men vær rask med å ta kontakt så de er sikre på at de har med det du ønsker!


    Andrea Cavalli/Ready To Win Models:
    Andrea kommer, men de nye BZM 27-motorene er ikke helt klare for salg enda pga problemer med produsenten av stemplene. De vil bruke motorene i race, men da med håndlagde stempler, slik at de får vist frem hva de duger til.
    han antyder at det kan være mulig å kjøpe de brukte motorene etter at racet er ferdig. Første mann til mølla.
    Har ikke fått noe klart svar om de vil ha salgsstand der, men de tar garantert med seg det du bestiller. Se www.readytowinmodels.com for hva de har (de har mye mer enn dette=dårlig nettshop). Deres "Mono Offshore 26cc"-skrog kan kanskje være interesant? Andrea lager også gode piper for 27-klassen.


    CMB Deutchland:
    CMB Deutchland w/Banaszak er sponsor til VM og vil garantert være tilstede med gode tilbud. De har også gitt flott premier til lotteriet som tradisjonelt arrangeres på banketten, med nye CMB motorer (.21, .45, .91 og 27 Alpha). Vinner du ikke på banen har du muligheten til å vinne i lotteriet! (familien Ertnes dro avgårde med det meste av premiene i lotteriet i Ungarn, med alt fra blå vaskevannsfat til ei halv saltpølse...)



    Om noen vet om noen andre, så feel free til å oppdatere.


    NB: jeg har overhodet ingen fordel av å gjøre dette hvis noen skulle tro det. Men jeg begynner å kjenne arrangementet og miljøet litt, og det er mange nye som skal nedover som bare er vant til norske NC-runder med en og annen lett brukt Zenoah-båt tilslags. Og flere har spurt om "shopping-muligheter", så da tenkte jeg at jeg kunne bidra litt og gjøre det her.

    Og nei; jeg tar ikke med noe hjem for andre enn meg selv, så ikke spør meg! Spør evt. andre du vet skal nedover...
    Flere kommer etterhvert. Følg med for oppdateringer/redigeringer.
    Bare å fylle lommeboka med euro, folkens.
    Last edited by JohnnyStingray; 17 July 2012, 23:20.
    I`m BACK!

    Comment


    • #3
      Hej Jon och alla andra, Jodå vi kommer finnas på plats med fullmatad husvagn och lite VM specialpriser.
      Mvh Janne och Åke + Team Miniracingteknik
      World Champion FSR-H27 2012
      European Champion FSR-O15 2009
      http://butik.miniracingteknik.se/

      Comment


      • #4
        Til dere som skal nedover å kjøre VM og kanskje kjapt skulle trenge noen deler til Zenoah motorer før dere skal reise, så er det ganske godt utvalg av slik her på Ørje, sitter med det meste på lager Leverte for noen timer siden, til en tidligere verdensmester i den største klassen, en eksospotte med VM godkjent lyddemping og en komplett og nyoverhalt CMB 35 RS motor på utlån, så på CMB fronten er det dårlig igjen med varer på lager, i øyeblikket

        Ellers vil jeg samtidig benytte anledningen til å ønske alle norske deltagere lykke til under VM i Tyskland
        Last edited by jokko; 18 July 2012, 23:49.
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • #5
          Endelig alt klart, VM 2012

          Etter lite tid til båt og ett rellativt trist år så langt har jeg tatt en uke av ferien og reist hjem til asker for og få teste og sette opp båtene sikkelig før vm.

          Nå begynner det og ligne litt, kjørt flere tanker med alle båten uten att det stopper eller går rundt, kjøre sakte går også ann

          Så nå er jeg klar for å fulføre heat i vm 2012! i motsetning til forrige vm..

          Hvordan står det til med dere andre? alt på stell?
          Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Simen Gjørstad View Post
            Hvordan står det til med dere andre? alt på stell?
            OH YEAH! 2 stk rosa offshore 15 skuter i toppform, nye teamklær, godt humør, og gode ambisjoner er på plass!

            cYa in Dessau!
            I`m BACK!

            Comment


            • #7
              God tur nedover.
              Prekas i Dessau!
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • #8
                Jeg har fått i oppgave av Jon Ertnes og videreformidle hans reisebrev og fortløpende heat resultater under dette VM i denne tråden. Jeg mottok hans første reisebrev sent i går kveld midt under åpningen av OL i London, da den engelske dronningen og James Bond 007 inntok arenaen med fallskjermhopp fra helikopter, så derfor kommer dette reisebrev nr. 1, litt sent.

                Jeg mottar dette på sms fra Jon og jeg siterer meldingene i sin helhet.

                Reisebrev nr. 1 mottatt 27 juli kl. 23.16 :

                Da er første dag med avklimatisering i Dessau unnagjort. Godt over 30 grader på dagtid og godt og vel tropenatt på kveldstid. Langt unna hva vi er vant med. Det var bortkasta å ta med jakke..! Kjøreplassen ser veldig bra ut, og de fleste norske er på plass eller ankommer iløpet av natten. Har hilst på en del av deltagerene allerede også. Masse god mat her nede og det går med en del kaldt øl for å kompensere for varmen. I morgen skal byen utforskes, og så går turen til kjøreplassen for å se om det er noe interesant for salg. Og så blir det mer sosialt samvær, med akkurat den samme " ljuginga " som i kveld Mvh. Team Leader`n

                Sitat slutt.......
                Last edited by jokko; 29 July 2012, 14:51.
                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                Comment


                • #9
                  Reisebrev nr. 2 fra VM er mottatt 29 juli 2012 kl.21.19 og her er det sitert i sin helhet fra sms mottatt fra Jon Ertnes :

                  Gårsdagen (lørdag) var omtrent som dag 1. Mye øl og koselig sosialt samvær med masse norske deltagere med familier. Litt regn også. Mye prat med andre lands deltagere osv. Mye hyggelige folk og nye kontakter. I dag har en del av " sjappene " åpnet, og Andrea Cavalli viste meg i detalj den nye BZM 27-motoren fra Ivan Stagani * glis * Hvem vet... Kanskje det blir med en slik hjem til Norge ? Ser utrolig bra ut etter min mening. De er ikke i salg enda, men gode venner har alltid gode tilbud... Blir spennende å se den i aksjon mot CMB, J&G, Zenoah, RCMK, for de er alle i bruk her. Åpningssermonien var flott og akkurat så pompøs som båtfolket er verdig. Minnestund for et par racere som har gått bort det siste året, opplesning av løftet om fair play fra førere og dommere, og heising av NAVIGA-fanen til toner fra NAVIGA hymnen. Så var det team leader møte med representantene fra 19 land. Pga. tidsklemma blir det kun 3 heat i Offshore a 8 min. hvorav 2 blir gjeldende. Litt trist, men sånn ble det. Det er likt for alle.

                  I morgen starter sirkuset for alvor kl. 09.00. Skal prøve å sende oppdateringer iløpet av dagen. Stay tuned, og send gjerne lykkeønskninger til de du kjenner via sms ! De setter pris på slikt alle sammen !

                  Sitat slutt.....
                  Last edited by jokko; 29 July 2012, 22:47.
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • #10
                    Da er VM igang

                    Første O3,5 junior: Kenneth 1 plass og Sindre 3 plass Godt kjørt av juniorene våre !
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • #11
                      Da nærmer det seg for Hilde`s første heat. Ca. 20-30 min. igjen til start. Alt er sjekket og dobbelsjekket flere ganger. Overskyet og små lette regnbyger. Vi er ihvertfall så klare som vi kan bli. Tvi- Tvi !
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jokko View Post
                        Da nærmer det seg for Hilde`s første heat. Ca. 20-30 min. igjen til start. Alt er sjekket og dobbelsjekket flere ganger. Overskyet og små lette regnbyger. Vi er ihvertfall så klare som vi kan bli. Tvi- Tvi !
                        Kan virke som det er litt nerver her nå.
                        N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                        MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Are17 View Post
                          Kan virke som det er litt nerver her nå.
                          Jepp Are, men slik vær er vi jo vant med i denne bransjen

                          For dere som leser disse innleggene med resultater og ikke kjenner personene, kan jeg så langt nevne at Kenneth heter Kenneth Edstrøm og kjører for Norge og Østfold Modellbåtklubb. Han ble under VM i 2010 i Ungarn Verdensmester i FSR- O 7,5 junior og tok en 3 plass i junior Hydro O 3,5. Den gangen fulgte videre tre norske juniorer til opp med Sunniva på 2 plass, Marius på 3 plass og Robin på 4 plass. De tapeserte med andre ord pallen under VM i 2010

                          Sindre kjører sitt første VM for Norge og Sørlandet og han er sønn til Sam Larsen fra Arendal som selv deltar i dette VM i den aller største klassen, Offshore 035. Overnevnte Sunniva og Robin som gjorde det så bra under VM i Ungarn i 2010 er søskenene til Sindere, så her ligger det i blodet

                          Hilde som vi nå venter på resultater fra, heter Hilde Ertnes kjører for Norge ( og Svinndal ) og ikke minst for Østfold Modellbåtklubb. Hun er formann i vår klubb og er godt kjent langt ut over landegrensa for sine fantastiske skolebrød og nydelige smørbrød som hun serverer på våre lørdagstreninger mm.. Hun overtok formannsjobben i vår klubb i fjor fra sin mann Jon Ertnes, bedre kjent som JohnnyStingray her på forumet.
                          Hilde er også kjent for sine høye hæler ( jeg kaller det stylter ), hun er bygd for fart og kjører derfor nå i denne aller raskeste Offshoreklassen O15

                          Lykke til i VM Hilde, klem fra Sofus
                          Last edited by jokko; 30 July 2012, 13:32.
                          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                          Comment


                          • #14
                            Det tok litt tid før vi fikk høre hvorledes det gikk med Hilde i sitt første heat i dag, men jeg skjønner jo det, når Jon skriver :

                            Vel, det ble ikke en VM åpning som planlagt. En toppakning røk med en gang og båten gikk som en dass i 3-4 runder før den stoppet helt. Nå har jeg jobbet intenst en stund og alt er nå i orden og reparert til heat nr. 2 som går ca. kl. 17.15. For ha en sjangs til finalen må ho klare minst 27-28 runder i begge de gjenværende rundene. og vi skal satse beinhardt nå !
                            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jokko View Post
                              Det tok litt tid før vi fikk høre hvorledes det gikk med Hilde i sitt første heat i dag, men jeg skjønner jo det, når Jon skriver :

                              Vel, det ble ikke en VM åpning som planlagt. En toppakning røk med en gang og båten gikk som en dass i 3-4 runder før den stoppet helt. Nå har jeg jobbet intenst en stund og alt er nå i orden og reparert til heat nr. 2 som går ca. kl. 17.15. For ha en sjangs til finalen må ho klare minst 27-28 runder i begge de gjenværende rundene. og vi skal satse beinhardt nå !
                              Toppakning i en O-15 motor?

                              ...
                              Stein Tumert N-217
                              Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                              CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X